اولین عکس از تلسکوپ جیمز وب که توسط بایدن رونمایی شد

به گفته ناسا، این تصویر که با نام «اولین میدان عمیق وب» شناخته می‌شود، عمیق‌ترین و با بالاترین وضوح تصویر از کیهان است که تاکنون ثبت شده است و تعداد کهکشان‌های بیشماری را نشان می‌دهد که تا ۱۳ میلیارد سال گذشته در گذشته ظاهر شده‌اند.

تلسکوپ وب در 25 دسامبر به فضا پرتاب شد. رصدخانه ای به اندازه زمین تنیس قادر است عمیق تر و با جزئیات بیشتر از هر تلسکوپی که پیش از آن آمده است به کیهان نگاه کند.



منبع

تلسکوپ فضایی جیمز وب 10 میلیارد دلاری بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی بشریت است و کارشناسان گفته اند که می تواند درک ما از کیهان را متحول کند.

این آژانس و شرکای آن، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا، قرار است روز سه‌شنبه مجموعه‌ای از تصاویر تمام‌رنگی را از تلسکوپ وب منتشر کنند، اما بایدن، معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس و عموم مردم نگاهی پنهانی به این تلسکوپ خواهند داشت. یک روز زودتر

پس از رویداد کاخ سفید، ناسا تصاویر بیشتری را در رویدادی که سه‌شنبه ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی پخش می‌شود، رونمایی خواهد کرد. مقامات ناسا گفتند که این دسته شامل اولین طیف تلسکوپ وب از یک سیاره فراخورشیدی است که نور ساطع شده در طول موج های مختلف از سیاره ای در منظومه ستاره ای دیگر را نشان می دهد. این تصاویر می تواند بینش جدیدی از جو و ترکیبات شیمیایی دیگر سیارات فراخورشیدی در کیهان ارائه دهد.

مقامات آژانس گفتند که ناسا روز دوشنبه به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور اطلاع رسانی خواهد کرد و اولین تصویر در رویدادی در ساعت 5 عصر به وقت شرقی در کاخ سفید فاش خواهد شد.

مقامات آژانس تایید کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اولین تصویر مورد انتظار تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را ​​در روز دوشنبه رونمایی خواهد کرد.

برخی از تصاویر گنجانده شده در انتشار سه‌شنبه نحوه تعامل و رشد کهکشان‌ها را نشان می‌دهند و برخی دیگر چرخه زندگی ستارگان، از ظهور کهکشان‌های جدید تا مرگ‌های خشن ستاره‌ها را به تصویر می‌کشند.