اطلاعات بریتانیا می‌گوید چتربازان روسی در حال دریافت «شعله‌افکن» بر روی تانک‌های ترموباریک هستند تا پس از یک رشته شکست، آنها را مرگبارتر کنند.

وزارت دفاع روسیه گفت که روسیه این سلاح را به عنوان “شعله افکن سنگین” معرفی می کند.

تلاش های روسیه برای بازسازی نیروی چترباز بازتاب تلاش های این کشور برای بازسازی سایر واحدهای زمانی نخبه است که متحمل خسارات قابل توجهی شده اند.

وزارت دفاع بریتانیا گفت که چتربازان روسیه در حال دریافت یک سلاح جدید قدرتمند در اوکراین هستند.

  • این سلاح «بسیار مخرب» قبلاً به طور رسمی با VDV مرتبط نبوده است.

    وزارت دفاع انگلستان در یک به روز رسانی اطلاعاتی در روز سه شنبه گفت به گفته رسانه های روسی، چتربازان در حال دریافت سامانه های موشک پرتاب چندگانه گرماباریک TOS-1A بودند.

    به گفته وزارت دفاع بریتانیا، نیروهای هوابرد روسیه، معروف به VDV، معمولاً به این نوع سلاح مجهز نیستند، که معمولاً توسط نیروهای متخصص حفاظت شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی روسیه استفاده می شود.

    یکی از کارشناسان به نیوزویک گفت که این سلاح باعث “موج ضربه ای بسیار قدرتمندی می شود که می تواند ساختمان ها را متلاشی کند.”

    این سازمان افزود که این انتقال احتمالاً نشان دهنده نقش آینده VDV در عملیات تهاجمی در اوکراین است و “احتمالاً بخشی از تلاش ها برای بازسازی VDV پس از متحمل شدن تلفات سنگین در 9 ماه اول جنگ است.”

    اما پس از اینکه روسیه نتوانست شهر را تصرف کند، نقشی را ایفا کرد که برای آن طراحی نشده بود: یعنی ستون‌های زرهی.

    اما وزارت دفاع بریتانیا گفت که این اقدام نشان می‌دهد روسیه می‌خواهد نقش بزرگ‌تری در هر حمله جدید ایفا کند.

  • این سلاح بر روی تانک ها نصب می شود و از مواد منفجره معمولی قوی تر است.

    قدرت نیروی هوابرد پس از تلفات سنگین در تهاجم به اوکراین کاهش یافته بود.

  • بر اساس اطلاعات بریتانیا، نیروهای هوابرد روسیه با به اصطلاح “شعله افکن های سنگین” مسلح می شوند، زیرا ارتش تلاش می کند تا واحدهای نخبه را پس از متحمل شدن خسارات سنگین در اوایل حمله به اوکراین بازسازی کند.

    اینسایدر قبلا گزارش داده بود که VDV نقش کلیدی در تلاش های اولیه برای تصرف کیف، پایتخت اوکراین ایفا کرد.

    موشک‌اندازهای چندگانه روسی TOS-1A در جریان رژه روز پیروزی در میدان سرخ در مسکو، روسیه، ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ حرکت می‌کنند.





    منبع

    چتربازان در درگیری های متعدد در اوکراین، از جمله یک گشت زنی مکانیزه، به شدت متحمل شدند. نابود توسط اوکراین در حومه کیف در مارس 2022.

    پرتابگرهای چند موشک روسی TOS-1A در جریان رژه روز پیروزی در میدان سرخ در مسکو، روسیه، 24 ژوئن 2020.آژانس عکس میزبان/رامیل سیتدیکوف از طریق رویترز

    • کارشناسان می گویند که تلفات 155 به قدری زیاد بوده است که ارتش مجبور شده است آن را با نیروهای جدید تا 8 بار پر کند.

      در اوایل ماه جاری، وزارت دفاع بریتانیا بر تلاش‌های روسیه برای ترمیم شهرت تیپ پیاده نظام 155 نیروی دریایی ناوگان اقیانوس آرام تأکید کرد.