“اگر اسیر می شدم بهتر بود”

نبردهای تلخ در اطراف وهلهدار ادامه دارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

یک تفنگدار دریایی روسی که در نبردهای اخیر در Vuhledar زندگی کرده است، گفت که با بازماندگان مانند فراریان رفتار می شود.

این تفنگدار ناشناس به 7×7 گفت که تیپ او در 23 ژانویه به جنگ پیوست.

او تخمین زد که بر اساس ترجمه مسکو تایمز، حدود 500 نفر در این تیپ کشته شده اند و تنها هشت نفر در یکی از شرکت های آن زنده مانده اند.

یک وبلاگ نویس خواستار محاکمه عمومی افسران عالی رتبه ای شد که مکرراً در میدان جنگ شکست خوردند.

دیمیتراشکیفسکی، مقام اوکراینی روز یکشنبه به پولیتیکو گفت که روسیه روزانه 150 تا 300 تفنگدار دریایی را در نزدیکی وولدار از دست می دهد.

به گزارش سی ان ان، پهپادهای نظامی اوکراین نیز صحنه های هرج و مرج، از جمله تانک های روسی را به میدان های مین می ریزند و منفجر می شوند.

او به رسانه روسی 7×7 گفت که در یک شرکت فقط هشت نفر زنده مانده بودند.

او گفت: «اگر اسیر می شدم و دیگر برنگشتم بهتر بود.

  • یک سرباز اوکراینی در 7 فوریه 2023 یک خمپاره به سمت سربازان روسی در نزدیکی Vuhledar در منطقه دونتسک اوکراین شلیک کرد.رویترز/Yevhenii Zavhorodnii

    • مشخص نیست که این تفنگدار ناشناس هنوز در جنگ در ووهلدار شرکت می کند یا خیر.

      به گفته وبلاگ نویسان نظامی روسیه، مقامات اوکراینی و گزارش های مربوط به این نبرد، تاکنون همه چیز طبق برنامه پیش نرفته است.

      این تفنگدار که بخشی از تیپ 155 نیروی دریایی ناوگان اقیانوس آرام است، به رسانه روسی 7×7 گفت که “اگر اسیر می شدم و هرگز برنگشتم بهتر بود.”

      نبرد برای Vuhledar به عنوان یکی از اولین حرکت‌ها در حمله جدید روسیه تلقی می‌شود و عملکرد آن در آنجا می‌تواند نشان‌دهنده موفقیت ارتش این کشور در جاهای دیگر باشد.

      یک سرباز اوکراینی در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین در منطقه دونتسک اوکراین در خط مقدم نزدیک شهر ووهلهدار در منطقه دونتسک اوکراین خمپاره ای به سمت نیروهای روسی شلیک کرد.

      در همین حال، وبلاگ نویسان ارتش روسیه پس از دیدن فیلم های ویدئویی از حمله نافرجام عصبانی شده اند و گفته اند که نشان می دهد ارتش روسیه همان اشتباهات سال گذشته را مرتکب می شود.

      این تفنگدار دریایی افزود که افراد زیادی در یگان او کشته می شوند که “همیشه افراد جدید تربیت می شدند.”

      به گفته اندیشکده موسسه مطالعات جنگ، تلفات تیپ احتمالاً نتیجه تاکتیک های ناکارآمد بوده است که نشان دهنده این واقعیت است که تیپ 155 پیاده نظام نیروی دریایی “احتمالاً متشکل از پرسنل بسیج شده ضعیف آموزش دیده است.”

      اولکسی دمیتراشکوفسکی، رئیس مرکز مطبوعاتی منطقه تاوریسکی نیروهای دفاعی اوکراین، روز یکشنبه به پولیتیکو گفت که تقریباً کل تیپ 5000 نفری در نزدیکی ووهلدار منهدم شده و سربازانی کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند.

      ماه‌هاست که درگیری‌ها بر سر این شهر در شرق اوکراین جریان دارد و تلاش‌های مجدد برای تصرف آن توسط روسیه در اواخر ژانویه آغاز شد.

      یک تفنگدار روس که از یک نبرد بزرگ در Vuhledar جان سالم به در برد، گفت که با بازماندگان به عنوان فراری رفتار می شود.

    • وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه سطح بالای تلفات روسیه را برجسته کرد در Vuhledar، گفت که احتمالا به دلیل طیفی از عوامل “از جمله کمبود پرسنل آموزش دیده، هماهنگی و منابع در سراسر جبهه” است.

      می‌گفت که این تیپ پیش از این سه بار، پس از نبردهای ایرپین و بوچا، تجهیز شده بود.