ترامپ از عاقل می خواهد تا آرای انتخاب کنندگان را باطل کند و پس از صدور حکم در صندوق رای او را پیروز کند.

هیچ مدرکی مبنی بر تقلبی بودن رأی در ویسکانسین یا هر جای دیگری در کشور وجود ندارد. ده ها پرونده قضایی و چندین بازشماری به صورت ایالتی پیروزی بایدن را تأیید کرد.

منتقدان می گویند هدف جمهوری خواهان کاهش چشمگیر تعداد آرا در کشور است که همینطور است به طور کلی برای جمهوری خواهان مفید تلقی می شود. یکی از راه‌های انجام این کار این است که رای دادن تا حد امکان ناخوشایند باشد. برگه‌های رای پستی و صندوق‌های ارسالی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ محبوب بوده‌اند، بنابراین رای‌دهندگان مجبور نیستند برای رای دادن، سلامت – و جان خود را در مراکز رای‌گیری شلوغ به خطر بیندازند.

رابین ووس، رئیس مجلس ویسکانسین، فوراً برای اظهارنظر در مورد خواسته ترامپ تماس گرفت. Vos از تصمیم دادگاه استقبال کرد در بیانیه ای روز جمعه – و دراپ باکس ها را “غیرقانونی” خواند – اما در مورد اعلام نتایج انتخابات چیزی نگفت.

دونالد ترامپ اکنون از رئیس جمهوری خواه مجلس در مجلس مقننه ایالت ویسکانسین می خواهد که آرای انتخاباتی سال 2020 این ایالت را ربوده و او را برنده رقابت ریاست جمهوری که در پی حکم دادگاه در مورد صندوق های رای شکست خورده اعلام کند.

ترامپ همچنان به فشار برای رای‌دهی یک روزه و حضوری در انتخابات ادامه می‌دهد – ممنوعیت رای‌گیری پستی راحت و رای‌گیری زودهنگام که 69 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی در سال 2020 از آن استفاده کردند. (خود ترامپ از طریق پست رای می‌دهد.) این امر چالش برانگیز خواهد بود، به ویژه برای معلولان و افراد مسن، و همچنین برای کسانی که ساعت های طولانی یا دو شغله کار می کنند، همراه با شعبده بازی مراقبت از کودک.

آخرین طوفان فکری ترامپ. (عکس: اسکرین شات/حقیقت اجتماعی/دونالد ترامپ)

ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش ادعا کرده‌اند که دراپ باکس‌ها تقلب در انتخابات گذشته را تسهیل کرده است، اما هیچ مدرکی ارائه نکرده‌اند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

تونی اورز، فرماندار دموکرات ویسکانسین روز جمعه تصمیم دادگاه را محکوم کرد و آن را به عنوان بخشی از تصمیم دادگاه محکوم کرد. تلاش جمهوری خواهان برای دشوارتر کردن رای دادن.

دادگاه عالی ویسکانسین که تحت کنترل محافظه‌کاران است، روز جمعه 5 تا 4 روز جمعه رای داد که بر اساس قانون فعلی، صندوق‌های رای غایب فقط در دفاتر انتخابات گذاشته می‌شود – و هیچ‌کس غیر از رای‌دهنده نمی‌تواند شخصاً یک برگه رای را پس دهد. قاضی ربکا بردلی نوشت: “صندوق های رای در سیستم قانونی دقیق برای رای گیری غیابی دیده نمی شود.”

او این طرح حیرت‌آور را یک روز پس از آن که دادگاه عالی ویسکانسین روز جمعه تعداد صندوق‌های رای غایب را در انتخابات آینده محدود کرد، بی‌اساس خود را برنده این ایالت اعلام کرد. او بار دیگر در پیام روز شنبه خود تاکید کرد که او “برنده واقعی (بسیار زیاد!)” در ایالت میدان نبرد است.

ترامپ مدعی شد: «میهن پرستان شجاع آمریکایی از قبل قطعنامه ای در این زمینه دارند [Wisconsin Assembly] طبقه» تا پیروزی جو بایدن را از بین ببرند.

آخرین طوفان فکری ترامپ.  (عکس: اسکرین شات/حقیقت اجتماعی/دونالد ترامپ)

آخرین طوفان فکری ترامپ. (عکس: اسکرین شات/حقیقت اجتماعی/دونالد ترامپ)