پاسخ کاخ سفید به اسناد بایدن دموکرات ها را ناامید می کند


واشنگتن – در طول هفته، کارکنان وست وینگ، مقامات دولت بایدن و مقامات حزب دموکرات به طور کلی ناامیدی خود را به CBS نیوز از نحوه توضیح کاخ سفید برای عموم مردم ابراز کردند. کشف اسناد با نشانه گذاری های طبقه بندی شده در دفتر سابق رئیس جمهور بایدن و خانه او در دلاور.

کسانی که با سی‌بی‌اس نیوز صحبت کردند و نامشان ناشناس ماند تا درباره وضعیت صحبت کنند و روابط حرفه‌ای خود را بر هم نزنند، بر این باورند که تصمیم برای افشا نشدن زودتر کشف اسناد، وعده‌های ارزشمند رئیس‌جمهور مبنی بر شفافیت و مدیریت حرفه‌ای دولت را تضعیف می‌کند.

و آنها نگران هستند که با یک تحقیق بازپرس ویژه در حال حاضر، کاخ سفید در آنچه می تواند بگوید به شدت محدود خواهد شد، و باعث می شود که حتی جزئیات اولیه را تایید نکند.

یکی از دموکرات‌های نزدیک به کاخ سفید روز جمعه گفت: «آنها سعی می‌کنند رژ لب را روی خوک بزنند». “مشکل این است که این هفته 50 خوک و یک چوب رژ لب به آنها داده شد.”

یکی از مقامات حزب دموکرات از شمال شرق که از نزدیک با رئیس جمهور و کارکنان ارشد او همسو بود، افزود: “هیچ برابری واقعی بین وضعیت سند ترامپ و بایدن وجود ندارد. با این حال، چرا در دنیا آنها داستان را زودتر منتشر نکردند، مانند قبل از تعطیلات؟ و چرا آنها یکباره داستان کامل را منتشر نکردند، به جای اینکه با هر کشف جدید اسناد، به جای چکه کردن، چکه کردن، چکه کنند؟

برخی از دموکرات های مجلس نمایندگان نگرانی های خود را نسبت به این وضعیت آشکارتر ابراز می کنند.

زوئی لوفگرن، نماینده دموکرات از کالیفرنیا، روز شنبه در MSNBC گفت: “این نباید اتفاق می افتاد. این باید مورد بررسی قرار گیرد و در حال بررسی است.” “بنابراین ما باید منتظر بمانیم و همه جزئیات را دریابیم و من مطمئن هستم که به همه جزئیات خواهیم رسید. بنابراین، مطمئن هستم که او از این موضوع ناراضی است، من با او صحبت نکرده ام، اما چه کسی می تواند باشد. خوشحالم از این؟”

به طور گسترده تر، نماینده مت کارترایت، نماینده دموکرات میانه رو که نماینده زادگاه رئیس جمهور در اسکرانتون، پنسیلوانیا است، در فاکس نیوز گفت که دولت فدرال “باید بررسی کند که روسای جمهور و معاونان رئیس جمهور در حال خروج چگونه آرشیو اسناد طبقه بندی شده خود را سازماندهی می کنند. و طبقه بندی نشده است زیرا این نمی تواند ادامه یابد.”

وی گفت: “چه رئیس جمهور ترامپ، چه بایدن، معاون رئیس جمهور، چه بایدن، شما در مورد کارکنانی صحبت می کنید که همه در صف هستند، رزومه خود را بازنویسی می کنند، آنها را برای مشاغل جدید می فرستند، آنها به آنها فکر نمی کنند. او افزود، به نظر من، تجارت در دست است.

باب باوئر، وکیل شخصی رئیس جمهور در بیانیه ای روز شنبه از افشای عمومی کشف این مواد دفاع کرد و گفت که تیم او “کوشیده است تا اهمیت شفافیت عمومی را در صورت اقتضا با هنجارهای تعیین شده و محدودیت های لازم برای حفاظت از تحقیقات، متعادل کند. این ملاحظات مستلزم پرهیز از انتشار عمومی جزئیات مربوط به تحقیقات در حین انجام تحقیقات است.”

در بیانیه دیگری، دفتر مشاور کاخ سفید که وظیفه نمایندگی رئیس جمهور در امور رسمی را بر عهده دارد، گفت که تحقیقات مطبوعاتی آینده در مورد جزئیات تحقیقات در حال انجام و کشف این مواد را به وزارت دادگستری ارجاع خواهد داد.

بسیاری از دموکرات‌ها به‌ویژه به گزارش‌های رسانه‌ای حساس هستند که کشف مواد در دفتر سابق آقای بایدن و املاک دلاور و تلاش‌های چند ماهه آرشیو ملی برای بازپس‌گیری صدها سند محرمانه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، را مقایسه و مقایسه می‌کنند.

کایل هریگ، مدیر اجرایی پروژه صداقت کنگره روز جمعه نوشت: مقایسه همکاری بایدن با مانع تراشی ترامپ مانند مقایسه سیب و آرسنیک است.

گروه همسو با دموکرات ها به عنوان یک نیروی خارجی برای حمایت از رئیس جمهور و دموکرات های کنگره در میان رگبار آتی تحقیقات نظارتی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان طراحی شده است.

هریگ نکات گفتگوی پیشنهادی به روز روز جمعه را برای فعالان حزب برجسته و مهمانان تلویزیونی ارسال کرد و از آنها خواست که بگویند رئیس جمهور “کاملاً همکاری می کند” در حالی که ترامپ “مکرراً مانع از تلاش ها برای بازیابی اسناد حساس تا جایی که وزارت دادگستری مجبور به دریافت و اجرای آن شد، می شود. حکم تفتیش.”

هریگ پرونده بایدن و ترامپ را به ترتیب اینگونه توصیف کرد: “همکاری در مقابل مانع تراشی. نابجا در مقابل دزدیده شده. داوطلبانه در مقابل احضاریه. فوری در مقابل حکم جستجو”.

یکی دیگر از دموکرات‌ها که به کارزار انتخاباتی آقای بایدن در سال 2020 مشاوره می‌داد و دهه‌ها در سیاست‌های تبلیغاتی در سراسر جنوب و غرب کار می‌کرد، با توجه به محکومیت‌های قبلی آقای بایدن در مورد مدیریت ترامپ با اطلاعات طبقه‌بندی شده، وضعیتی را که اکنون رئیس‌جمهور با آن مواجه است، «ریاکارانه» توصیف کرد.

اما این دموکرات گفت که کاخ سفید در واکنش به داده‌های مثبت اقتصادی این هفته که نشان دهنده کاهش بیشتر تورم و درخواست‌های فزاینده جمهوری‌خواهان برای کاهش برنامه‌های حقوق فدرال در ازای افزایش سقف بدهی کشور است، که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری هشدار داد، «تند» عمل کرد. جمعه باید تا اوایل ژوئن رخ دهد.

این دموکرات گفت که تمرکز بر ایجاد اقتصاد باید جایگاه سیاسی رئیس جمهور را تقویت کند. “آیا مردم آمریکا واقعا به پرونده های عمارت ترامپ یا گاراژ بایدن اهمیت می دهند؟ اینطور فکر نکنید. فکر می کنم آنها بیشتر به قیمت یک کارتن تخم مرغ اهمیت می دهند.”

جین چیک در گزارش این داستان مشارکت داشت.

جلسات شنبه: Aoife O’Donovan “دختر ولخرج” را اجرا می کند

جلسات شنبه: Aoife O’Donovan “Phoenix” را اجرا می کند

جلسات شنبه: Aoife O’Donovan “B-61” را اجرا می کند



منبع