رهبر فیلیپین از ارتش خواست بر دریای چین جنوبی تمرکز کنند

این اختلافات پس از آن تشدید شد که چین هفت صخره مورد مناقشه را به پایگاه های جزیره ای محافظت شده با موشک تبدیل کرد تا ادعاهای خود را تقویت کند. آب های مورد مناقشه به عنوان نقطه اشتعال احتمالی آسیایی و یک جبهه حساس در رقابت آمریکا و چین در منطقه در نظر گرفته شده است.



منبع

هدف بسیاری از تسلیحات و تجهیزات بهبود گشت‌های هوایی و دریایی آن برای محافظت از خط ساحلی وسیع مجمع‌الجزایر و ایجاد حداقل بازدارندگی است.

فیلیپین حادثه 6 فوریه را در یکی از بیش از 200 تظاهرات دیپلماتیکی که علیه اقدامات تهاجمی فزاینده پکن در آبراه مورد مناقشه از سال گذشته ارائه کرده است، محکوم کرد.

مارکوس با اشاره به نیروهای مسلح فیلیپین به سربازان گفت: “من می گویم که ماموریت شما در خبرگزاری فرانسه تغییر کرده است.” او گفت: «برای سال‌های بسیار، ما توانستیم این صلح را حفظ کنیم و این تفاهم را با همه همسایگانمان حفظ کنیم. اکنون همه چیز شروع به تغییر کرده است و ما باید بر اساس آن تنظیم کنیم.»

او گفت که مرزهای این کشور زیر سوال رفته است، “و اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است، بنابراین نیروی هوایی ماموریت بسیار بزرگی برای تامین امنیت کامل فیلیپین دارد.” وی همچنین به تشدید رقابت بین ابرقدرت ها اشاره کرد.

بر اساس یک پیمان دفاعی در سال 2014 با ایالات متحده، مارکوس اخیراً حضور نظامی گسترده تر ایالات متحده در فیلیپین را با اجازه دادن به گروه های چرخشی از نیروهای آمریکایی برای اقامت در چهار اردوگاه نظامی دیگر فیلیپین تأیید کرد. این یک چرخش شدید از سلف او رودریگو دوترته است که می‌ترسید ردپای نظامی آمریکا بتواند پکن را آزار دهد.

او گفت، علیرغم اینکه کشور نسبتا کوچکی است، “ما هنوز باید برای حقوق هر فیلیپینی بجنگیم زیرا فیلیپین یک کشور مستقل است و فیلیپین دارای یک دولت کارآمد است.”

رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور بعد از ظهر دوشنبه در یک سخنرانی در جمع سربازان بر ضرورت تغییر تمرکز ارتش به دفاع خارجی تاکید کرد. او دو هفته پس از احضار سفیر چین در اعتراض به استفاده از لیزر درجه نظامی توسط گارد ساحلی چین که برای مدت کوتاهی برخی از خدمه کشتی گشتی فیلیپین را در دریای چین جنوبی کور کرد، صحبت کرد.

مانیل، فیلیپین (AP) – رئیس‌جمهور فیلیپین گفت ماموریت اصلی ارتش کشورش برای تضمین حفاظت از قلمرو خود با تشدید اختلافات با چین و رقابت آمریکا و چین تغییر کرده است.

چین، فیلیپین، ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی در بن بست سرزمینی فزاینده‌ای در دریای چین جنوبی گرفتار شده‌اند، جایی که کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و جت‌های جنگنده گشت‌زنی را برای ترویج آزادی حرکت، به چالش کشیدن ادعاهای گسترده پکن و اطمینان بخشی انجام داده‌اند. متحدانی مانند فیلیپین

چین فیلیپین را به نفوذ به خاک این کشور متهم کرده و گفته است که گارد ساحلی این کشور از لیزر بی ضرر برای ردیابی کشتی فیلیپینی استفاده کرده است. چین ادعای دریای چین جنوبی را دارد.

پس از دهه ها مبارزه با شورش های مسلمانان و کمونیست ها، ارتش شروع به تمرکز بر دفاع از مرزهای دریایی کشور کرده است. تلاش‌هایی را برای نوسازی در برنامه‌ای آغاز کرده است که با تاخیر و محدودیت‌های مالی مواجه شده است.

مارکوس در سخنرانی خود در مرکز استان سبو به چین اشاره ای نکرد، اما تاکید کرد که سیاست خارجی فیلیپین همچنان به صلح متعهد است.