استیو بنن مایل به شهادت در کمیته 6 ژانویه پس از چشم پوشی ترامپ از امتیاز اجرایی است

مجلس نمایندگان دو روز بعد با 229 رای موافق در برابر 202 رای داد. همه دموکرات ها رای مثبت دادند. اکثر جمهوری خواهان رای منفی دادند.

سابقه اتهام تحقیر: استیو بنن در تحقیر کنگره. آخرین باری که چنین اتهاماتی با موفقیت پیگیری شد؟ واترگیت

نماینده زوئی لوفگرن، دی-کالیفرنیا. و یکی از اعضای کمیته، یکشنبه در برنامه “State of the Union” شبکه CNN گفت که کمیته انتظار دارد به زودی صدای بنن را بشنوند.

ترامپ در 6 ژانویه: مستند ترامپ “بی سابقه”: فیلمی که رئیس جمهور را در 6 ژانویه نشان می دهد اما فاش نمی شود

بنن به اتهام اهانت با محاکمه روبرو می شود

تامپسون در آن زمان گفت: «آقای بنن در سرپیچی کامل از احضار ما به تنهایی ایستاده است. “این قابل قبول نیست. هیچ کس در این کشور، مهم نیست که چقدر ثروتمند یا قدرتمند، بالاتر از قانون نیست.”

هم راسکین که با سی بی اس نیوز صحبت کرد و هم لافگرن اشاره کردند که بنن ابتدا با سوگند و به طور خصوصی توسط کمیته برکنار می شود، همانطور که شاهدان دیگر بوده اند.

استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید، به کمیته تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا گفته است که ممکن است در نهایت مایل به شهادت باشد.

ترامپ روز شنبه در نامه ای به کاستلو، بنن را از این امتیاز آزاد کرد و گفت: «اگر بر سر زمان و مکان شهادت خود به توافق برسید، من از امتیاز اجرایی برای شما چشم پوشی می کنم که به شما امکان می دهد صادقانه و منصفانه شهادت دهید و شهادت دهید. طبق درخواست کمیته منتخب اراذل و اوباش سیاسی.”

رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفته است که به نفع مردم آمریکا است که از امتیاز اجرایی برای استفان کی. بنن چشم پوشی کند و به آقای بنن اجازه دهد از احضاریه صادر شده توسط کمیته شما تبعیت کند. آقای بنن مایل است و در واقع ترجیح می دهد، در جلسه عمومی شما شهادت دهد.

بنن که در روزهای منتهی به شورش در 6 ژانویه 2021 با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تماس بود، از اجرای احضاریه صادر شده در پاییز گذشته خودداری کرد و مدعی امتیاز اجرایی از ترامپ شد. هم کمیته و هم مجلس نمایندگان به او رای دادند تا او را در تحقیر کنگره نگه دارند.

بنن که در ماه‌های اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، استراتژیست ارشد کاخ سفید بود، از اجرای احضاریه‌های کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده توسط گروهی طرفدار ترامپ تحقیق می‌کرد، خودداری کرد. کمیته منتخب به اتفاق آرا در 19 اکتبر رای داد تا بنن را در تحقیر کنگره قرار دهد.

او گفت: «و سؤالات زیادی برای او داریم.

«آقای بنن موظف بود به درخواست رئیس جمهور (امتیاز اجرایی) احترام بگذارد، مگر اینکه کمیته شما مطابق قانون اساسی با رئیس جمهور ترامپ در مورد استناد به امتیاز اجرایی موافقت کند یا کمیته شما حکمی را از دادگاه منطقه فدرال دریافت کند. رابرت کاستلو، وکیل دادگستری نوشت که استناد به امتیاز اجرایی نادرست بود یا در مورد سوال یا سند خاص مورد نظر صدق نمی کرد. “در حالی که آقای بنن در اعتقادات خود ثابت قدم بوده است، شرایط اکنون تغییر کرده است.”

بنون سپس توسط وزارت دادگستری به اتهام توهین متهم شد و در تاریخ 18 ژوئیه برای شروع محاکمه در این اتهام قرار دارد.

در جلسات استماع 6 ژانویه پیگیری کنید: جلسات 6 ژانویه را از دست داده اید؟ آنچه شما باید قبل از شروع مجدد این هفته بدانید

در روزهای اخیر، در حالی که رئیس جمهور سابق از آنچه او به عنوان ارائه یک طرفه کمیته متشکل از 7 دموکرات و دو جمهوری خواه انتقاد کرد، ناامید شد، طبق نامه روز شنبه به وکیل بنن، ترامپ گفت که از این ادعای امتیاز چشم پوشی می کند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ، موافقت کرد که در پانل 6 ژانویه شهادت دهد.



منبع

مشارکت کننده: کوین جانسون

یکشنبه شب، کمیته نامه ای از وکیل بنن دریافت کرد که در آن بیان شده بود مشاور سابق شهادت خواهد داد.

جلسه بعدی کمیته در ساعت 10 صبح سه شنبه است و جلسه دیگری در ساعات پربیننده روز پنجشنبه برگزار می شود.

عضو کمیته، نماینده جیمی راسکین به بنن پیشنهاد کرد، “پس از تماشای، احتمالاً، همه این افراد جلو می آیند، می دانید، از جمله کسیدی، هاچینسون، می دانید، او تصمیم گرفته است که می خواهد وارد شود و اگر می خواهد بیاید، من مطمئن هستم که کمیته بسیار علاقه مند به شنیدن نظر او خواهد بود.”