آیا واقعاً همه گیری کووید به پایان رسیده است؟

رئیس جمهور این کار را بدون برگزاری مراسم انجام داد. در موارد دیگر، او به دنبال برجسته کردن قوانین دو حزبی بوده است. اما این بار نه. درعوض، او مشتاق بود که کارها را ادامه دهد، تا ویروس را در آینه دید عقب بگذارد.

او نوشت: «بیایید بپذیریم که در مواجهه با عدم قطعیت عمیق، انتخاب‌های پیچیده‌ای انجام دادیم، و سپس سعی کنیم با هم کار کنیم تا به عقب برگردیم و به جلو حرکت کنیم. اما واکنش شدیدی که استدلال او دریافت کرد، حاکی از آن بود که حتی با از بین رفتن ماسک‌ها و محو شدن کارت‌های واکسن، تلخی در مورد نحوه مدیریت ایالات متحده یکی از بدترین بحران‌های خود باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ —  از سمت چپ، رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی و معاون رئیس جمهور مایک پنس و #x002014;  قانون CARES را امضا می کند، یک بسته نجات برای ارائه کمک های اقتصادی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در سال 2020.

ترامپ با اشاره به تخمین اخیر تلفات ناشی از ویروس کرونا، پیش‌بینی کرد که تعداد کل تلفات ناشی از کووید-19 در آمریکا «به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از 100 هزار نفر خواهد بود».

ماه آینده همچنین شاهد انحلال تیم واکنش به بیماری همه گیر کاخ سفید خواهیم بود که هر هفته چندین بار به خبرنگاران گزارش می داد. ماه هاست که هیچ جلسه توجیهی وجود ندارد. دکتر آنتونی فائوچی که زمانی مشاور ارشد رئیس جمهور برای بیماری همه گیر بود، اکنون بازنشسته شده است. جف زینتز، که زمانی تیم واکنش به بیماری همه گیر را رهبری می کرد، اکنون رئیس کارکنان کاخ سفید است.

نیرالی پاتل، درمانگر تنفسی با یک بیمار مبتلا به کووید-19 در مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو در سال 2022 کار می کند.

روز بعد، او به ایرلند، سرزمین اجدادی خود می رفت.

رئیس جمهور جو بایدن قبل از سوار شدن به ایر فورس وان در مسیر ایرلند در روز دوشنبه، 11 آوریل، با مطبوعات صحبت می کند. (جیم واتسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

به طور رسمی، زمانی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) نامگذاری را کنار بگذارد، ویروس کرونا دیگر یک «همه‌گیری» نخواهد بود. اکنون دستورالعمل‌های روشنی برای انجام این کار وجود دارد، اما تدروس گهبریسوس، مدیر کل WHO به وضوح در این مسیر حرکت می‌کند. او ماه گذشته در یک نشست توجیهی گفت: “من مطمئن هستم که امسال می توانیم بگوییم که COVID-19 به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی که نگرانی بین المللی است، به پایان رسیده است.”

نیرالی پاتل، درمانگر تنفسی با یک بیمار مبتلا به کووید-19 در مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو در سال 2022 کار می کند. (اسکات اولسون/گتی ایماژ)

برای طرفداران میلیاردها دلاری که در دو سال اول همه‌گیری برای کمک‌های فدرال سرازیر شد، پایان دادن به دو اعلامیه اضطراری نشان‌دهنده از دست دادن حمایت‌های حیاتی از مردم و جوامعی است که توسط ویروس کرونا ویران شده بودند.

برای منتقدان، تمدید شرایط اضطراری تا سال 2023 چیزی بیش از ابزاری برای تداوم مخارج بیش از حد دولت تا زمانی که ممکن است بود. مایک گالاگر، نماینده R-Wis، در این باره گفت: «همه‌گیری تمام شده و مدتی است که پایان یافته است. بیانیه که دولت بایدن را به “سوء استفاده فاحش از قدرت اجرایی” متهم کرد که اجازه مصرف “مبلغ هنگفت دلارهای مالیات دهندگان” را می داد.

یک فرد در ون آزمایش COVID-19 در میدان تایمز در شهر نیویورک در سال 2022 آزمایش می شود.



منبع

برخی از مقامات بهداشت عمومی ادعا می کنند که دولت بایدن پس از اینکه هزینه انجام این کار بسیار زیاد شد، جدی گرفتن ویروس کرونا را متوقف کرد. آنها نسبت به اعتماد بیش از حد در مورد آنچه ممکن است در آینده رخ دهد هشدار می دهند. سپس میلیون‌ها نفر هستند که از مجموعه علائم ناتوان‌کننده و ناشناخته‌ای به نام کووید طولانی رنج می‌برند، که خود به‌عنوان یک چالش بهداشت عمومی ظاهر می‌شود.

پرزیدنت دونالد ترامپ – از سمت چپ، رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی و معاون رئیس جمهور مایک پنس – در سال 2020 قانون CARES را امضا می کند، یک بسته نجات برای ارائه کمک های اقتصادی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا. (جیم واتسون). /خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

ترامپ همانطور که از ابتدا انجام داده بود، واکنش دولتش را کاملا تحسین کرد. ترامپ گفت: «ما در مقایسه با آنچه که می‌توانست بود، جان‌های بسیاری را نجات می‌دهیم.

مردم از کنار یک سایت آزمایش کووید در شهر نیویورک در سال 2022 عبور می کنند. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

ترامپ میلیاردها دلار نیز برای کمک به کرونا هزینه کرد، اما او هر چند مختصر، از ترس های گسترده در مورد آسیبی که کرونا به آن وارد می کند سود برد: چند نفر را می کشد، چند کارگر را بدون شغل رها می کند.

اگر دولت هنوز یک سیاست فراگیر همه‌گیر دارد، این است که «ابزار» مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا – ماسک‌ها و آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسن‌ها – به‌طور گسترده در دسترس هستند تا به صلاحدید خود آمریکایی‌ها استفاده شوند. بسیاری از افراد مسن و آسیب پذیر همچنان به ماسک زدن ادامه می دهند. انتظار می رود که بوستر شات به یک مراسم سالانه تبدیل شود. افزایش‌های اولیه، بسیاری از خانواده‌ها را با انبوهی از آزمایش‌ها رها کرده است تا در اولین نشانه‌های عفونت جدید به کار گرفته شوند.

و بنابراین، روز دوشنبه، او این کار را کرد.

لایحه ای که بایدن امضا کرد در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان سرچشمه گرفت اما با حمایت 11 دموکرات در سنا نیز به تصویب رسید. کاخ سفید اعلام کرد که این اقدام بی‌معنی است، زیرا رئیس‌جمهور در حال آماده شدن برای پایان فوری وضعیت اضطراری ملی و اورژانس بهداشت عمومی بود. با این حال، یک سخنگوی گفت که این لایحه را امضا خواهد کرد.

محدودیت‌های جدیدی بر سلامت از راه دور اعمال خواهد شد، رویه‌ای که در آغاز همه‌گیری گسترش یافت. تخمین زده می شود که 15 میلیون نفر نیز پوشش Medicaid را از دست خواهند داد، اگرچه اکثر افرادی که از عضویت خارج شده اند باید از طریق قانون مراقبت مقرون به صرفه واجد شرایط مراقبت های بهداشتی باشند.

سوابق فرمانداران و رؤسای جمهور و همچنین پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی احتمالاً برای سال‌های آینده کالبدشکافی می‌شود، حتی با بازگشت اکثر مردم به حالت عادی. سال گذشته، امیلی اوستر، اقتصاددان دانشگاه براون، که مکرراً در مورد ویروس کرونا می نوشت، «عفو همه گیر» را پیشنهاد کرد که اجازه می دهد برای همه اشتباهات و خطاهای رخ داده در بحبوحه بحران، قدری لطف شود.

رئیس جمهور جو بایدن قبل از سوار شدن به ایر فورس وان در مسیر ایرلند در روز دوشنبه، 11 آوریل، با مطبوعات صحبت می کند. (جیم واتسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

یک زن فرم ثبت نام را برای دریافت دوز واکسن کووید در واشنگتن دی سی در 31 مارس پر می کند. (اریک لی/واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

آیا واقعاً همه گیری کووید به پایان رسیده است؟

واشنگتن – مانند دو سال پیش که پرزیدنت بایدن در روز استقلال اعلام کرد که استقلال در برابر ویروس کرونا نزدیک است، هیچ مراسمی برگزار نشد. هیچ آتش سوزی از کارت های واکسیناسیون در چمن جنوبی وجود نداشت، هیچ جشنی از ریختن ماسک های صورت در میدان تایمز وجود نداشت.

اما همه اینها اکنون یک موضوع انتخابی است – و مدتی است که بوده است.

در عوض، وضعیت اضطراری ملی که توسط پرزیدنت ترامپ در 13 مارس 2020 اعلام شد، بی سر و صدا پس از 1124 روز به نتیجه رسید، با اطلاعیه عصر دوشنبه کاخ سفید که اعلام کرد بایدن قطعنامه ای را امضا کرده است که به وضعیت اضطراری پایان می دهد.

حرکت بایدن تا حد زیادی نمادین بود، زیرا اورژانس ملی تأثیر کمی بر نحوه عملکرد بیمارستان ها و پزشکان داشت (اعلام اضطراری بیشتر مربوط به معافیت ها برای بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی بود).

نه این که همه گیری باشد واقعا بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هر هفته حدود 120000 نفر در سراسر ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا می شوند و حدود 1700 نفر در هفته بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

حتی محتاط‌ترین فرمانداران دموکرات نیز محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر را در نزدیکی آغاز سال 2022 کنار گذاشتند و تغییری در خلق و خوی مردم احساس کردند که می‌تواند پیامدهای انتخاباتی داشته باشد.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020، ویروس کرونا به یک موضوع سیاسی و فرهنگی تبدیل شده بود که شاید همیشه سرنوشت آن در کشوری به تقسیم بندی ایالات متحده بود. لایحه گسترده خود بایدن برای کمک به کرونا هیچ حمایتی از سوی جمهوری خواهان کنگره دریافت نکرد. در هر سطحی از حکومت، دستورات ماسک و واکسن به موضوع دعواهای شدید دادگاه تبدیل شد و رئیس‌جمهور از سرپیچی جمهوری‌خواهان نسبت به آنچه که در آن زمان به طور گسترده به عنوان خط مشی بهداشت عمومی صحیح شناخته می‌شد، خشمگین شد.

یک وضعیت اضطراری بهداشتی موازی قرار است ماه آینده به پایان برسد و بودجه فدرال برای برخی اقدامات بهداشت عمومی، از جمله هزینه آزمایش‌های تشخیصی و واکسن‌ها قطع شود. جن کیتس از بنیاد خانواده کایزر به سی ان ان توضیح داد: «مردم باید شروع به پرداخت مقداری پول برای چیزهایی کنند که در طول شرایط اضطراری مجبور به پرداخت آن نبودند.

یک زن فرم ثبت نام را برای دریافت دوز واکسن کووید در واشنگتن دی سی در 31 مارس پر می کند.