المر استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers، به جرم توطئه فتنه انگیز محکوم شد

دادستان عکس‌هایی از دوربین‌های امنیتی نشان داد که در آن‌ها می‌توان متهمان را در حال چرخش در جعبه‌های بزرگی از تدارکات، که یک «QRF» یا نیروی واکنش سریع می‌توانست در صورت نیاز به ساختمان کنگره منتقل کند، نشان دادند. پیام‌های متنی نشان می‌دهد کالدول در حال بحث است که آیا باید یک قایق برای انتقال سلاح‌ها از رودخانه پوتوماک در اختیار داشته باشد، اگرچه کالدول انکار کرد که این برنامه هرگز بوده است. (در یکی از لحظات پوچ‌تر محاکمه، کالدول شهادت داد که ارجاع پیام متنی به جابجایی «سلاح‌های سنگین» فقط چیزی از فیلمنامه‌ای بود که او در حال نوشتن آن بود.)

روند دادرسی نزدیک به دو ماه به طول انجامید. روند انتخاب هیئتی متشکل از 12 هیئت منصفه و تعداد انگشت شماری از اعضای جایگزین هفته آخر سپتامبر آغاز شد.

اتهام توطئه فتنه انگیز که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد حداکثر 20 سال زندان دارد. تا به امروز، طولانی ترین محکومیتی که هر کسی برای شرکت در حمله به ساختمان کنگره دریافت کرده است، 10 سال پشت میله های زندان بود که به یک افسر پلیس سابق نیویورک که به اجرای قانون واشنگتن حمله کرد، محکوم شد.

با این حال به اعضای هیئت منصفه دستور داده شد که آن را دلیلی برای رها کردن دیگران از قلاب نبینند.

دو نفر از پنج متهم مرتبط با گروه راست افراطی سوگند نگهبانان به اتهام توطئه فتنه‌انگیز سه‌شنبه در بالاترین محاکمه‌ای که دولت در مورد شورش‌های کاپیتول برگزار شده بود، مجرم شناخته شدند.

المر استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers، و کلی مگز، یکی از اعضایی که بخش فلوریدا را اداره می کرد، هر دو در حکمی که پس از سه روز مشورت صادر شد، مجرم شناخته شدند. با این حال، در مورد اتهامات دیگر، هیئت منصفه مختلط بود و رودز را به دلیل ممانعت از رسیدگی رسمی مجرم تشخیص داد، اما به دلیل توطئه برای جلوگیری از رسیدگی رسمی مجرم شناخته نشد. مگز مقصر هر دوی آنها بود.

کالدول در پیامی که در عصر حمله برای یکی از دوستانش فرستاد، صحنه را در کاپیتول بازگو کرد:[T]او رسانه های دروغگو گفتند که حامیان ترامپ در حال شکستن موانع هستند، بنابراین من گفتم اگر قرار است ما مقصر شویم، ممکن است این کار را انجام دهیم، بنابراین پرچم آمریکا را برداشتم و گفتم بیایید کاخ لعنتی را بگیریم تا مردم شروع به جهش به جلو و بالا رفتن از آن کنند. داربست بیرون، بنابراین گفتم بیایید به آنجا هجوم ببریم و خائنان را اعدام کنیم.»

شواهد بیشتر نشان داد که رودز چگونه حتی پس از آنکه اوباش در کاپیتول مردم را به قتل رساندند، همچنان تئوری های توطئه انتخاباتی را مطرح کرد.

تری کامینگز، نگهبان سابق سوگند، به عنوان شاهدی بر حجم عظیمی از قدرت آتشی که نگهبانان سوگند با خود به هتل ویرجینیا آوردند، در دادگاه گفت: «از زمانی که در ارتش بودم این تعداد سلاح را در یک مکان ندیده بودم».

همه متهمان وارد کاپیتول نشدند. رودز بیرون ساختمان ایستاده بود و در حین ارسال پیامک تماشا می کرد. کالدول تا ورودی تونلی در یک طرف ساختمان که بدترین خشونت‌ها در آن رخ داده بود، رسید، اگرچه او ادعا کرد که چنین رفتاری را ندیده است.

پیام‌های مکتوب، از جمله پیام‌های سیگنال و پست‌های وبلاگ، که در دادگاه نمایش داده می‌شد، نشان می‌داد که رودز اغلب از زبان بزرگی استفاده می‌کند تا نشان دهد که مأموریت گروه هدف تقریباً کتاب مقدسی دارد. رودز در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ که در اواخر دسامبر در وب‌سایت Oath Keepers منتشر شد، توضیح داد که اگر ترامپ نتواند مانع پیروزی جو بایدن در انتخابات شود، چه چیزی در خطر است.

این طرح هنرمند، محاکمه استوارت رودز، رهبر سوگند را به تصویر می‌کشد، در سمت چپ، در 7 نوامبر 2022، در حالی که او در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده آمیت مهتا به اتهام توطئه فتنه‌انگیز در حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره شهادت می‌دهد.

هر سه نفر زمانی که در بازجویی متقابل با شواهدی مبنی بر اظهارات گذشته خود مواجه شدند، به درجات مختلفی دست و پنجه نرم کردند.

رودز شهادت داد که معتقد است ترامپ توانایی قانونی برای استناد به قانون 200 ساله شورش در 6 ژانویه 2021 را دارد. اگر ترامپ این کار را انجام می داد، سوگند نگهبانان و سایر گروه های شبه نظامی ظاهراً “پوشش قانونی” را برای تصاحب آنها خواهند داشت. اسلحه و استفاده از آنها برای حفظ ترامپ به زور در قدرت، خرید زمان برای برگزاری یک انتخابات جدید، همانطور که رودز گفت که شخصا معتقد است هیچکس در انتخابات 2020 به دلیل تقلب پیروز نشده است.

در محاکمه، شواهد نشان داد که چگونه اعضای گروه مقدار زیادی تفنگ و مهمات قدرتمند را به همراه سایر تجهیزات نجات، درست خارج از مرز واشنگتن دی سی در هتلی که در آن اقامت داشتند، پنهان کردند. در حالی که واشنگتن مقررات سختگیرانه ای برای کنترل اسلحه دارد، قوانین ویرجینیا ضعیف تر است.

او به ترامپ گفت: «اگر در انجام وظیفه خود کوتاهی کنید، با اعلام رژیم نامشروع، ناتوان از نمایندگی ما، ویرانگر اهداف عادلانه دولت، برای ما مردم چاره‌ای جز قدم گذاشتن در رکاب بنیانگذاران باقی نمی‌گذارید. تا آزادی خود را تضمین کنیم – و صرفاً دست نشانده یک دشمن مرگبار خارجی باشیم.

دادستان ها به وضوح بیشتر تلاش های خود را روی رودز متمرکز کردند.

سه نفر از متهمان در جایگاه ایستادند: رودز، که پس از انتخاب رئیس جمهور سابق باراک اوباما، سازمان سوگند را به عنوان یک شبه نظامی ضد دولتی تأسیس کرد. کالدول، که وکلای او پیشنهاد می‌کردند که وضعیت بد سلامتی او را از اقدام جدی در مورد هرگونه تهدیدی که برای سرنگونی دولت می‌کرد، باز می‌دارد. و واتکینز که با عصبانیت حمایت خود را از تئوری های تقلب در انتخابات در دادگاه اعلام کرد.

سه متهم دیگر با اتهامات کمتری مجرم شناخته شدند.

متهمان رودز، مگز، توماس کالدول، جسیکا واتکینز و کنت هارلسون هر کدام متهم به توطئه برای اخلال در انتقال قدرت ریاست جمهوری با زور در 6 ژانویه 2021 شدند. کالدول، واتکینز و هارلسون در توطئه فتنه انگیز بی گناه شناخته شدند.

دادستان ها ایستادند تا ثابت کنند که اوباش مرگباری که به مقر قوه مقننه ایالات متحده یورش بردند، تهدیدی واقعی برای دموکراسی آمریکا به شمار می رود. حکم مجرمیت بر اهمیت تلاش‌ها برای پاسخگو کردن شرکت‌کنندگان تاکید می‌کند – تلاش‌هایی که کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه، که در حال حاضر آماده انتشار گزارشی از یافته‌های خود است که به شدت مورد انتظار بود، می‌شود.

به گفته مادر جونز، واتکینز بخشی از وقت خود را در جایگاه برای ابراز پشیمانی از اقدامات خود استفاده کرد و به طور خاص از یک افسر پلیس متروپولیتن که در مقابل او قرار داشت عذرخواهی کرد و به گفته مادر جونز، “اصولاً از افسران دیگر در برابر الاغ من محافظت می کرد.” افسر، کریستوفر اونز، قبلاً در دادگاه شهادت داده بود.

برای بیش از یک دهه، نگهبانان سوگند، نیروهای مجری قانون و نیروهای نظامی فعال و سابق را استخدام کرده‌اند که متعهد می‌شوند با هر «دستور»ی که آنها خلاف قانون اساسی می‌دانند، مخالفت کنند.

انتظار می رود چهار نفر دیگر از سوگند به اتهام فتنه در ماه دسامبر به همراه گروهی از پسران مغرور محاکمه شوند.

مربوط…



منبع

حوالی ساعت 11:30 شب ششم ژانویه 2021، او در یک گفتگوی گروهی Oath Keepers نوشت: «میهن پرستان، روز طولانی بود اما روزی بود که میهن پرستان شروع به ایستادن کردند. اکنون بایستید یا برای همیشه زانو بزنید. به سوگندهای خود احترام بگذارید میراث خود را به خاطر بسپار.»

اگرچه دادستان ها تعدادی پیام مکتوب و برخی فایل های صوتی ضبط شده برای تقویت پرونده خود داشتند، برخی از پیام های متهمان ظاهراً حذف شده است. در عوض، نگهبانان سوگند بینشی از ذهنیت گروه ارائه کردند. یکی، گریدون یانگ، شهادت داد که در حالی که آن روز برنامه خاصی برای ورود به کاپیتول وجود نداشت، کسانی که این کار را انجام دادند، خود را در «لحظه ای از نوع باستیل» شرکت کردند. یکی دیگر، جیسون دولان، به هیئت منصفه توضیح داد که اگر بعد از آن از کاپیتول به خانه نیامد، چگونه خود را برای خداحافظی با خانواده خود آماده می کند.

یکی از لحظه‌های نگران‌کننده‌تر دادگاه زمانی بود که دادستان‌ها یک فایل صوتی ضبط شده از جلسه‌ای را که رودز با یکی از آشنایانش درست چند روز پس از شورش برگزار کرده بود پخش کردند. در این ضبط، رودز ابراز تاسف کرد که نگهبانان سوگند فقط جلو نرفته و تفنگ های خود را به کاپیتول هیل نیاورده اند.

رودز همچنین انکار کرد که این سلاح‌ها بخشی از QRF بودند و به دادگاه گفت که نگهبانان سوگند عادت داشتند با سلاح سنگین سفر کنند، اما می‌خواستند به قوانین اسلحه دی‌سی احترام بگذارند – که او در یک ضبط صوتی از تماس تلفنی رهبری سوگند، آن را “چرند” نامید. .

این طرح هنرمند، محاکمه استوارت رودز، رهبر سوگند را به تصویر می‌کشد، در سمت چپ، در 7 نوامبر 2022، در حالی که او در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده آمیت مهتا به اتهام توطئه فتنه‌انگیز در حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره شهادت می‌دهد.

در دستورالعمل هیئت منصفه آمده است: “نقش برابر آن چیزی نیست که قانون اقتضا می کند، و متهم نیازی به انجام هیچ عمل خاصی فراتر از پیوستن به توافق توطئه ندارد.”

او در پارکینگی در تگزاس گفت: “پلوسی لعنتی را از تیر چراغ برق آویزان می کنم.” رودز این نظر را رد کرد و آن را به‌عنوان شوخی ناشی از الکل رد کرد.

استراتژی دفاعی به دور از انسجام بود. اما وکلای این گروه تا حد زیادی موکلان خود را افرادی خوش نیت و میهن پرست معرفی کردند. آنها تأکید کردند که چگونه وفاداری سیاسی مشتریانشان – حمایت آنها از ترامپ – مورد محاکمه قرار نگرفته و آنها به سوء استفاده از سلاح های خود متهم نشده اند. به اعضای هیئت منصفه دستور داده شد که حمایت های قانون اساسی از آزادی بیان را در نظر داشته باشند، که شامل سخنانی می شود که ممکن است شخصاً توهین آمیز بدانند، اما به آنها یادآوری شد که می توانند هر اظهارات متهمان را به عنوان مدرکی در مورد اینکه آنها ممکن است وارد یک توطئه شده اند ارزیابی کنند.

این طرح هنرمند، محاکمه استوارت رودز، رهبر سوگند را به تصویر می‌کشد، در سمت چپ، در 7 نوامبر 2022، در حالی که او در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده آمیت مهتا به اتهام توطئه فتنه‌انگیز در حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره شهادت می‌دهد.

سه متهم – مگز، هارلسون و واتکینز – بخشی از گروهی از نگهبانان سوگند بودند که به گفته دادستان‌ها برای ورود به کاپیتول در یک آرایش نظامی به سبک “پشته” قرار گرفتند. عکس‌ها گروه را نشان می‌داد که در یک ستون با یک دست روی شانه‌های یکدیگر در حالی که از پله‌های کنگره بالا می‌رفتند، راهپیمایی می‌کردند. به گفته دادستان، مگز و هارلسون در جستجوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (دکتر کالیفرنیا) بودند.

انتظار می رود قاضی آمیت مهتا در هفته های آینده احکام صادر کند.