تصمیم برای ساقط کردن بالون ها توجه علاقه مندان را جلب می کند

مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند که جست‌وجوی بقایای جسمی که بر فراز دریاچه هورون شلیک شده بود را متوقف کردند و چیزی پیدا نکردند. تلاش‌ها برای یافتن بقایای اجسام آلاسکا و یوکان ادامه دارد.

Harm Venhuizen یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. Harm را دنبال کنید توییتر.





منبع

Medlin گفت: این بالون‌ها به قدری سبک هستند که اداره هوانوردی فدرال آنها را تنظیم نمی‌کند و از بالون‌ها برای ثبت برنامه‌های پروازی نمی‌خواهد. او بادکنک های خود را با هیدروژن کافی باد می کند تا اطمینان حاصل کند که در حدود 50000 فوت پرواز خواهند کرد. او گفت که این بسیار بالاتر از اکثر هواپیماهای تجاری است.

مقررات فعلی منتشر شده در وب سایت FAA بیان می کند که هیچ کس نمی تواند بالن های بدون سرنشین را به گونه ای کار کند که خطر ایجاد کند، و مقررات آژانس فقط برای بالن هایی اعمال می شود که بار بیش از چهار پوند را حمل می کنند.

تام مدلین، صاحب پادکست میزگرد رادیویی آماتور مستقر در تنسی و خود یک علاقه‌مند به بالون، گفت که با یک باشگاه ایلینوی در تماس بوده است که معتقد است شیء سقوط کرده بر فراز یوکان یکی از بالن‌های آنها بوده است. هیچ کس از باشگاه به پیام‌های ترک جمعه پاسخ نداد، اما مدلین گفت که باشگاه در حال ردیابی بالون است و در همان روزی که شی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت، بر فراز یوکان ناپدید شد.

او گفت که او می‌داند که مقامات دولتی تلاش می‌کنند مردم را ایمن نگه دارند، اما آنها نمی‌دانند که بادکنک‌ها کاملاً خوش خیم هستند و شکی نیست که آنها بیش از حد واکنش نشان می‌دهند. میدوز گفت که موتورهای جت احتمالاً اجسام بسیار بزرگتری مانند پرندگان را می بلعند و اکثر خلبانان احتمالاً حتی اگر با بالون برخورد کنند نمی دانند.

مدلین گفت بالون هایی که او در حال حاضر پرواز می کند حدود 12 دلار قیمت دارند و حدود 32 اینچ قطر دارند.

او گفت که این بالون ها فرستنده هایی با انرژی خورشیدی دارند که وزن آنها کمتر از 2 گرم است و هر 10 دقیقه یک سیگنال پخش می کند تا اپراتورهای رادیویی در سراسر جهان بتوانند از آن برای ردیابی مکان بالون ها استفاده کنند. او گفت که او در حال حاضر یک بالن دارد که به مدت 250 روز در هوا بوده و 10 بار دور کره زمین چرخیده است.

او گفت: «پرنده ها و هواپیماها خیلی بیشتر از یک بالن مشکل دارند. بوتین گفت: حتی اگر بالون وارد موتور جت شود، «بیشتر جت‌ها دو موتور دارند و اگر یکی از آنها را گم کنید، از نظر فنی یک وضعیت اضطراری است، اما نه به این معنی که هواپیما در حال سقوط است».

مدلین گفت: “بالن جاسوسی باید سرنگون می شد.” مطمئناً این یک تهدید امنیت ملی است. بعد اتفاقی که افتاد این است که فکر می کنم دولت کمی مضطرب شد. شاید کلمه ماشه شاد باشد. من نمی دانم. وقتی آنها را ساقط کردند، نمی دانستند چه هستند. این کمی نگران کننده است.»

___

کربی گفت: «مطمئناً نه. “با توجه به موقعیتی که در آن قرار داشتیم، اطلاعات موجود، توصیه فرماندهان نظامی ما – این دقیقاً کار درستی بود که دقیقاً در زمان مناسب انجام شود.”

___

مدلین گفت که لذت تماشای بالون در اطراف کره زمین و ساختن فرستنده های کوچک است و افزود که این دستگاه ها آنقدر کوچک هستند که برای ساخت آنها به یک میکروسکوپ نیاز دارد. او گفت که اداره ملی اقیانوسی و جوی داده ها را از اپراتورهای رادیویی ژامبون جمع آوری کرده است تا الگوهای باد را ردیابی کند.

عامر مدهانی، خبرنگار آسوشیتدپرس در واشنگتن دی سی، در این گزارش مشارکت داشت.

مدلین گفت: “ما قوانین و مقررات FAA را دنبال می کنیم.” “آنها در مورد اینکه آیا این کار باید انجام شود یا نه، متخصص هستند. یک چوب پنبه بردارید و آن را در وسط اقیانوس آرام بیندازید. آیا یک کشتی قرار است با آن برخورد کند؟ احتمالا نه. و اگر این کار را می کرد، هیچ آسیبی به کشتی وارد نمی کرد.»

مدلین حدس زد که پس از اینکه مقامات آمریکایی بالون مشکوک چینی را شناسایی کردند، رادار خود را برای برداشتن اشیاء بسیار کوچک تنظیم کردند. او گفت، اما بالن های علاقه مندان تهدیدی برای هواپیماها نیستند.

او گفت که سعی کرده است با وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع ایالات متحده تماس بگیرد تا به مقامات درباره بالن ها آموزش دهد، اما تماس هایش به پست صوتی رفت.

مدیسون، ویز (AP) – تصمیم‌گیری برای ساقط کردن چندین شی ناشناس در ایالات متحده و کانادا در این ماه، توجه بادکنک‌بازان آماتوری را که اصرار دارند ساخته‌هایشان تهدیدی نیست، جلب کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که دولت بایدن قادر به تایید گزارش ها مبنی بر اینکه شی متعلق به باشگاه ایلینوی است، نیست. او گفت که آوارها هنوز بازیابی نشده اند و “همه ما باید این احتمال را بپذیریم که ممکن است نتوانیم آنها را بازیابی کنیم.”

کربی از کاخ سفید گفت که اشیاء ساقط شده به اندازه کافی پایین حرکت می کنند که خطری برای هواپیماهای غیرنظامی باشد، اما بوتین گفت حتی در ارتفاعات پایین تر، یک بالون کوچک مستحق حمله نظامی نیست.

مدلین گفت: بالون‌ها در صورت گرفتار شدن در جریان جت، می‌توانند به سرعت 130 مایل در ساعت (210 کیلومتر در ساعت) برسند. اما باب بوتین، یک مربی پرواز در شیکاگو، گفت بعید است که چنین بالن‌هایی خطر زیادی برای هواپیما داشته باشند.

طی سه هفته گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به جت‌های جنگنده دستور داده است تا سه شیء کشف‌شده در فضای هوایی ایالات متحده را ساقط کنند – یک بالن مشکوک به جاسوسی چین در سواحل کارولینای جنوبی و همچنین اشیاء ناشناس کوچک‌تر بر فراز آلاسکا و دریاچه هورون. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هفته گذشته دستور داد یک شی دیگر بر فراز یوکان ساقط شود. یک جت جنگنده آمریکایی این ماموریت را انجام داد.

این حوادث باعث شده که بادکنک‌بازان برای دفاع از سرگرمی خود تلاش کنند. آنها اصرار دارند که بالن های آنها خیلی بلند و کوچکتر از آن هستند که تهدیدی برای هواپیماها باشند و مقامات دولتی بیش از حد واکنش نشان می دهند.

ران میدوز به همراه پسرش لی، راه حل های علمی بالون مستقر در سن خوزه را پایه گذاری کرد. او گفت که این شرکت بادکنک هایی به قطر 8 1/2 فوت برای دانش آموزان علوم دانشگاهی و دبیرستان تولید می کند. او گفت که این بالون ها وزن محموله ای در حدود 10 تا 20 گرم دارند و فرستنده هایی به اندازه یک چوب بستنی دارند. او گفت که برخی از بالن ها دارای یک آنتن 20 فوتی (6 متری) هستند.

کربی این تصور را که تصمیم بایدن برای استفاده از موشک هایی با هزینه صدها هزار دلار برای سرنگونی بالون هایی که به احتمال زیاد کمتر از 20 دلار قیمت دارند، یک واکنش افراطی بود، عقب نشینی کرد.

Meadows گفت که او پیش بینی می کند که پس از حوادث این ماه، FAA با محدودیت های شدیدتر برای بالن ها خارج شود. او گفت که بیش از حد نگران نیست، زیرا تجارت بالن او یک شغل جانبی است. او همچنین یک سرویس تعمیر استخر را اجرا می کند.

او گفت: “خوب بود که دولتمان اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنیم.”

او گفت که بیشتر جت های تجاری بین 25000 تا 45000 پا، زیر سطح بالن ها پرواز می کنند. بوتین گفت که برخی از جت‌های شرکتی از ارتفاعی بالاتر از 50000 فوتی بالا می‌روند، اما در این ارتفاع، آسمان معمولاً صاف با دید 20 تا 40 مایلی است.

او گفت: «ما در این تجارت (بالون) بیشتر برای دانش آموزان هستیم، نه برای کسب درآمد. “این برای آموزش است. وقتی این چیزها را می‌سازیم، زمانی که برای ساختنشان نیاز است، می‌توانیم کارهای روزانه‌مان را بیشتر کنیم.»

مقامات دولت ایالات متحده هنوز به طور قطعی این اشیاء را شناسایی نکرده اند، اما بایدن روز پنجشنبه گفت که آنها احتمالاً بالن هایی هستند که به شرکت های خصوصی، محققان هواشناسی یا علاقمندان مرتبط هستند.