بانک مرکزی روسیه به تازگی هشداری در مورد شوک های اقتصادی جدید صادر کرده است و نشان می دهد سقف جدید 60 دلاری در هر بشکه نفت کار می کند.

فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد که سقف قیمت در حال حاضر باعث اختلال در حمل و نقل می شود – تانکرهای نفت در حال انباشته شدن در سواحل ترکیه هستند زیرا آنکارا خواهان کاغذبازی است که کشتی ها به طور کامل بیمه شوند.

در حالی که محدودیت‌های قیمتی و وارداتی غرب بر نفت روسیه می‌تواند فعالیت اقتصادی این کشور را در کوتاه‌مدت کاهش دهد، تحلیلگران می‌گویند تولید این کشور ممکن است در بلندمدت کاهش یابد.

تحلیلگران دپارتمان تحقیقات و پیش بینی بانک مرکزی روسیه در گزارشی روز چهارشنبه گفتند که این دو اقدام می تواند به طور قابل توجهی فعالیت اقتصادی روسیه را در ماه های آینده کاهش دهد. آنها هشدار دادند که یافته های آنها ممکن است با موضع رسمی موسسه متفاوت باشد.

بانک روسیه اعلام کرد بسیج نسبی مردان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور پوتین برای جنگ اوکراین ضربه کوتاهی به اقتصاد روسیه زد، اما از آن زمان بر رکود غلبه کرده است.میخائیل متزل

  • بانک مرکزی روسیه اعلام کرد سقف قیمت نفت خام روسیه و تحریم نفت اتحادیه اروپا شوک‌های اقتصادی جدیدی ایجاد می‌کند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

به گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که مسکو سقف قیمتی غرب در صادرات نفت خود را محکوم کرده و همچنان در حال کار بر روی پاسخ به این محدودیت ها است.

ولادیمیر پوتین

به گفته بانک مرکزی، عدم قطعیت ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌ها درست زمانی رخ داد که اقتصاد روسیه بر «افت کوتاه‌مدت» ناشی از بسیج نسبی مردان رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین برای جنگ اوکراین در ماه اکتبر غلبه کرد. تحلیلگران این بانک بهبود را به افزایش سفارشات دولتی کالا نسبت دادند.

تحلیلگران در گزارش خود اضافه کردند که تولید نفت روسیه در ماه اکتبر اندکی کاهش یافته است و پویایی آن در آینده “به تاثیر اقدامات محدودکننده مختلف از سوی کشورهای غیردوست بستگی دارد.”

اتحادیه اروپا، جی 7 و استرالیا سقف قیمتی را برای نفت خام روسیه تعیین کرده اند که از روز دوشنبه آغاز شد. علاوه بر این، اتحادیه اروپا نیز تمام نفت خام روسیه را که از طریق دریا حمل می شود ممنوع کرده است.

روسیه در حال بررسی گزینه هایی برای مقابله با سقف قیمت است، از جمله ممنوعیت فروش نفت به برخی کشورها.

به گفته بانک، آنها می توانند فعالیت اقتصادی روسیه را در ماه های آینده به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

  • به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روز یکشنبه گفت که سقف قیمت “تداخلی” است که می تواند باعث “بی ثباتی، کمبود منابع انرژی و کاهش سرمایه گذاری” در بازار شود.

    علیرغم بدبینی عمومی کرملین نسبت به تحریم های بی شمار اقتصادی غرب، تحلیلگران بانک مرکزی این کشور به دلیل محدودیت قیمت 60 دلاری هر بشکه نفت روسیه و ممنوعیت نفت خام این کشور توسط اتحادیه اروپا، “شوک های اقتصادی جدیدی” را پیش بینی می کنند.

    روزنامه تجاری روسیه روز چهارشنبه به نقل از دو منبع نزدیک به کابینه گزارش داد که روسیه در حال بررسی چندین گزینه برای مقابله با سقف قیمت است، از جمله ممنوعیت فروش نفت به برخی کشورها و تعیین حداکثر تخفیف برای نفت پرچمدار اورال خود در برابر نفت برنت.