نشت نیروهای ویژه غربی را روی زمین نشان می دهد

بر اساس این سند مورخ 23 مارس، بریتانیا دارای بیشترین نیروی ویژه در اوکراین (50) و پس از آن کشورهای همکار ناتو، لتونی (17)، فرانسه (15)، ایالات متحده (14) و هلند (1) هستند. .

تعداد پرسنل ممکن است کم باشد و بدون شک در نوسان خواهد بود. اما نیروهای ویژه طبیعتاً بسیار مؤثر هستند. حضور آنها در اوکراین احتمالاً توسط مسکو مورد استفاده قرار می گیرد، که در ماه های اخیر استدلال کرده است که تنها با اوکراین، بلکه با ناتو نیز مقابله می کند.

این موضوع چیزی است که بیش از یک سال موضوع گمانه زنی های بی سر و صدا بوده است.

در راستای سیاست استاندارد خود در مورد چنین موضوعاتی، وزارت دفاع بریتانیا اظهار نظری نکرده است، اما در یک توییت روز سه شنبه گفت که افشای اطلاعات محرمانه ادعایی آنچه را که آن را “سطح جدی عدم دقت” خواند، نشان داده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که وزارت دادگستری تحقیقات جنایی را آغاز کرده است و او مصمم است که منبع نشت را پیدا کند.

به نظر می رسد یک سند که تعداد تلفات دو طرف را در اوکراین متحمل شده است، بررسی کرده است.

پرونده های فاش شده، که برخی از آنها با علامت “فوق محرمانه” مشخص شده اند، تصویر مفصلی از جنگ در اوکراین، از جمله جزئیات حساس آماده سازی اوکراین برای یک ضد حمله بهاری را ترسیم می کنند.

در این سند گفته نشده است که نیروها در کجا قرار دارند و چه می کنند.

توضیحی نداده یا پیشنهادی نداده است که به کدام اسناد خاص اشاره دارد. با این حال، به نقل از مقامات پنتاگون گفته می شود که این اسناد واقعی هستند.

نیروهای ویژه بریتانیا متشکل از چندین واحد نظامی نخبه با زمینه های تخصصی متمایز هستند و به عنوان یکی از تواناترین ها در جهان شناخته می شوند.

بر اساس یکی از ده ها سندی که در فضای مجازی به بیرون درز کرده است، بریتانیا در میان تعدادی از کشورهایی است که نیروهای ویژه نظامی در داخل اوکراین فعالیت می کنند.

بریتانیا در حمایت از اوکراین پر سر و صدا بوده است و پس از ایالات متحده کمک های نظامی به کیف، دومین کمک کننده بزرگ است.

در این بیانیه آمده است: «خوانندگان باید در مورد بررسی ادعاهایی که پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست دارند، محتاط باشند.

وی گفت: ما به بررسی و واژگونی هر سنگی ادامه خواهیم داد تا زمانی که منشأ این و وسعت آن را پیدا کنیم.





منبع

دولت ایالات متحده می گوید که در حال بررسی منبع نشت است.

دولت بریتانیا برخلاف سایر کشورها از جمله ایالات متحده، سیاست عدم اظهار نظر در مورد نیروهای ویژه خود را دارد.