از آنجایی که بایدن برای نامزدی 2024 تصمیم بگیرد، استراتژی او به “مرد سابق” بستگی دارد.

رئیس جمهور وقت ترامپ در 12 ژانویه 2021 از بخشی از دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک در آلامو، تگزاس بازدید می کند. (الکس براندون / آسوشیتدپرس)

دستیاران و مشاوران بایدن می گویند که مقامات جناح غربی احساس حقانیت می کنند. آنها قصد دارند در سال 2024 به همان فرمول ادامه دهند: جمهوری خواهان را به عنوان تندروهایی ترسیم کنند که وابسته به ترامپ هستند در حالی که رئیس جمهور در راه است تا تأثیر پیروزی های قانونی خود را بر زیرساخت ها، مقابله با تغییرات آب و هوا و تقویت تولید نیمه هادی در ایالات متحده برجسته کند. کاخ سفید قصد دارد از همین کتاب بازی برای ایجاد تضاد با جمهوری‌خواهان کنگره استفاده کند، کسانی که قول داده‌اند وقتی کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه به دست بگیرند، درباره دولت بایدن تحقیق کنند.

بسیاری از مردم “حزب جمهوری خواه و نامزد جمهوری خواه را در آستانه سال 2024 تعریف می کنند. این فقط نامزد نیست.” بن لابولت، سخنگوی سابق اوباما که همچنان نزدیک به کاخ سفید است، گفت. این بستگی به این دارد که جمهوری‌خواهان مجلس بر روی موضوعاتی تمرکز کنند که برای مردم آمریکا مهم است یا مجموعه‌ای از تحقیقات در مورد دولت که مردم آمریکا به صراحت اعلام کرده‌اند به آن اهمیتی نمی‌دهند.»

جان مارک هانسن، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو، می گوید: «این جمله قدیمی در مورد تعریف دیوانگی و تکرار یک کار مشابه و انتظار نتیجه متفاوت است.

بایدن گفت: «آنها تازه می‌دانند که ما چه می‌کنیم. هرچه بیشتر از کاری که انجام می‌دهیم بدانند، حمایت بیشتری وجود دارد.»

در حالی که رئیس جمهور سابق ترامپ ماه گذشته سومین نامزدی خود را برای کاخ سفید اعلام کرد، پرزیدنت بایدن در آن سوی جهان بود و در پی گزارش های انفجار در مرز لهستان با اوکراین، نشست اضطراری رهبران جهان را تشکیل داد.

بر اساس نظرسنجی مورنینگ کانسالت که در ماه نوامبر منتشر شد، کمتر از 3 از هر 10 آمریکایی گفتند که از کنگره می خواهند بر تحقیقات استیضاح رئیس جمهور یا روی معاملات تجاری پسر رئیس جمهور، هانتر بایدن، تمرکز کند.

ترامپ که دو بار استیضاح شد و اکنون با چندین تحقیق مدنی و جنایی مواجه است، از یک سخنرانی یک ساعته برای ارائه سخنی آشنا از حمله به رقبای خود و نارضایتی‌هایش از شکست انتخاباتی‌اش استفاده کرد. در همین حال، بایدن با رهبران خارجی در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی، اندونزی، جمع شد تا چگونگی جلوگیری از تشدید درگیری اوکراین را بیابد.

دستیاران کاخ سفید و فعالان دموکرات امیدوارند در آستانه مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری که می‌تواند تکراری برای رقابت‌های 2020 باشد، از این لحظات تقسیم‌بندی شده بیشتری برخوردار شوند. تصمیم ترامپ برای ورود به رقابت دو سال قبل از روز انتخابات، یکی از طولانی‌ترین دوره‌های انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، جدول زمانی که بایدن را مجبور می‌کند در مورد اینکه چه زمانی مستقیماً با رئیس‌جمهور سابق تعامل داشته باشد و چه زمانی او را هماهنگ کند، استراتژیک‌تر باشد.

بایدن دوره ریاست جمهوری خود را با ذکر انتخابی از سلف خود آغاز کرد و از او فقط به عنوان “مرد سابق” یاد کرد. اما پیش از انتخابات ماه گذشته، او به جمهوری‌خواهانی حمله کرد که از جنبش «آمریکا دوباره بزرگ» ترامپ حمایت می‌کردند و تلاش می‌کردند تا این حزب را با برنامه‌ای افراطی مرتبط کند که به گفته او بر لغو حقوق سقط جنین و تقویت دروغ‌های ترامپ درباره انتخابات ۲۰۲۰ متمرکز بود.

منتقدان استدلال می‌کردند که رئیس‌جمهور مسائلی مانند تورم و اقتصاد را نادیده می‌گیرد، اما سقط جنین و تهدید دموکراسی به عنوان انگیزه‌ای به دموکرات‌ها کمک کرد تا از روندهای تاریخی بهتر عمل کنند. انتخابات سال 2022 اولین بار از سال 1934 بود که دموکرات ها در میان دوره ای در حالی که کنترل کاخ سفید را در دست داشتند، کرسی های سنا و فرمانداری را به دست آوردند.

بایدن، که گفته است از رویارویی مجدد با ترامپ “ناامید نخواهد شد”، هنوز یک پیشنهاد رسمی ارائه نکرده است، اما گفته است که قصد دارد نامزد شود و انتظار می‌رود پس از تعطیلات تصمیم خود را اعلام کند. او با ۸۰ سالگی مسن‌ترین فردی است که به عنوان رئیس‌جمهور خدمت کرده است، و زمانی که ریگان پس از دو دوره ریاست جمهوری را ترک کرد، از رونالد ریگان مسن‌تر بود. او در روز انتخابات 2024 از 82 سالگی خجالت می‌کشد.

لابولت گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما نباید چسبندگی پایگاه او را دست کم بگیریم. او این فرصت را دارد که پیامی مؤثرتر و پایدارتر ارائه دهد، اما مطمئناً هنوز این کار را نکرده است.»

هی با اشاره به نامزدهای مورد حمایت ترامپ که در نوامبر شکست خوردند، گفت: «فکر نمی‌کنم در یک سال و نیم دیگر جمهوری‌خواهان به سمت دونالد ترامپ انگشت بگذارند زیرا دن کاکس و داگ ماستریانو و هرشل واکر نامزدهای وحشتناکی بودند. . اگر قرار باشد دموکرات‌ها به شما بگویند که جمهوری‌خواهان از یک سال و نیم بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای مجدداً به سیستم اولیه می‌پردازند… این یک تفکر آرزویی است.»

اگرچه نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای به بایدن اجازه داد تا دور پیروزی طولانی‌تری داشته باشد، اما احساسات عمومی را نسبت به عملکرد او تغییر نداده است. یک نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس- مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC نشان داد که 43 درصد از بزرگسالان از نحوه عملکرد بایدن در کار خود استقبال می کنند، در حالی که 55 درصد آنها را تایید نمی کنند – تقریباً از میزان محبوبیت او در ماه اکتبر تغییری نکرده اند.

DNC در حال حاضر آماده شدن برای انتخابات بعدی را آغاز کرده است و کارکنان ارتباطات را در چهار ایالت با رای گیری زودهنگام – آیووا، نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا – و همچنین فلوریدا، که خانه ترامپ و دیسانتیس است، استخدام کرده است. به گفته یک مقام دموکرات، این استخدام‌ها اولین کاری است که حزب در یک چرخه انتخابات ریاست‌جمهوری کارمندان ارتباطات را مستقر کرده است. از بهار سال 2021، حدود 40 محقق DNC پوشش رسانه‌ای شامل ترامپ و سایر نامزدهای بالقوه جمهوری‌خواه را دنبال می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که 61 درصد از مردم فکر می کنند ترامپ نباید دوباره نامزد انتخابات شود. 70 درصد از مردم گفتند بایدن نباید به دنبال یک دوره دیگر باشد.

در پی نتایج ضعیف میان دوره ای حزب جمهوری خواه و اظهارات ترامپ در مورد قانون اساسی، برخی از جمهوری خواهان پیشنهاد کرده اند که حزب باید پرچمدار خود را کنار بگذارد. اما جمهوری خواهان پس از حملات 6 ژانویه 2021 به سؤال مشابهی فکر کردند.

در همین حال، کمیته ملی دموکرات ها به دنبال این است که حوزه رقبای بالقوه جمهوری خواهان را به ترامپ و اظهارات افراطی او گره بزند.

به گفته دستیاران، کاخ سفید اظهارات ترامپ در مورد قانون اساسی را محکوم کرد و از جمهوری خواهان خواست تا آنها را رد کنند و از فرصت برای تاکید بر تهدید صریح برای دموکراسی استفاده کنند.

رئیس جمهور ماه گذشته در پاسخ به این سوال که در دو سال آینده برای رسیدگی به نگرانی های رای دهندگان در مورد جهت گیری کشور چه کار متفاوتی انجام خواهد داد، پاسخ داد: “هیچی”.

اگرچه سایر نامزدهای جمهوری خواه مانند ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، گلن یانگکین فرماندار ویرجینیا و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق به کاخ سفید چشم دوخته اند، مقامات بایدن و دموکرات ها مصمم هستند که ترامپ را به چهره جمهوری خواهان تبدیل کنند – تاکتیکی که به حزب کمک کرد. در یک انتخابات میان دوره ای غیرمنتظره قوی و در انتخاباتی که آنها امیدوارند در مسابقه سال 2024 موفق باشند.

کلیولند ممکن است در مقایسه با سایر نامزدهای ریاست جمهوری که پس از شکست در انتخابات مجددا نامزد شده اند استثنا باشد. ویلیام جنینگز برایان، دموکرات، پس از شکست از رئیس جمهور سابق ویلیام مک کینلی در سال 1896، دو بار نامزد شد و هر بار عملکرد بدتری داشت. آدلای استیونسون دو بار در مقابل دوایت آیزنهاور رئیس جمهور سابق جمهوری خواه شرکت کرد و بار دوم رای کمتری به دست آورد. جدای از کلیولند، ریچارد نیکسون تنها نامزد بازنده ریاست جمهوری است که در تلاش دوم پیروز شده است.

پرونده - در این عکس پرونده 12 ژانویه 2021، رئیس جمهور دونالد ترامپ از بخشی از دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک در آلامو، تگزاس بازدید می کند.  در هفته های پایانی دولت ترامپ، وزارت امنیت داخلی بی سر و صدا با حداقل چهار ایالت توافقنامه هایی را امضا کرد که تهدید می کند به طور موقت تلاش های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خنثی کردن سیاست های مهاجرتی سلف خود را از مسیر خارج کند.  (AP Photo/Alex Brandon، فایل)

بر اساس نظرسنجی اقتصادی CNBC که روز جمعه منتشر شد، بزرگترین چالش برای بایدن و ترامپ ممکن است متقاعد کردن بقیه کشور باشد که هر یک از آنها باید دوباره نامزد شوند.

در هفته‌هایی که ترامپ کمپین انتخاباتی خود را اعلام کرد، او برای شام با نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست و کانیه وست، که به طور گسترده به دلیل اظهارنظرهای یهودی‌ستیزانه محکوم شده‌اند، تیتر خبرها شد. او همچنین هنگامی که خواستار تعلیق قانون اساسی در پی گزارشی درباره تصمیم‌های اعتدال‌گرای توییتر در طول انتخابات ۲۰۲۰ شد، ابراز نگرانی کرد.

تصمیم ترامپ برای نامزدی، مقایسه‌های تاریخی با گروور کلیولند، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به همراه داشت، کسی که نامزدی مجدد خود را در سال 1888 به بنجامین هریسون باخت، اما چهار سال بعد هریسون را برکنار کرد. اما حتی در شکست خود، کلیولند رای مردم را به دست آورد. ترامپ دو بار رأی مردم را از دست داده است.

داگ هی، استراتژیست جمهوری خواه، گفت: اگرچه کاخ سفید در مورد استراتژی خود مطمئن است، اما بادهای سیاسی به سرعت تغییر می کند، و اشاره کرد که یک سال پیش دموکرات ها از این ایده که ممکن است کنترل کنگره را در بحبوحه نزاع های درون حزبی بر سر اولویت های قانونگذاری و پیروی از هرج و مرج ایالات متحده از دست بدهند، تسلیم شدند. خروج از افغانستان

هی گفت: «بدیهی است که قضاوت در مورد جایی که یک سال دیگر از نظر قانونی و خیلی کمتر از لحاظ سیاسی در کجا قرار داریم، بسیار دشوار است.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

در داخل کاخ سفید، مقامات ماه‌ها را صرف آماده‌سازی برای دیدار مجدد احتمالی بایدن و ترامپ کرده‌اند. جن اومالی دیلون، معاون رئیس دفتر کاخ سفید، که کمپین انتخاباتی بایدن در سال 2020 را اداره کرد، و مشاور ارشد آنیتا دان، پیام‌های سیاسی را مدیریت می‌کنند در حالی که دست‌های قدیمی دیگر از جمله رئیس دفتر ران کلین، استیو ریچتی و مایک دونیلون در استراتژی مبارزات انتخاباتی دخیل هستند. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به راه‌اندازی یک صفحه اینترنتی جدید که ساعاتی قبل از اعلام نامزدی ترامپ در املاک خود در مار-آ-لاگو، رکورد قانونی دولت را تبلیغ کرد. در طول سخنرانی رئیس جمهور سابق، حساب توییتر بایدن ویدیویی با عنوان «دونالد ترامپ آمریکا را شکست داد» منتشر کرد که صحنه‌های سوسو زدنی از چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ داشت.

با این حال، حزب بایدن طوری عمل می کند که انگار او در حال کاندیداتوری است. این سازمان قبلاً استخدام فعالان رسانه ای را در ایالت های کلیدی آغاز کرده است.

این میزان محبوبیت سرسختانه پایین، بایدن را در خانه نگه نداشته است. او هفته‌های پس از انتخابات را صرف تبلیغ برای پیروزی‌های قانون‌گذاری در ایالت‌های کلیدی میدان نبرد، از جمله میشیگان و آریزونا کرد.

ترامپ همچنین با یک رشته تحقیقات مدنی و جنایی از جمله تحقیقات فدرال در مورد سوء استفاده احتمالی وی با اسناد طبقه بندی شده و تحقیقات ایالتی و فدرال در مورد تلاش های وی برای لغو نتیجه انتخابات 2020 مواجه است.

بایدن هفته گذشته در جمع آوری کمک های مالی در بوستون به گروه کوچکی از کمک کنندگان گفت: “تصور کنید چهار سال دیگر از آخرین مرد بیاید.”

تحقیقات در مورد بایدن و ترامپ نیز ممکن است در شکل دادن به مبارزات انتخاباتی 2024 نقش داشته باشد. کنترل ضعیف جمهوری خواهان بر مجلس به اعضای جناح راست اهرم سیاسی بیشتری می دهد زیرا آنها به دنبال آسیب رساندن به اعتبار بایدن از طریق تحقیقات نظارتی در مورد همه گیری کووید-19، امنیت مرزی، چین و تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان در مورد حملات 6 ژانویه هستند.