هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس، تغییر قانون آزادی مشروط را امضا کرد

طبق برآورد کمیسیون صدور احکام ایالتی، پیش‌بینی می‌شود که این تغییرات بیش از 163 میلیون دلار در یک دوره 10 ساله به دلیل افزایش جمعیت زندانیان برای ایالت هزینه داشته باشد.

جمهوری‌خواهان در تعدادی از ایالت‌ها پس از دادن وعده‌های سخت‌گیرانه در مورد جنایت، سنگ بنای انتخابات سال گذشته را پیشنهاد کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این پیشنهادات به قانون تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال، در گرجستان، فقط تعداد محدودی از پیشنهادات برای احکام طولانی تر تصویب شد. قانونگذاران آلاباما روز سه شنبه قانون فرمانداری را ارسال کردند که استفاده از مشوق های رفتار خوب را برای کوتاه کردن مدت اقامت در زندان کاهش می دهد.

پروفیری به خبرنگاران گفت: «من به هر فرصتی نگاه می‌کنم تا بتوانم سطحی از تسکین را برای آن کلانترهای خاص و آن زندان‌های شهرستانی که زندانیان ایالتی هستند فراهم کنم.

این اصلاحات در حالی صورت می‌گیرد که بخش‌هایی از آرکانزاس شاهد افزایش جرم و جنایت در سال گذشته بوده است. پایتخت آرکانزاس، لیتل راک، رکورد تعداد قتل ها در سال گذشته را گزارش کرد.

سندرز در مراسم امضای لایحه در مقر پلیس ایالتی گفت: «دیگر اجازه ندهیم مجرمان خشن بدون زندان جدی به خیابان برگردند».

سندرز خواستار 3000 تخت زندان جدید برای کاهش ازدحام شده است و قانونگذاران 330 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته اند.

بخش دیگری از قانون که در سال 2025 اجرایی می شود، مجرمانی را که به چندین جرم دیگر محکوم شده اند ملزم می کند حداقل 85 درصد از مجازات خود را بگذرانند.

لیتل راک، آرک. (AP) – سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس، اصلاحات اساسی در قوانین صدور احکام این ایالت را تصویب کرد که صلاحیت آزادی مشروط را برای برخی جرایم خشونت آمیز حذف می کند.

سندرز روز سه‌شنبه همچنین قانونی را امضا کرد که برای کسی که فنتانیل را به فرد دیگری که بر اثر مصرف این دارو می‌میرد، هزینه‌ای «مرگ تشدیدکننده» ایجاد می‌کند. اگر مجرم شناخته شود، این فرد بین 20 تا 60 سال یا حبس ابد محکوم خواهد شد.



منبع

اندرو کالینز، نماینده دموکرات که به این اقدام رای منفی داد، در طی مناظره هفته گذشته گفت: “من فکر می کنم که این زندان را به مکان خطرناک تری تبدیل می کند.”

فرماندار جمهوری خواه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن هر کسی که به هر یک از 18 جرم خشونت آمیز، از جمله قتل عمدی و تجاوز به عنف محکوم می شود، باید 100٪ محکومیت خود را بگذراند. این بخش از سال آینده اجرایی می شود، بنابراین بر افرادی که قبل از سال 2024 محکوم شده اند تأثیر نمی گذارد.

وزیر اصلاحات جو پروفیری گفت که وزارت اصلاحات در نظر دارد ظرف یک ماه آینده 500 تخت را در زندان های سراسر ایالت به عنوان یک اقدام موقت باز کند.

منتقدان تغییرات احکام، تردیدهایی را در مورد کاهش جرم و جنایت ایجاد می‌کنند و می‌گویند این اقدام می‌تواند سیستم زندانی را که در حال حاضر فراتر از ظرفیت است، شلوغ کند. بیش از 2000 زندانی ایالتی برای کاهش ازدحام در زندان های محلی نگهداری می شوند. طبق گفته وزارت اصلاح و تربیت، زندان های این ایالت حداقل 106 درصد بالاتر از ظرفیت هستند.

قانون مجازات جدید همچنین سایر مجرمان را ملزم می کند که حداقل 25٪ یا 50٪ از مجازات خود را بگذرانند. قانون مشخص نمی کند که جرایم چگونه تحت هر یک از این حداقل ها قرار می گیرند. در عوض، آنها توسط جدولی که توسط کمیسیون صدور احکام ایالتی تنظیم شده و توسط شورای قانونگذاری تصویب می شود، تعیین خواهند شد.

مخالفان همچنین هشدار داده اند که حذف یا محدود کردن صلاحیت آزادی مشروط باعث از بین رفتن انگیزه برای زندانیان می شود.