کمیته 6 ژانویه هرگز مک کارتی، دستیاران کلیدی ترامپ را برای شهادت نپذیرفت. در اینجا آنها چه کسانی هستند.

بیشتر: سس کچاپ، پشیمانی، خون و خشم: راهنمای شهود و شهادت جلسات 6 ژانویه

کمیته گفت: استیو بنن فشار بر پنس را تشدید کرد

استیو بنن در ماه اکتبر به دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی می آید.  بنن توسط هیئت منصفه فدرال در دو مورد توهین به کنگره مجرم شناخته شد.

ایستمن این استراتژی را ابداع کرد که پنس انتخاب کنندگان ایالت های کلیدی را که بایدن به دست آورد را رد کند، با این پیش بینی که قانونگذاران ایالتی انتخاب کنندگان خود را تغییر دهند یا رقابت در مجلس نمایندگان تصمیم گیری شود، جایی که تعداد نمایندگان جمهوری خواه از دموکرات ها بیشتر بود.

جان ایستمن، یکی از وکلای شخصی ترامپ، از پاسخگویی به سؤالات اساسی تحت قانون پنجمین متمم قانون اساسی خود علیه خود اتهامی خودداری کرد.

دن اسکاوینو، معاون سابق رئیس ستاد ارتباطات کاخ سفید نیز از احضاریه خود سرپیچی کرد. مجلس او را تحقیر کرد، اما وزارت دادگستری از پیگرد قانونی او خودداری کرد

پیتر ناوارو پس از اینکه هیئت منصفه فدرال او را به دلیل امتناع از همکاری با تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه به اهانت به کنگره متهم کرد، برای محاکمه به واشنگتن دی سی می آید.

اما میدوز از امتیاز اجرایی برای محافظت از محرمانه بودن ارتباطات خود با ترامپ استناد کرد. بایدن امتیاز اجرایی برای اسناد و شهادت های مربوط به این حمله را که شاهدان سرکش را متقاعد به شهادت نکردند، لغو کرده است.

رئیس سابق کارکنان کاخ سفید که به سازماندهی راهپیمایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در 6 ژانویه کمک کرد و واکنش دولت به شورش را هماهنگ کرد، از احضاریه خود سرپیچی کرد. مجلس او را تحقیر کرد، اما وزارت دادگستری از پیگرد قانونی او به دلیل تحقیر کنگره خودداری کرد.

اما قابل توجه ترین عدم حضور ترامپ بود که از احضاریه کمیته نیز سرپیچی کرد و در دادگاه فدرال با آن مبارزه کرد.

ده تن از شاهدانی که از احضاریه سرپیچی کردند، در کاخ سفید به عنوان دستیاران ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کار می کردند، وکلایی بودند که ادعاهای بی اساس تقلب در انتخابات را استدلال می کردند یا از متحدان جمهوری خواه مجلس نمایندگان ترامپ بودند که کمیته را غیرقانونی دانستند.

شاهدان دیگر گفتند که اسکاوینو می‌تواند بینش بیشتری در مورد بحث ساعت‌ها درباره این که آیا ترامپ بیانیه‌ای عمومی صادر می‌کند یا حتی یک توئیت برای فراخوانی جمعیت ارائه می‌دهد.

بیش از 1000 شاهد با این تحقیق همکاری کردند، اما ده‌ها نفر از شخصیت‌های کلیدی یا به احضاریه‌ها سرپیچی کردند یا با استناد به امتیاز اجرایی یا به دلیل حق خود در متمم پنجم متمم پنجم علیه خود اتهامی، از پاسخگویی به سؤالات خودداری کردند.

مجموعه متن‌های میدوز، که او قبل از تصمیم‌گیری برای عدم همکاری به کمیته می‌داد، پیام‌هایی از قانون‌گذاران و نزدیکان ترامپ ارائه می‌کرد که از او می‌خواستند اوباش را کنار بگذارد، در حالی که سایر متحدان او را ترغیب کردند که به مبارزه با ادعاهای بی‌اساس تقلب در رأی‌دهی ادامه دهد.

نمایندگان جمهوریخواه کوین مک کارتی از کالیفرنیا، جیم جردن از اوهایو، اسکات پری از پنسیلوانیا و اندی بیگز از آریزونا هر کدام از احضاریه سرپیچی کردند و کمیته را نامشروع و حزبی دانستند.

در اینجا چیزی است که ما در مورد نقش هر یک از قانونگذاران در مورد 6 ژانویه 2021 می دانیم:

  • جان ایستمن در سال 2017 در کاپیتول هیل شهادت می دهد.

    کلارک، دستیار سابق دادستان کل در امور محیط زیست، پیش نویس نامه ای را برای دادستان کل تهیه کرد تا به ایالت ها بفرستد و به دروغ ادعا کرد که وزارت دادگستری تقلب پیدا کرده است و از قانونگذاران ایالتی خواسته بود که تشکیل جلسه داده و انتخاب کنندگان خود را تغییر دهند. کلارک برای ارسال نامه به دنبال جایگزینی جفری روزن، دادستان کل موقت آمریکا بود.

    استیو بنن، استراتژیست سیاسی ترامپ که از احضاریه او سرپیچی کرد، به اتهام تحقیر کنگره مجرم شناخته شد و به چهار ماه زندان محکوم شد. درخواست تجدیدنظر او در انتظار است.

    جفری کلارک از مصاحبه کامل کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان خودداری کرد.

    در یک جلسه سه ساعته در دفتر بیضی شکل در 3 ژانویه 2021، وکلای ارشد وزارت دادگستری و کاخ سفید تهدید کردند که اگر ترامپ کلارک را بالا ببرد، استعفا خواهند داد. پت سیپولون، مشاور کاخ سفید، نامه کلارک را “پیمان قتل و خودکشی” بین دولت و قانونگذاران ایالتی خواند.

    مارک میدوز در کاپیتول هیل در سال 2020.

    کمیته این چهار نفر را برای تحقیقات احتمالی به کمیته اخلاق ارجاع داد، اما انتظار چندانی نمی رود زیرا هیئت به طور مساوی بین طرفین تقسیم شده است.

    جفری کلارک، یکی از مقامات سابق وزارت دادگستری که به دنبال تبدیل شدن به عنوان دادستان موقت ترامپ بود، با استناد به امتیاز اجرایی از پاسخ به سوالات خودداری کرد.

    ناوارو پنس را مدافعی خواند که می تواند صدور گواهینامه انتخابات را به تعویق بیندازد. ناوارو این استراتژی را در کتاب خود شرح داد: «در زمان ترامپ: مجله سال طاعون آمریکا». این کمیته گفت که این حساب توضیح می دهد که چرا وفاداران ترامپ به پنس متمرکز شدند.

    دن اسکاوینو، سمت راست، و مارک میدوز در چمن جنوبی کاخ سفید در سال 2020.

    ناوارو، مدیر دفتر سیاست بازرگانی و تولید کاخ سفید، از استراتژی لغو انتخابات توسط پنس به عنوان “Green Bay Sweep” نام برد که به نام یکی از نمایشنامه های تیم فوتبال نامگذاری شده است.

    این کمیته ترامپ را متهم کرد که اوباش را به مدت 187 دقیقه بین پایان سخنرانی خود در نزدیکی کاخ سفید و زمانی که ویدیویی را منتشر کرد و از مردم خواست به خانه‌های خود بروند، او را ترک نکرد. یکی از عناصری که قانونگذاران گفتند باعث تحریک جمعیت شد زمانی رخ داد که ترامپ در ساعت 2:24 بعد از ظهر توییت کرد که پنس “شجاعت انجام کاری را که باید انجام می‌داد” را نداشت، زیرا پنس از مجلس سنا فرار کرد و اوباش شعار می‌دادند که او را به دار آویختند.

    در اینجا چیزی است که ما در مورد 10 نفر از شاهدان سرکش می دانیم:

    مارک میدوز: شاهدان گفتند که او در برنامه ریزی نقش محوری داشت و به 6 ژانویه واکنش نشان داد

    مارک میدوز در کاپیتول هیل در سال 2020.

    واشنگتن – علیرغم انتشار صدها متن و گزارش نهایی 845 صفحه ای، کمیته مجلس نمایندگان که حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 را بررسی کرد، سؤالات مختلفی را بی پاسخ گذاشت.

    استیو بنن در ماه اکتبر به دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی می آید. بنن توسط هیئت منصفه فدرال در دو مورد توهین به کنگره مجرم شناخته شد.

    بیگز همچنین در جلسات استراتژی پس از انتخابات شرکت کرد. به گفته کمیته، او در 6 نوامبر به میدوز پیام داد و از او خواست که “مجلس قانونگذاری ایالتی را تشویق کند تا انتخاب کنندگان جعلی را منصوب کند”. کمیته گفت که بیگز با مارک فینچم، نماینده ایالت آریزونا برای جمع آوری امضا از قانونگذارانی که رأی دهندگان قلابی را تأیید می کردند، هماهنگ کرد و بیگز با انتخاب کنندگان قلابی در حداقل یک ایالت تماس گرفت که به دنبال شواهدی مبنی بر تقلب در رأی دهندگان بودند.

پری کلارک را با میدوز و ترامپ آشنا می کند. به گفته کمیته، پری در جلسه ای حضور داشت که در آن اعضای دفتر مشاور کاخ سفید توضیح دادند که استراتژی ترامپ برای ارائه انتخاب کنندگان جعلی از نظر قانونی درست نیست. پری همچنین در جلسات پس از انتخابات برای بحث در مورد استراتژی برای براندازی انتخابات شرکت کرد.

  • اسکاوینو به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی ترامپ مانند توییتر فعالیت می کرد اما گفت که ترامپ پست های خود را نیز نوشته است. اسکاوینو شبکه های اجتماعی را زیر نظر داشت، جایی که تهدید به خشونت برای هفته ها قبل از شورش ظاهر می شد.

    بنن حداقل دو بار در 5 ژانویه با ترامپ تماس گرفت، 2021.

    پیتر ناوارو توجه خود را به پنس معطوف کرد

    پیتر ناوارو پس از اینکه هیئت منصفه فدرال او را به دلیل امتناع از همکاری با تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه به اهانت به کنگره متهم کرد، برای محاکمه به واشنگتن دی سی می آید.

    از آنجایی که کلارک از پاسخ دادن به سوالات کمیته امتناع کرد، وکیل او هری مک دوگالد گفت که این هیئت به دلیل نحوه سازماندهی آن غیرقانونی است، حتی اگر دادگاه های فدرال احضاریه های آن را تایید کردند. مک‌دوگالد گفت: «شما دارید آقای کلارک را به راه‌آهن می‌کشید، علناً از او سوء استفاده می‌کنید و او را به تعقیب کیفری بر اساس یک مبنای قانونی کاملاً جعلی تهدید می‌کنید».

    جان ایستمن استراتژی ترامپ را برای براندازی انتخابات 2020 طراحی کرد

    جان ایستمن در سال 2017 در کاپیتول هیل شهادت می دهد.

    پیتر ناوارو، مشاور تجاری سابق ترامپ از احضاریه خود سرپیچی کرد و منتظر محاکمه در 30 ژانویه است.

    اما پنس از شرکت در آن خودداری کرد. در بخشی از کتاب، ناوارو پنس را با بروتوس، سیاستمدار رومی که به ترور ژولیوس سزار کمک کرد، مقایسه کرد.

    جفری کلارک با پیشنهاد دادستان کل جرقه تهدید استعفای وزارت دادگستری را برانگیخت

    جفری کلارک از مصاحبه کامل کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان خودداری کرد.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مک کارتی، ترامپ: شاهدان اصلی 6 ژانویه که از شهادت خودداری کردند



منبع

رئیس، بنی تامپسون، نماینده مجلس نمایندگان، “بنی تامپسون” رئیس، “بنی تامپسون” رئیس، “بسیاری از شاهدان پشت ادعای امتیاز پنهان شدند، از جمله خود دونالد ترامپ، که در ابتدا اظهار داشت که مایل به شهادت است اما پس از آن شکایت کرد تا بتواند از مواجهه با سوالات ما اجتناب کند.” و نایب رئیس، نماینده لیز چنی، از ایالت ویو، در بیانیه ای مشترک روز دوشنبه گفتند.

اردن همچنین در 6 ژانویه 2021 با ترامپ صحبت کرد و در جلسات متعدد پس از انتخابات با مقامات کاخ سفید و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ شرکت کرده بود. به گفته این کمیته، اردن در 2 ژانویه 2021 یک کنفرانس تلفنی از ترامپ و قانونگذاران برای گفتگو در مورد استراتژی هایی از جمله تشویق حامیان رئیس جمهور به “راهپیمایی به سمت کنگره” در 6 ژانویه 2021 انجام داد.

  • به گفته دستیاران پنس، ایستمن اذعان کرد که دیوان عالی احتمالاً به اتفاق آرا این استراتژی را رد خواهد کرد.

    نماینده کوین مک کارتی در کنگره آمریکا روز پنجشنبه.

    مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، که جانش در جریان حمله به خطر افتاده بود، نیز از شرکت در این حمله خودداری کرد. از جمله اسرار باقی مانده این است که ترامپ در جریان تماس پرتنش خود در صبح روز 6 ژانویه 2021، هنگامی که از پنس به عنوان رئیس مجلس سنا خواست تا انتخاب کنندگان ایالت هایی را که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن به دست آورد، رد کند، به پنس گفت.

    این کمیته از وزارت دادگستری خواست تا ایستمن و ترامپ را به اتهام جنایی متهم کند.

    جمهوریخواهان کوین مک کارتی هاوس از احضاریه هایی که نامشروع می خواندند سرپیچی کردند

    نماینده کوین مک کارتی در کنگره آمریکا روز پنجشنبه.

    قاضی ناحیه ایالات متحده، دیوید کارتر، حکم داد که ایستمن باید بیشتر ایمیل های خود را به کمیته ارائه دهد، علیرغم ادعای امتیاز وکیل-موکل. در آن دعوای مدنی، کارتر حکم داد که ایستمن و ترامپ «به احتمال زیاد» به طور غیرقانونی برای ممانعت از کنگره عمل کردند. کارتر نوشت: «غیرقانونی بودن این طرح آشکار بود.

    Meadows بارها و بارها در رونوشت های شاهدان دیگر ظاهر می شود. دستیار او، کسیدی هاچینسون گفت که او جلساتی با همکاران سابق مجلس نمایندگان برگزار کرده است و در مورد چگونگی لغو انتخابات 2020 و به طور معمول اسناد را در شومینه دفتر خود می سوزاند.

    مک کارتی در 6 ژانویه با ترامپ صحبت کرد، زمانی که ترامپ به او گفت: به گفته نماینده سابق جیمی هررا بیوتلر، آر واش، “من حدس می‌زنم که آنها از دزدی انتخاباتی بیشتر از شما ناراحت هستند.” مک کارتی در 13 ژانویه 2021 در مجلس نمایندگان گفت: “رئیس جمهور مسئولیت حمله روز چهارشنبه به کنگره توسط شورشیان اوباش را بر عهده دارد.” او به قانونگذاران جمهوری خواه گفت که از ترامپ می خواهد استعفا دهد. اما او بعداً از ترامپ حمایت کرد و تأیید او را برای ریاست مجلس نمایندگان دریافت کرد.

  • بنن در یک پادکست گفت که پنس «تفک می کند»، به این معنی که او دیگر از تلاش های ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 حمایت نمی کند، که کمیته آن را تشدید فشار بر پنس توصیف کرد.

    اتهامات 6 ژانویه: آیا ترامپ یا متحدانش در 6 ژانویه با اتهاماتی روبرو خواهند شد؟ کارشناسان حقوقی موانع پیش روی وزارت دادگستری را توضیح می دهند

    دن اسکاوینو رسانه های اجتماعی ترامپ را مدیریت می کرد

    دن اسکاوینو، سمت راست، و مارک میدوز در چمن جنوبی کاخ سفید در سال 2020.

    بنن در 31 اکتبر 2020 به همکاران چینی گفت، ترامپ حتی در صورت شکست در انتخابات به دروغ اعلام پیروزی خواهد کرد و گفت که این یک “طوفان آتش” خواهد بود.