گزارش شده است که فاش کننده آسیب رساندن به پرونده های اطلاعاتی ایالات متحده، مدیر اتاق گفتگوی دیسکورد بوده است

اختلاف نظر Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images

ایالات متحده در تلاش است تا خسارات ناشی از نشت صدها سند محرمانه را که هفته گذشته در سایت های رسانه های اجتماعی کشف شد، مهار کند. وزارت دادگستری در حال بررسی است تا بفهمد چه کسی اسناد را افشا کرده است و چرا، و پنتاگون با وزارت امور خارجه، کاخ سفید و سازمان‌های اطلاعاتی همکاری می‌کند تا مشخص کند این افشای چقدر آسیب می‌رساند، تلاش می‌کند متحدان خشمگین را آرام کند، و بفهمد که چگونه جلوگیری از نقض های آینده

فیلم Super Mario Bros

کاربران سایت رسانه اجتماعی Discord می گویند که یک مدیر یک اتاق گفتگوی گروهی بسته یا سرور به نام “Thug Shaker Central” صدها سند طبقه بندی شده را در جریان بحث و گفتگو در مورد تهاجم روسیه به اوکراین ارسال کرده است. بیشتر اسنادی که به دست آمده اند مربوط به فوریه و مارس هستند، اما محققان منبع باز Bellingcat گفتند که شواهدی از اسناد را از ژانویه مشاهده کردند. Bellingcat تعداد انگشت شماری از اسناد فاش شده را از Thug Shaker Central به دو سرور بزرگتر Discord در اوایل ماه مارس، سپس 4Chan و در نهایت، در 5 آوریل، کانال های تلگرامی طرفدار روسیه ردیابی کرد. لوید آستین، وزیر دفاع، در 6 آوریل در جریان این فاش شد.

فرماندار تگزاس به دنبال عفو مرد محکوم به قتل اعتراضی BLM است



منبع

همه کاربران Discord از شناسایی شخصی که فایل های طبقه بندی شده را ارسال کرده است خودداری کردند و یکی از کاربران به این موضوع گفت آسوشیتدپرس او کپی‌هایی از “صدها” از اسناد ارسال شده توسط “OG” را نگه داشت. او گفت که آمریکایی‌ها سزاوار دیدن این پرونده‌ها هستند و “در فرصتی که OG دستگیر شود، همه آنها را افشا می‌کنم.” دیسکورد گفت که در حال همکاری با مجریان قانون برای بررسی نشت است.

Bellingcat با سه عضو سرور مرکزی Thug Shaker صحبت کرد که در 7 آوریل حذف شد و آنها آن را به عنوان یک جامعه فشرده متشکل از 20 کاربر فعال توصیف کردند که علاقه مشترکی به بازی های ویدیویی، موسیقی و مسیحیت ارتدکس داشتند. Bellingcat بازگو می کند: سرور “به ویژه ماهیت ژئوپلیتیکی نداشت، اگرچه کاربران آن موضع محافظه کارانه ای در مورد چندین موضوع داشتند.” توهین های نژادپرستانه و الگوهای رفتاری نژادپرستانه به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد.

“تعداد زیادی از مردم به طور بالقوه به اسناد اطلاعاتی پنتاگون دسترسی داشتند.” مجله نیویورک تایمز گزارش می دهد، “اما سرنخ هایی که به صورت آنلاین باقی می مانند ممکن است به بازرسان کمک کند تا تعداد مظنونان احتمالی را نسبتاً سریع محدود کنند.” قابل توجه، بار می‌گوید: «به نظر می‌رسد که مواد اطلاعاتی ابتدا عکس‌برداری شده و سپس به صورت آنلاین آپلود شده‌اند، نوعی رویه شلخته» که می‌تواند اثر انگشت دیجیتال امیدوارکننده‌ای را به همراه داشته باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

اختلاف نظر