یک مقام اوکراینی طرحی برای کریمه بدون روسیه ارائه می دهد

وزیر ورزش اوکراین، وادیم هوتسایت، با تایید مجدد درخواست کیف برای محرومیت روسیه از المپیک، گفت که تعداد کشته شدگان شامل 262 ورزشکار اوکراینی است.

مقامات اوکراینی گزارش دادند که گلوله باران روسیه شش غیرنظامی دیگر را در روز یکشنبه در کوستیانتینیوکا، یک شهر کوچک در استان دونتسک کشته است. به گفته مقامات، رگبار روسیه همچنین به ساختمان‌های مسکونی متعدد آسیب رساند و هشت نفر را زخمی کرد.

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

دانیلوف در فیس بوک نوشت: تمام شهروندان روسیه که پس از سال 2014 به کریمه نقل مکان کردند، باید اخراج شوند و تمام معاملات املاک و مستغلات تحت حاکمیت روسیه لغو شود.

مسکو در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد، اما بیشتر جهان آن را به عنوان سرزمین روسیه به رسمیت نمی شناسد. وضعیت آینده شبه جزیره یکی از ویژگی های کلیدی در هر گونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری های فعلی خواهد بود.

دانیلوف همچنین برای تغییر نام شهر سواستوپل، که از قرن نوزدهم پایگاه اصلی ناوگان دریای سیاه روسیه بوده است، بحث کرد. او گفت قبل از اینکه پارلمان اوکراین نام دیگری را انتخاب کند، می‌توان آن را شی شماره 6 نامید.

از زمانی که روسیه در 24 فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد، جنگ کل شهرها را ویران کرده و ده ها هزار نفر را کشته است.

برخورد جدی با نظرات افراد بیمار اشتباه است. آنها باید معالجه شوند و این کاری است که ارتش ما اکنون انجام می دهد.

میخائیل رازوژایف، رئیس سواستوپل منصوب شده توسط مسکو، طرح دانیلوف را به عنوان “بیمار” کنار گذاشت.

دانیلوف پیشنهاد داد که اوکراینی‌هایی که برای دولت منصوب شده از سوی مسکو در کریمه کار می‌کردند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و افزود که برخی با اتهامات جنایی روبرو خواهند شد و برخی دیگر مستمری‌های دولتی را از دست خواهند داد و از مشاغل دولتی منع خواهند شد.

دانیلوف طرح خود را در حالی منتشر کرد که سربازان اوکراینی آماده استفاده از سلاح‌های جدید غربی از جمله ده‌ها تانک جنگی برای شکستن دفاع روسیه و بازپس‌گیری مناطق اشغالی در یک حمله متقابل در اوایل ماه جاری بودند.

به عنوان بخشی از این طرح، او همچنین خواستار برچیدن پل 19 کیلومتری (12 مایلی) شد که روسیه به کریمه ساخت. یک کامیون بمب گذاری شده در ماه اکتبر به این پل، طولانی ترین پل اروپا، آسیب جدی وارد کرد. مسکو اطلاعات ارتش اوکراین را مسئول این حمله دانست.

نیروهای روسی در تلاش برای تصرف دژ کلیدی اوکراین باخموت به عنوان بخشی از تلاش های خود برای تصرف تمام استان دونتسک، که بخشی از مرکز صنعتی شرقی اوکراین یعنی دونباس است، هستند. مبارزات 8 ماهه برای باخموت طولانی ترین و بالقوه مرگبارترین نبرد جنگ است.

از جمله ویتالی مرینوف، قهرمان چهار دوره کیک بوکسینگ جهان. به گفته شهردار شهر غربی ایوانو فرانکیفسک، مرینوف که به نیروهای مسلح اوکراین پیوسته بود، روز جمعه بر اثر جراحات وارده در عملیات جان باخت.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، این طرح را در حالی منتشر کرد که ارتش اوکراین برای یک ضدحمله بهاری آماده می‌شود، به این امید که پس از بیش از 13 ماه جنگ، به دستاوردهای جدید و تعیین‌کننده‌ای دست یابد تا به تهاجم تمام‌مقیاس روسیه پایان دهد.

کی‌یف، اوکراین (AP) – یک مقام ارشد اوکراینی روز یکشنبه مجموعه‌ای از اقداماتی را که دولت در کیف پس از بازپس‌گیری کنترل کریمه توسط این کشور انجام خواهد داد، از جمله برچیدن پل استراتژیک که شبه جزیره دریای سیاه را به روسیه متصل می‌کند، تشریح کرد.

روسیه بخش آسیب دیده پل را ترمیم کرده و جریان تدارکات به کریمه را که به عنوان یک مرکز کلیدی برای ارتش روسیه در طول جنگ بوده است، بازسازی کرده است. اوکراین مسئولیت این بمب را بر عهده نگرفت، اما مقامات اوکراینی در گذشته بارها تهدید کرده بودند که به این پل حمله خواهند کرد.

به گفته ارتش اوکراین، در جدیدترین حملات راکتی و توپخانه ای روسیه از روز شنبه تاکنون 4 غیرنظامی کشته و 15 تن دیگر زخمی شده اند.

کرملین از اوکراین خواسته است که حاکمیت روسیه بر کریمه را به رسمیت بشناسد و دیگر دستاوردهای ارضی مسکو را به عنوان شرط صلح به رسمیت بشناسد. کی‌یف هرگونه مذاکره صلح با مسکو را تا زمانی که نیروهای روسی از تمام سرزمین‌های اشغالی از جمله کریمه خارج نشوند، رد کرده است.

___