انحصاری- کاخ سفید ممنوعیت صادرات گاز طبیعی در زمستان را رد کرد

یک مقام ارشد دولت که به 30 میلیارد متر مکعب در صادرات LNG آمریکا به اتحادیه اروپا از اوایل ماه مارس دو برابر شده است، گفت: “پرزیدنت بایدن در ماه مارس تعهدی را انجام داد و ما در حال انجام آن هستیم. ما از هدف صادرات LNG که رئیس جمهور بایدن تعیین کرده بود پیشی گرفتیم.” مدت مشابه سال گذشته

ایالات متحده در سال 2022 رکورد 97.1 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) گاز طبیعی تولید و رکورد 11.0 میلیارد فوت مکعب در روز گاز به عنوان LNG صادر خواهد کرد.

اما این تحلیل تنها به اجماع رسید که چنین اقدامی بسیار افراطی خواهد بود و روابط کلیدی با متحدان در اروپا را از بین می برد.

قیمت گاز طبیعی ایالات متحده بسیار کمتر از قیمت های جهانی است زیرا ایالات متحده بزرگترین تولید کننده جهان است.

در ماه مارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد که 15 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتر به اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین تحویل دهد و قبلاً از این هدف نیز فراتر رفته است.

طی نه ماه اول سال 2022، تقریباً 60 درصد یا 6.3 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) از صادرات LNG ایالات متحده به اروپا رفت، زیرا حمل‌کنندگان محموله‌های خود را از آسیا برای به دست آوردن قیمت‌های بالاتر منحرف کردند. سال گذشته، تنها 29 درصد یا حدود 2.8 میلیارد مکعب در روز از صادرات LNG آمریکا به اروپا رفت.

قیمت گاز طبیعی (ایالات متحده) به شدت کاهش می‌یابد، اما اگر من جای اتحادیه اروپا بودم، تقریباً (ممنوع) را یک اقدام جنگی می‌دانستم. اد هیرس، اقتصاددان انرژی در دانشگاه هیوستون گفت: ایالات متحده.

مارک وولف، رئیس NEAD گفت: «آمریکایی‌ها سال‌ها از گاز طبیعی با قیمت پایین برخوردار بودند. من می ترسم که آن دوران اکنون به پایان رسیده است.

این مقام گفت: “و به دلیل اقداماتی که ما و شرکای خود انجام داده ایم، ذخیره سازی گاز در اروپا به طور قابل توجهی بالاتر از سال گذشته است. کار بیشتری باقی مانده است.”

با این حال، اقتصاددانان می گویند که با توجه به اتکای فزاینده اتحادیه اروپا به صادرات ایالات متحده، رد ممنوعیت صادرات گاز طبیعی هنوز منطقی است.

(گزارش توسط Jarett Renshaw و Trevor Hunnicutt؛ گزارش اضافی توسط Scott DiSavino در نیویورک؛ ویرایش توسط Heather Timmons، David Gregorio و Richard Pullin)



منبع

توسط جارت رنشاو و ترور هانیکات

بایدن و دستیارانش در حال آماده شدن برای این چشم انداز هستند که آمریکایی های خسته از تورم در زمستان امسال قبوض بالای گرمایش خانه را بپردازند. ذخایر گاز طبیعی، سوخت اولیه گرمایش کشور، پس از آنکه شرکت‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر مقادیر بی‌سابقه‌ای به اروپا صادر کردند تا با کاهش عرضه و قیمت‌های بالاتر نیروگاه‌های اروپایی مقابله کنند، در سطح پایینی قرار دارند.

افزایش هزینه های گرمایش آمریکا

اگر پاییز و زمستان آمریکا سردتر از حد انتظار باشد، ذخایر پایین قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند درخواست‌های قانون‌گذاران آمریکایی، از جمله سناتور با نفوذ الیزابت وارن، برای محدود کردن صادرات گاز طبیعی را دوباره افزایش دهد.

به گفته این منابع، تحلیل‌های بیشتر کاخ سفید تنها حمایت از صادرات مداوم را تقویت کرده است، اگرچه افزایش هزینه‌های انرژی و زمستان سردتر از حد انتظار می‌تواند تعهد بایدن را آزمایش کند. یک مقام آمریکایی گفت که ممنوعیتی به طور جدی در نظر گرفته نشده است.

طبق گزارش اخیر انجمن ملی مدیران کمک انرژی، انتظار می‌رود میانگین هزینه گرمایش خانه در ایالات متحده 17.2 درصد از زمستان گذشته به 1202 دلار افزایش یابد و میلیون‌ها خانواده کم‌درآمد را در معرض خطر عقب ماندن از قبوض انرژی خود قرار دهد. NEAD).

در این گزارش آمده است که انتظار می رود قیمت گاز طبیعی که حدود 50 درصد از خانوارهای ایالات متحده را گرم می کند، در مقایسه با سال گذشته حدود 34 درصد و نسبت به زمستان 2020-2021 66 درصد افزایش یابد. برخی از شرکت های برق که به گاز طبیعی در شمال شرق ایالات متحده متکی هستند به مصرف کنندگان هشدار می دهند که قبوض برق ممکن است در زمستان امسال تا 60 درصد افزایش یابد.

طبق گزارش Refinitiv، ذخایر گاز در شمال غربی اروپا – بلژیک، فرانسه، آلمان و هلند – در حال حاضر حدود 6 درصد بالاتر از میانگین پنج ساله (2017-2021) خود در این زمان از سال است. ذخیره سازی حدود 91 درصد ظرفیت است.

ایالات متحده صادرات نفت خام را به مدت چهار دهه به نام حمایت از مصرف کننده ممنوع کرد تا اینکه رئیس جمهور باراک اوباما و کنگره این محدودیت را در سال 2015 لغو کردند.

موجودی انبارهای ایالات متحده پایین، قیمت ها در حال افزایش است

این بسیار سالم‌تر از ذخایر گاز ایالات متحده است که با وجود رکورد تولید به دلیل تقاضای صادرات، هنوز حدود 9 درصد کمتر از حد استاندارد پنج ساله خود هستند. [EIA/GAS] [NGAS/POLL]

این موضوع در هفته‌های اخیر اهمیت جدیدی پیدا کرده است زیرا کاخ سفید پالایشگاه‌های نفت را تهدید کرده است که می‌توانند آنها را از صادرات سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوئیل باز دارند، مگر اینکه ذخایر داخلی افزایش یابد.

روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان، حدود یک سوم گاز اروپا را در سال های اخیر تامین کرده است، اما یک خط لوله اصلی که از روسیه به آلمان می رود، به دلیل آنچه مقامات اروپایی و آمریکایی آن را خرابکاری توصیف کرده اند، به شدت آسیب دید. تابستان امسال، اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواست تا به عنوان یک اقدام اضطراری، مصرف گاز را تا 15 درصد تا ماه مارس کاهش دهند.

واشنگتن (رویترز) – به گفته دو نفر که مستقیماً در این گفتگوها شرکت داشتند، کاخ سفید هرگونه ممنوعیت یا محدود کردن صادرات گاز طبیعی در زمستان امسال را رد کرده است تا به کاهش کمبود انرژی در اروپا کمک کند.

بایدن در پی تهاجم روسیه به اوکراین و تحولات متعاقب آن در بازارهای جهانی انرژی، تلاش کرده است تا از عرضه گسترده گاز طبیعی کشور برای ایجاد روابط قوی تر با متحدان اروپایی استفاده کند. بایدن و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طرحی را برای تشکیل یک کارگروه برای کاهش اتکای اروپا به سوخت‌های فسیلی روسیه اعلام کردند.

این منابع گفتند که مقامات کاخ سفید که تحت تاثیر افزایش تورم به بالاترین حد چهار دهه اخیر به بالای 8 درصد قرار گرفته اند، تأثیر بازار محدود کردن صادرات انرژی را برای کاهش قیمت مصرف کننده و بالا بردن ذخایر داخلی بررسی کردند.

با این حال، طبق گزارش NEAD، قبوض گرمایش گاز طبیعی در زمستان امسال به طور متوسط ​​952 دلار خواهد بود که از میانگین 564 دلار از سال 2012 تا 2021 افزایش یافته است.