دزد دریایی قاتل قرن 1600 بدون مجازات در مستعمرات ایالات متحده پنهان شد


وارویک، RI (AP) – یک سکه نقره ای لکه دار در یک زمان، زمین شواهد جدیدی به دست می دهد که در اواخر دهه 1600، یکی از بی رحم ترین دزدان دریایی جهان بدون مجازات در مستعمرات آمریکا سرگردان بود.

اسنادی که به تازگی منتشر شده است همچنین این مورد را تقویت می کند که هنری هری، سرباز انگلیسی، هدف اولین شکار انسان در سراسر جهان، قبل از سفر به ایرلند و ناپدید شدن در باد، در نیوانگلند مخفی شد.

جیم بیلی، مورخ و فلزیاب، که سال ها را وقف حل این معما کرده است، به آسوشیتدپرس گفت: «در این مرحله، میزان شواهد بسیار زیاد و غیرقابل انکار است. بدون شک همه در مستعمرات فراری بودند.»

در سال 2014، پس از کشف یک سکه غیرمعمول حکاکی شده با کتیبه عربی در باغ میوه ای که خودتان انتخاب کنید در میدلتاون، رود آیلند، بیلی شروع به ردیابی پله های هری کرد.

تحقیقات تایید کرد که این سکه عجیب و غریب در سال 1693 در یمن ضرب شده است. سپس بیلی متوجه شد که با میلیون‌ها دلار سکه و سایر اشیاء قیمتی که توسط هری و افرادش در 7 سپتامبر 1695 و غارت کشتی سلطنتی مسلح سلطنتی متعلق به امپراتور هند در 7 سپتامبر 1695 ضبط شده بود، مطابقت دارد. اورنگ زیب.

گزارش های تاریخی می گویند که گروه Every’s مسافران کشتی هندی را شکنجه و کشتند و به بسیاری از زنان قبل از فرار به باهاما، پناهگاه دزدان دریایی، تجاوز کردند. اما خبر جنایات آنها به سرعت منتشر شد و پادشاه انگلیسی ویلیام سوم – تحت فشار شدید یک هند رسوا شده و غول تجاری با نفوذ شرکت هند شرقی – جایزه بزرگی را بر سر آنها گذاشت.

کارآگاهان و باستان شناسان از آن زمان تاکنون 26 سکه مشابه از مین تا کارولینای آمریکا را پیدا کرده اند. همه سکه ها به جز سه سکه در نیوانگلند پیدا شدند و تاریخ هیچ کدام را نمی توان دیرتر از زمانی که کشتی هندی تسخیر شد، تاریخ گذاری کرد.

استیو آلبوم، متخصص سکه های کمیاب مستقر در سانتا روزا، کالیفرنیا، که به شناسایی تمام سکه های نقره عربی کشف شده کمک کرد، گفت: «وقتی برای اولین بار در مورد آن شنیدم، فکر کردم، یک دقیقه صبر کنید، این نمی تواند درست باشد. در نیوانگلند

آلبوم که در ایران زندگی می‌کند و سفرهای زیادی به خاورمیانه داشته است، می‌گوید: «اما این سکه‌ها به‌طور مشروع و در چند مورد از نظر باستان‌شناسی پیدا شده‌اند و تک تک آنها قبل از غارت کشتی هستند.

ردیاب ها همچنین یک قطعه طلا به وزن 3 گرم (یک دهم اونس) – کمی سنگین تر از یک پنی آمریکا – را از یک مزرعه سیب زمینی که بر بالای تپه ای در ساحلی لیتل کامپتون، رود آیلند قرار دارد، کشف کرده اند.

هیچ مدرک مستندی وجود ندارد که نشان دهد طلای طبیعی تا به حال در این ایالت یافت شده است. بیلی و دیگر کارشناسان معتقدند که این قطعه احتمالاً در جایی در امتداد ساحل طلایی آفریقا، مرکزی برای تجارت برده در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم، سرچشمه گرفته است. علاوه بر فتنه، دو سکه نقره عربی در نزدیکی قطعه کشف شد، و معروف است که Every در هنگام حرکت در سواحل غرب آفریقا مقدار قابل توجهی طلا کشف کرده است.

آخرین شواهدی که Every را در خاک آمریکا نشان می دهد فقط فلزی نیست – شامل کاغذ و پیکسل است.

بیلی قبلاً اسنادی پیدا کرده بود که نشان می‌داد کشتی Sea Flower، کشتی‌ای که هر و افرادش پس از رها کردن کشتی مورد استفاده در حمله مرگبار خود از آن استفاده کردند، در سال 1696 به نیوپورت، رود آیلند رسید. او از آن زمان اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کاپیتان دزدان دریایی با سه شهروند رود آیلند همراه بوده است که او هنگام فرار از هند از کشتی دزدان دریایی دیگری سوار شده بود. هر سه در 30 مارس 1696 با Every در باهاما به ساحل آمدند و بیلی گفت که آنها اساساً به عنوان رانندگان فرار در ازای غارت خدمت می کردند.

دزدان دریایی اسیر شده ویلیام فیلیپس و ادوارد ساویل در 27 اوت 1696 شهادت دادند که یکی از دو کشتی که باهاما را ترک کردند قبل از رسیدن به ایرلند به ویرجینیا و نیوانگلند رفت. بیلی گفت که به طور انتقادی، سوابق یک جدول زمانی گل آلود را روشن می کند که مدت هاست توسط مورخان به اشتباه تفسیر شده است و نشان می دهد که هر دو ماه در جزیره کارائیب باقی مانده است – کاری که او هرگز به عنوان یک فراری انجام نمی داد.

بیلی گفت: “هیچ راهی وجود ندارد که او در باهاما بماند تا در ساحل بنشیند و برنزه خود را در حالی که منتظر اسیر شدن است، کار کند.” «در واقع، هری بیش از یک ماه در نیوانگلند بود و گزینه‌های خود را برای شروع دوباره زندگی خود در مستعمرات یا بازگشت به خانه به انگلستان می‌سنجید.»

بهره‌برداری‌های هرکس الهام‌بخش کتاب «دشمن تمام بشریت» استیون جانسون و آخرین قسمت از فرنچایز محبوب بازی‌های ویدیویی «Uncharted» پلی‌استیشن بوده است. اوایل سال جاری، سونی پیکچرز یک فیلم اقتباسی با بازی تام هالند، مارک والبرگ و آنتونیو باندراس منتشر کرد.

چالش بعدی بیلی: فهمیدن اینکه چه اتفاقی برای هری افتاد، پس از اینکه مسیر سرد پس از ورود او به ایرلند در 20 ژوئن 1696.

او گفت: “ما در حال تعقیب تاریخ گمشده در پس یکی از بزرگترین جنایات قرن هفدهم هستیم.”



منبع