اینفلوئنسر نیجریه‌ای که به خاطر نمایش عکس‌های ساعت، جت و لباس در اینستاگرام معروف بود، به جرم پولشویی و کلاهبرداری به 11 سال زندان محکوم شد.

یک راننده نیجریه ای به نام سید که عباس را از کودکی می شناخت، در سپتامبر 2021 به بی بی سی گفت که پدر عباس راننده تاکسی بود در حالی که مادرش در یک بازار کار می کرد. سید با اشاره به اصطلاحی که برای توصیف کلاهبرداران عشقی در کشور استفاده می شود، گفت: با بزرگتر شدن، به عنوان یک پسر “یاهو” درگیر جرایم سایبری شد.

دفتر دادستانی ناحیه مرکزی کالیفرنیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک اینفلوئنسر نیجریه‌ای به نام رامون عباس – که با نام “هوشپوپی” در اینستاگرام نیز شناخته می‌شود – به دلیل پولشویی و کلاهبرداری اینترنتی به ۱۳۵ ماه زندان فدرال محکوم شده است. .

بر اساس این بیانیه، عباس 40 ساله همچنین به پرداخت 1.7 میلیون دلار غرامت به دو قربانی کلاهبرداری محکوم شد. او در ژوئن 2020 پس از دستگیری در دبی و اخراج از امارات متحده عربی به بازداشت فدرال منتقل شد.

طبق این سوگندنامه، عباس «این سبک زندگی مجلل را از طریق جنایت تأمین مالی می‌کند» و «یکی از رهبران یک شبکه فراملی» است که قربانیان را در سراسر جهان «در طرح‌هایی که برای سرقت صدها میلیون دلار طراحی شده‌اند» هدف قرار می‌دهد.

عباس از زمانی که در سال 2020 در دبی دستگیر شد در بازداشت فدرال به سر می برد.

تصویری برش خورده از اینستاگرام Hushpuppi که به نظر غیرفعال شده است.hushpuppi/اینستاگرام

  • اینفلوئنسر نیجریه ای رامون عباس به اتهام پولشویی و کلاهبرداری به ۱۳۵ ماه زندان محکوم شده است.

  • طبق این بیانیه، در طرحی دیگر، عباس با دیگران برای کلاهبرداری از یک تاجر در قطر که سعی داشت 15 میلیون دلار برای ساخت مدرسه وام بدهد، دسیسه کرد.

    عباس که به هوشپوپی نیز معروف است، اغلب سبک زندگی پر زرق و برق خود را در اینستاگرام به رخ می کشد.

  • وکیل عباس، جان اُ. ایویانوگ، دوم، بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر که خارج از ساعات کاری عادی ارسال شده بود، پاسخ نداد.

    hushpuppi اینستاگرام عباس

    پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی در نهایت توجه بازرسان را به خود جلب کرد و بر اساس سوگند نامه FBI که توسط مامور ویژه اندرو اینوسنتی در ژوئن 2020 ارائه شد، به عنوان مدرکی برای اثبات اتهامات علیه او استفاده شد.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    طبق این بیانیه، در یک طرح در ژانویه 2019، عباس با یک همدست برای پولشویی 14.7 میلیون دلاری که هکرهای کره شمالی از بانکی در مالت سرقت کرده بودند، همکاری کرد.

    پس از فریب دادن قربانی به انتقال 330000 دلار به منظور تسهیل وام، عباس از این پول برای تامین هزینه زندگی پر زرق و برق خود استفاده کرد – از جمله خرید یک ساعت ریچارد میل به ارزش 230،000 دلار که “در حساب کاربری اینستاگرامی که اکنون از بین رفته بود، روی مچ دست عباس ظاهر شد.” بیانیه.

    عباس در اینستاگرام با عکس هایی از خود در لباس های دیزاین و ژست گرفتن با خودروهای لوکس و جت های شخصی به دنبال کنندگانش احترام گذاشت.