شهر کالیفرنیا که در دو هفته سه بار سیل شده است، خسته شده است

rfo/cr/dw/ec



منبع

گالوین گفت: “بیمه نمی خواهد خسارت را پوشش دهد.” “اگر دیگر نتوانیم اینجا زندگی کنیم، ممکن است مجبور شویم به جایی ارزان قیمت مانند تگزاس نقل مکان کنیم.”

و در فلتون، جایی که مبل‌ها، سطل‌های زباله و دیگر زباله‌ها به‌طور تصادفی در خیابان‌های سیل‌زده قرار دارند، مردم می‌ترسند که این آب و هوای خشونت‌آمیز برای آینده بدی باشد.

– “عادی جدید” –

شفر، یک بریتانیایی 59 ساله که چکمه‌هایی پوشیده از کثیف پوشیده است، می‌گوید: «من خیلی عصبانی هستم، فقط می‌خواهم گریه کنم.

شهر کالیفرنیا که در دو هفته سه بار سیل شده است، خسته شده است

در فلتون، شهری با 4500 نفر که در میان کوه‌ها و درختان سکویا در ساحل جنوب سانفرانسیسکو پنهان شده‌اند، مردم فکر می‌کردند که رودخانه سن لورنزو را می‌شناسند. در دهه گذشته چندین بار به بانک های خود منفجر شده بود.

مانند بسیاری از کسانی که در کنار رودخانه زندگی می کنند، این دانشمند محیط زیست 44 ساله در خانه ای چند طبقه زندگی می کند که به گفته او برای مقاومت در برابر “سیل 100 ساله” ساخته شده است. با بالا آمدن رودخانه، وسایلش را به طبقه بالا برد.

کوین اسمیت، یک مرد 35 ساله که اخیراً خانه والدینش را در نزدیکی رودخانه خریده بود، می‌گوید: «سه بار در دو هفته، این دیوانگی است. در گاراژ، علامت پر آب ناشی از سیل هفته گذشته تقریباً به سر او می رسد.

از کریسمس، کمتر از هشت طوفان کالیفرنیا را درنوردیده است که ناشی از پدیده‌های آب و هوایی معروف به رودخانه‌های جوی است – توده‌های بلند بخار در ارتفاعات جو و ناشی از مناطق استوایی. آنها مقادیر زیادی آب حمل می کنند.

خانه او هنوز هم درهم و برهم است. طبقه همکف پر از آب سمی است، زیرا رودخانه با خود بنزین، فاضلاب و مواد شیمیایی حمل می‌کرد. یک دیوار داخلی آسیب زیادی دیده است.

اما این بار متفاوت بود و مردم محلی گفتند که هرگز آبراه را به این شدت و یا به این اندازه ندیده بودند.

اما برای کسانی که شانس کمتری دارند، سیل چند روز گذشته واقعاً فاجعه بار بوده است.

این جوان 23 ساله گفت: “در عرض 10 دقیقه به طور کامل به سقف سرازیر شد. این اتفاق به سرعت دیوانه وار رخ داد.” ما مجبور شدیم توسط یکی از همسایه ها با قایق رانی بیرون بیاییم.

برقراری ارتباط مستقیم بین این طوفان ها که جان 19 نفر را در این ایالت گرفته اند و گرم شدن کره زمین دشوار است. اما دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی باعث می‌شود رویدادهای شدید آب و هوایی مانند این طوفان‌های زمستانی مرطوب‌تر و وحشی‌تر شوند.

بنابراین در فلتون، چندین بخش از شهر در روز سال نو زیر آب بیدار شدند. سپس دوباره دوشنبه گذشته. سپس دوباره شنبه.

کامیلا شفر با استفاده از یک جارو پلاستیکی، لایه ضخیم گلی را که حیاط خانه اش را تشکیل می دهد می خراشد – این سومین بار در دو هفته گذشته است که خانه اش به دلیل طوفان های پیاپی کالیفرنیا زیر آب می رود.

اسمیت که خودروهای قدیمی را برای امرار معاش ترمیم می کند، گفت: دوشنبه بدترین سیل در 40 سال گذشته بود. دیگران در شهر نیز این ارزیابی را دارند.

وضعیت خانه به حدی بد است که مقامات آن را در حال حاضر غیر قابل سکونت اعلام کرده اند، در حالی که ارزیابی دقیق تری در انتظار است.

فولی گفت: «ما می دانیم که وقتی از اینجا خرید کردیم برای چه چیزی ثبت نام کردیم. او گفت که زندگی در احاطه جنگل را بیش از حد دوست دارد که به فکر رفتن به جای دیگری باشد.

آمبرلی گالوین و مادرش که بین رودخانه و نهر دیگری که از کناره‌های آن سرریز شده بود، گیر کرده بودند و آب را در خانه‌شان تماشا کردند.

ملیسا فولی در حالی که چرخ دستی پر از کیت های تمیزکننده اهدایی صلیب سرخ را که بین همسایگانش توزیع می کند، آه کشید: «امیدوارم این یک چیز عادی نباشد».

همین چند روز پیش بود که ایوانش را از آخرین طوفان پاک کرد و حالا باید همه چیز را از نو شروع کند. در طبقه بالا وسایل او امن است اما مبلمان استودیوی هنری او در طبقه همکف خراب است.