بیشتر جمهوری خواهان موضع سرسخت ضد سقط جنین را ملایم تر می کنند

از آنجایی که دادگاه عالی حق فدرال سقط جنین را در ژوئن لغو کرد، بسیاری از جمهوری خواهان در تلاش برای به دست آوردن آرا در ایالت های کلیدی از طریق مجموعه ای از تغییرات در پیام رسانی در وب سایت ها، تبلیغات و بیانیه های عمومی، مواضع سازشکارانه تری اتخاذ می کنند.

تیفانی اسمایلی که قبلاً گفته بود “100% طرفدار زندگی است” گفت: “من به رای دهندگان ایالت واشنگتن احترام می گذارم.” او با اشاره به قانون ایالتی که در سال 1991 تصویب شد، افزود: «آنها مدت ها تصمیم گرفتند که در مورد این موضوع کجا ایستاده باشند.

در طول سال‌ها، حمایت از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات سقط جنین در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان خوب بود، زیرا سقط جنین عموماً توسط Roe v Wade محافظت می‌شد. حالا دیگر تئوری نیست. بنابراین در حال حاضر محدودترین سیاست ها پیامدهای زندگی واقعی دارند. و زنان حومه شهر با توجه به اینکه به چه کسی رای بدهند، به جایگاه یک نامزد در مورد سقط جنین اهمیت بیشتری می دهند.

علاوه بر این، افزایش عدد به گفته شرکت خدمات داده TargetSmart از دموکرات ها، از زمانی که دادگاه عالی حقوق فدرال سقط جنین را لغو کرد، ایالت های پنسیلوانیا و ویسکانسین شاهد شکاف های فزاینده زنان و مردان در میان ثبت نام کنندگان جدید هستند.

اسکات جنسن، نامزد فرمانداری جمهوری خواه مینه سوتا، از نرم شدن مشابهی در موضع سقط جنین خود خبر داده است. عکس: استیو کارنوفسکی/AP

این اقدامات در بحبوحه واکنش شدید به این تصمیم صورت می‌گیرد که امیدهای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای را احیا کرده است و حتی شاهد رای دادن یک ایالت کاملاً قرمز مانند کانزاس در رفراندوم برای حفظ برخی از حقوق سقط جنین است.

در تبلیغی که هفته گذشته منتشر شد، اسمایلی به بینندگان گفت که طرفدار زندگی است، اما من با ممنوعیت سقط جنین فدرال مخالفم. این آگهی در پاسخ به آگهی پتی موری، رقیب فعلی دموکرات اسمایلی، که اسمایلی را «نامزد انتخاب شده توسط میچ مک کانل» نامید، با اشاره به رهبر جمهوری خواه سنا که به دیدگاه های ضد سقط جنین و فشار برای جمع کردن دادگاه عالی معروف است، ارائه شد. قضات محافظه کار مخالف سقط جنین

دشواری تغییر لفاظی‌های ضد سقط جنین به واقعیتی پیچیده‌تر برای بسیاری از جمهوری‌خواهان با رفراندوم کانزاس به وضوح نشان داده شد. ایالت جمهوری خواه معمولاً قابل اعتماد به حفظ حمایت از سقط جنین در قانون اساسی ایالتی خود رأی داد، بنابراین در ایالت قرمز آمریکا تقویت بی سابقه ای را برای جنبش حقوق سقط جنین ایجاد کرد.

در آگهی موری ادعا شده بود که اگر اسمایلی انتخاب شود، از ممنوعیت سقط جنین فدرال حمایت خواهد کرد.

در نتیجه، جمهوری‌خواهان به طور فزاینده‌ای متوجه می‌شوند که موضوع سقط جنین می‌تواند در پای صندوق‌های رای برای آنها گران تمام شود، زیرا تلاش می‌کنند کنترل مجلس و سنا را به دست آورند.

موری سعی می کند شما را بترساند، من سعی می کنم به شما خدمت کنم. اسمایلی گفت: «من در آگهی خود به صراحت اعلام کردم که … من طرفدار ممنوعیت سقط جنین فدرال نیستم. می دانید، افراطی در این مسابقه پتی موری است. او طرفدار فدرال کردن سقط جنین است.

اسکات جنسن، نامزد فرمانداری جمهوری خواه مینه سوتا، از نرم شدن مشابهی در موضع سقط جنین خود خبر داده است. جنسن در مصاحبه ای با رادیو عمومی مینه سوتا در ماه مارس گفت: «من سعی می کنم سقط جنین را ممنوع کنم. من فکر می‌کنم که اساساً در شرایطی هستیم که باید تحت حاکمیت ما باشد… هیچ دلیلی برای سقط جنین وجود ندارد.»

گروه حامی سقط جنین سوزان بی آنتونی طرفدار زندگی آمریکا به دفاع از تغییر موقعیت استاد آمده است. مارجوری داننفلسر، رئیس سازمان، گفت: «بلیک مسترز به درستی موضع خود را بر آنچه اکنون در سطح فدرال قابل دستیابی است متمرکز کرده است: محدودیت سقط جنین در نقطه‌ای که کودک متولد نشده می‌تواند درد طاقت‌آوری را احساس کند».

اسکات جنسن، نامزد فرمانداری جمهوری خواه مینه سوتا، از نرم شدن مشابهی در موضع سقط جنین خود خبر داده است.

در ماه مه، زک نون، نامزد جمهوری خواه آیووا، هنگام مناظره اولیه در پاسخ به این سوال که آیا «همه سقط جنین، بدون استثنا» باید غیرقانونی باشد، دست خود را بالا برد.

در مصاحبه ای در ماه مارس با خبرگزاری کاتولیک EWTN، مسترز گفت: «هر جامعه ای قربانی کودکان یا قربانی انسانی به شکلی بوده است و این شکل ماست. و باید متوقف شود،» با اشاره به سقط جنین.

در این مقاله، نون گفت که او از سقط جنین در موارد استثنایی برای شرایط وحشتناکی مانند تجاوز جنسی، زنای با محارم و ناهنجاری های جنینی و برای نجات جان مادر حمایت می کند.

او در بیانیه ای گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که فرض کنیم فرماندار اسکات جنسن تلاشی برای تصویب ممنوعیت سقط جنین – بدون استثنا برای تجاوز جنسی و زنای با محارم – که بارها از آن حمایت کرده است وجود ندارد.

جنسن اظهارات قبلی خود را ناشیانه توصیف کرد و گفت: «هیچ وقت فکر نمی کردم که لازم باشد تلاش کنم و تشخیص دهم که این استثنائات ممکن است در رابطه با سقط جنین قانونی باشد یا نه، زیرا همیشه فکر می کردم زمانی که از زندگی زن باردار حمایت می کنم و اینکه آیا روحی و روانی او وجود دارد یا خیر. سلامت جسمانی در خطر یا به خطر افتاده است، این تنها چیزی است که باید گفته شود.»

بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط مرکز تحقیقات پیو، 56 درصد از رای دهندگان می گویند که موضوع سقط جنین در پاییز امسال برای آنها “بسیار مهم” خواهد بود، که نشان دهنده افزایش قابل توجهی از 43 درصد در ماه مارس است.

بارت مارسون، استراتژیست جمهوری خواه گفت: «رای گیری در اوایل تابستان امسال در کانزاس زنگ خطری برای جمهوری خواهان است که نه تنها شدیدترین محدودیت های سقط جنین برای رأی دهندگان شروع کننده نیست، بلکه کل موضوع به عنوان انگیزه دموکرات ها برای رفتن به پای صندوق های رای تغییر کرده است». روزنامه گاردین.

با وجود نظرات اصلاح شده جنسن، همه متقاعد نشده اند که او در مورد موقعیت خود صادق است. کن مارتین، رئیس حزب دموکرات مینه سوتا، گفت که اگر جنسن انتخاب شود، همچنان تلاش خواهد کرد تا قانون سقط جنین را تصویب کند که در آن استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم قائل نشود.

یکی دیگر از جمهوری خواهانی که تغییر موضعش آشکارتر از اسمایلی بود، بلیک مسترز نامزد سنای آریزونا است.

هر زمان که آنها صحبت نمی کنند [about the] اقتصاد و تورم، فرصت‌ها را از دست می‌دهند.»





منبع

از آن زمان به بعد، به نظر می رسد که مستر دیدگاه خود را در مورد سقط جنین ملایم می کند. در ماه آگوست، نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ تبلیغی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: «ببینید، من از ممنوعیت سقط جنین دیررس و جزئی حمایت می کنم. و اکثر آمریکایی ها با آن موافق هستند. این فقط ما را با دیگر کشورهای متمدن همتراز می کند.»

در پاسخ به این ویدئو، نون در متنی که ماه گذشته منتشر کرد، آهنگ خود را تغییر داد و گفت: “من طرفدار زندگی هستم و از محافظت از جان مادر و نوزاد حمایت می کنم.” او آکسنه را متهم کرد که نظرات خود را از متن خارج کرده است و ادامه داد: “این موضوع خیلی مهم است: ایوان ها شایسته شنیده شدن صدایشان هستند.”

سیندی آکسن، رقیب دموکرات نون، یک تبلیغ سیاسی علیه او منتشر کرد که در آن از فیلمی استفاده می کرد که او در انتخابات مقدماتی دست خود را بالا می برد. «حتی در مورد تجاوز جنسی، حتی در مورد زنای با محارم، حتی اگر زندگی یک زن در خطر باشد – چه کسی حق تصمیم گیری زن را بدون توجه به شرایط، از او سلب می کند؟ زک نون،» در این ویدیو آمده است.

نون همچنین قبلاً به اقدامی رأی داده بود که بر اساس آن زنانی که به دنبال سقط جنین هستند باید 72 ساعت صبر کنند. این اقدام شامل استثنایی برای محافظت از جان مادر بود، اما موارد تجاوز جنسی و زنای با محارم را ذکر نکرد.

<span>عکس: تد اس وارن/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/8.hhIKD3h_CplgDO49e7EQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/0lzdcO95Er.SeM53tk73PQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/73de3eca5cc318901470376b7ddeccc8″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/8.hhIKD3h_CplgDO49e7EQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/0lzdcO95Er.SeM53tk73PQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/73de3eca5cc318901470376b7ddeccc8″/></div>
</div>
</div>
<p>با توجه به اینکه بسیاری از جمهوری خواهان به دنبال کسب آرای رای دهندگان میانه رو و مستقل هستند، برخی از استراتژیست های سیاسی نگران هستند که تمام این تلاش ها برای تنظیم مجدد مواضع سقط جنین آنها می تواند تأثیر منفی بر حرکت سیاسی آنها بگذارد، به خصوص که دموکرات ها این موضوع را به عنوان سنگ بنای مبارزات انتخاباتی خود قرار می دهند.</p>
<p>با این وجود، در اوایل امسال، کمپین اسمایلی تایید سناتور جمهوریخواه تنسی، مارشا بلکبرن، یک فعال سرسخت ضد سقط جنین را پذیرفت که قبلا <a rel=معرفی کرد لایحه ای به سنا که به دنبال آن بود تا تمام ارائه دهندگان سقط جنین، از جمله برنامه ریزی والدین، را از بودجه فدرال سلب کند.

اوایل این هفته، یکی از نامزدهای جمهوریخواه سنا در ایالت واشنگتن گفت که مخالف سقط جنین است – اما از قانون ایالتی حمایت می کند که حق سقط جنین را تا زمان زنده ماندن جنین تضمین می کند.

با این حال، جنسن چند ماه بعد از سخنان خود عقب نشینی کرد. جنسن در ویدئویی که در ماه ژوئیه منتشر شد، گفت که از سقط جنین در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم یا اگر جان زن در خطر باشد، حمایت می کند.

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده، تعداد فزاینده ای از جمهوری خواهان در حال تغییر مواضع خود در مورد سقط جنین از زمان سقوط Roe v Wade هستند که نشان دهنده تغییر ملایمی از مواضع سرسخت قبلی آنها علیه سقط جنین است.

مارسون گفت: «در حالی که اقتصاد و تورم باید مهمترین موضوع این چرخه باشد، نامزدهای جمهوری خواه اکنون باید از مواضع خود در مورد حذف همه یا اکثر گزینه های سقط جنین دفاع کنند.

عکس: تد اس وارن/AP

طبق وب‌سایت کمپین فعلی وی، مسترز از ممنوعیت سقط جنین فدرال در سه ماهه سوم حمایت می‌کند. قبلاً وب‌سایت او گفته بود که از اصلاحیه قانون اساسی حمایت می‌کند که «نوزادان متولد نشده را انسان می‌داند.[s] که ممکن است کشته نشود».

علاوه بر این، مسترز تغییراتی را در وب سایت کمپین خود ایجاد کرده است که زمانی اظهار داشت که او از “قانون شخصیت فدرال” حمایت می کند و “100٪ طرفدار زندگی” است. وب‌سایت فعلی او می‌گوید: «از نوزادان محافظت کنید، اجازه ندهید کشته شوند» و سپس «دموکرات‌ها درباره دیدگاه‌های من درباره سقط جنین دروغ می‌گویند».

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای، سقط جنین همچنین به عنوان محرک اصلی برای رای دهندگان زن در سراسر کشور، به ویژه در میان دموکرات ها عمل کرده است و به موفقیت های چشمگیر انتخابات ویژه حزبی که به دنبال برگزاری هر دو مجلس کنگره است، دامن می زند.