یک پزشک اطفال به سرطان خون پسرم مشکوک شد. معلوم شد که او فقط مقدار زیادی شیر گاو می‌نوشیده است.

برای اولین بار در زندگی کوچک او، احساس می کنم بالاخره دارم جانی واقعی را می شناسم.

جانی پس از گذشت یک ماه و نیم از درمان، از سوفل قلبی و کم خونی خود بهبود یافت. هر کس در زندگی ما یک بهبود فوری در خلق و خوی خود مشاهده کرد. اکنون او میل و انرژی برای خوردن دارد، به هر کسی که می‌بیند لبخند می‌زند و با اشتیاق با حیوانات عروسکی‌اش صحبت می‌کند – تضاد کامل با زمانی که روزهایش را با گریه شروع می‌کرد و به پایان می‌رساند.

جانی در سال اول همه گیری به دنیا آمد، بنابراین سطح استرس من برای مدت طولانی بالا بود. منتظر تشخیص ناگزیر اوتیسم پسر بزرگترم بودم و بعد از یک حرکت بین ایالتی با شهر جدیدی سازگار می شدم. بنابراین وقتی جانی در 1 سالگی شروع به نوشیدن شیر گاو کرد و هیچ چیز دیگری نمی خواست، من سعی نکردم رفتار او را اصلاح کنم. برای حفظ آرامش مدام می ریختم.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

هماتولوژیست به من گفت که اکثر کودکان پس از بهبودی از کم خونی افراد کاملاً متفاوتی هستند که می تواند باعث سردرد، ضعف، خستگی و انبوهی از بیماری های دیگر شود. جانی مدام احساس می کرد زباله است اما راهی برای گفتن نداشت. من و شوهرم متأسفیم که فرض کنیم جانی بدخلقی است در حالی که قلبش به معنای واقعی کلمه مضطرب بود.

جانی یک نوزاد مبتلا به کولیک بود، بنابراین متوجه شدم که آیا قولنج در سنین کودکی ممکن است عود کند یا نه. من مشکوک بودم که او بیش از حد شیر نوشیده است، که او را سیر می کند، اما متوجه نشدم که مصرف بیش از حد آن می تواند آسیب زیادی وارد کند. به هر حال، ایالات متحده چندین دهه است که مصرف شیر را تحت فشار قرار داده است – من با دیدن “Got Milk” بزرگ شدم؟ تبلیغات در تلویزیون و بیلبوردها، و پدرم همیشه مرا تشویق می کرد که مقدار زیادی از آن را بنوشم تا قد بلندتر و قوی تر شوم.

جانی حدود 30 تا 40 اونس در روز شیر می‌نوشید که بسیار بیشتر از 16 تا 24 اونس توصیه شده برای گروه سنی‌اش است. نمی‌دانستم که کلسیم می‌تواند جذب آهن را سرکوب کند، بنابراین هر آهنی که وارد بدنش می‌شود بلافاصله توسط لبنیات اضافی زیر پا می‌رود.

فکر نمی کردم شیر اینقدر روی او تاثیر بگذارد

وقتی دکتر گفت که او مخفیانه از سرطان خون می ترسد، تعجب کردم، اما جانی بیمار به نظر می رسید. خوشبختانه مقصر سرطان خون نبود بلکه شیر گاو بود. او اولین تزریق آهن خود را بلافاصله دریافت کرد و دومین و آخرین تزریق خود را هفته بعد دریافت کرد. او همچنین شروع به مصرف مکمل های آهن یک روز در میان کرد.

بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما شیر زیاد می تواند چیز بدی باشد

  • مطمئناً، او همیشه در خلق و خوی ترش بود، هرگز آرام به نظر نمی رسید، و تقریباً دائماً دچار فروپاشی می شد. فکر می‌کردم که شاید او به تازگی دو نفره وحشتناک را زودتر از موعد شروع کرده است، یا اینکه او در حال تبدیل شدن به یک کوچک‌ترین کودک افراطی است، یا اینکه او نیز در طیف اوتیسم قرار دارد.

    آزمایشات بیشتر نشان داد که او به شدت کم خون بود که نیاز به تزریق آهن داشت.

  • در یک معاینه معمولی، پزشک اطفال پسرم گفت که او نگران این است که چقدر رنگ پریده به نظر می رسد.

  • پزشک اطفال کودک نوپایم صبح روز جمعه اول با تلفن تماس گرفت تا این خبر را بدهد. در طی معاینه اخیر، دکتر نگرانی شدیدی را در مورد رنگ پریده جانی ابراز کرده بود، که من همیشه آن را به زندگی در شمال غربی اقیانوس آرام و اینکه محصول دو والدین بسیار ایرلندی است نسبت می دادم.

    خبر خوب این است که پسر شما سرطان خون ندارد!

    او تحت آزمایش شمارش کامل خون قرار گرفت که نتایج آن حاکی از کمبود شدید آهن بود. سطح هموگلوبین او بین 4.5 و 5.6 بود. محدوده طبیعی برای فردی که در سن او بود 10.9 تا 15 سال بود. کم خونی او به قدری بد بود که یک سوفل قلبی همراه داشت.

    معلوم شد که او بیش از حد شیر گاو نوشیده است – تقریباً دو برابر مقدار توصیه شده.

هماتولوژیست جانی گفت که بیشتر والدین از این موضوع که شیر زیاد می تواند مشکل ساز باشد بی اطلاع هستند. ما هر روز بچه‌هایمان را می‌بینیم، اما بازدیدکنندگان نادری مانند پزشک یا خویشاوندان می‌توانند متوجه تغییرات فیزیکی نگران‌کننده در بچه‌های ما شوند.