چین با لایحه نیمه هادی مخالف است زیرا به آمریکا – رئیس بازرگانی آمریکا – مزیت خواهد داد

واشنگتن (رویترز) – وزیر بازرگانی ایالات متحده، جینا ریموندو، چهارشنبه گفت که دولت چین با تلاش کنگره برای افزایش تولید نیمه هادی ایالات متحده مخالف است، زیرا این امر به ایالات متحده قدرت رقابتی بیشتری خواهد داد.

سفارت چین بلافاصله اظهار نظری نکرد.

رایموندو با بیان اینکه چین 160 میلیارد دلار در تولید داخلی نیمه هادی سرمایه گذاری کرده است، گفت: “اصلاً من را شگفت زده نمی کند. چین نمی خواهد ما این لایحه را تصویب کنیم. آنها می دانند که این لایحه ما را قادر می سازد تا با آنها پیشی بگیریم.” آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که ما 52 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم.

نوشته دیوید شپردسون

رایموندو گفت که گزارش‌هایی را شنیده است که چین در حال لابی کردن با کسب‌وکارهای آمریکایی است و گفت که آنها “عمیقا نگران کننده هستند… دلیل مخالفت چین با آن این است که می‌دانند چقدر برای ما مهم است.”

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط برنارد اور)



Source link

سناتور جمهوری خواه شلی مور کاپیتو در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص سنا درباره داستان رویترز و سایر گزارش ها مبنی بر اینکه چین مدیران، شرکت ها و گروه های تجاری ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است تا با لوایح مربوط به چین در کنگره مبارزه کنند، از ریموندو پرسید.

رویترز در ماه نوامبر گزارش داد که سفارت چین در واشنگتن نامه هایی را ارسال کرده و مدیران اجرایی را برای ترغیب اعضای کنگره به تغییر یا کنار گذاشتن لوایح خاصی که به دنبال افزایش رقابت پذیری ایالات متحده است، ارسال کرده است. توسط رویترز

کمبود مداوم تراشه، صنایع خودروسازی و الکترونیک را مختل کرده است و برخی شرکت ها را مجبور به کاهش تولید کرده است. ریموندو و دیگران افزایش تولید تراشه ها را یک مسئله امنیت ملی نامیده اند.

روز پنجشنبه، قانونگذاران ایالات متحده مذاکرات رسمی را در مورد یک اقدام مصالحه ای آغاز خواهند کرد که 52 میلیارد دلار یارانه تولید نیمه هادی ها را تأمین می کند و رقابت ایالات متحده با فناوری چین را تقویت می کند. هنوز ممکن است ماه ها طول بکشد تا به توافق نهایی برسیم.

طبق متن نامه، مقامات چینی به شرکت‌ها هشدار دادند که در صورت تبدیل قانون به قانون، خطر از دست دادن سهم بازار یا درآمد خود را در چین خواهند داشت.

چین گفته است که با چنین قانونی مخالف است و استدلال می کند که احساسات ضد چینی را تحریک می کند و بر اساس تفکر دوران جنگ سرد است.