نیکی هیلی کیست؟ فرماندار سابق SC GOP نامزدی خود را برای ریاست جمهوری در سال 2024 اعلام کرد

هیلی گفت: “شما باید این را در مورد من بدانید، من با قلدرها تحمل نمی کنم.”

در سال 2016، او پاسخ جمهوری خواهان را به وضعیت اتحادیه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق داد. یکی از موضوعاتی که او مطمئن شد درباره آن بحث می کند: مهاجرت.

رویداد چارلستون همچنین در حالی برگزار می‌شود که تیم اسکات، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، در فکر اعلام احتمالی ریاست‌جمهوری است.

ما باید سیستم مهاجرت خراب خود را اصلاح کنیم. این به معنای توقف مهاجرت غیرقانونی است. هیلی گفت: “و این به معنای استقبال از مهاجران قانونی که به درستی بررسی شده اند، صرف نظر از نژاد یا مذهب آنهاست. درست مثل قرن هاست که داشتیم.»

هیلی، دختر مهاجران هندی، در اصل نیمراتا راندهاوا در بامبرگ، کارولینای جنوبی به دنیا آمد.

آنچه باید در مورد هیلی بدانید:

در هفته‌های پس از علنی شدن برنامه‌های هیلی، ترامپ و متحدانش تاکید کرده‌اند که او زمانی گفته بود که اگر ترامپ این کار را انجام دهد، به دنبال ریاست‌جمهوری نخواهد بود.

هیلی در دوران تصدی خود، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرد، اقدامی که دستیاران کاخ سفید را تحت فشار قرار داد. لری کودلو، مدیر شورای اقتصاد ملی پیشنهاد کرد که هیلی در مورد اقدامات دولت ترامپ «سرگردانی لحظه‌ای» داشته است.

هیلی یک جمهوری خواه حامی زندگی و حامی اسرائیل است. او از سرکوب مهاجرت غیرقانونی حمایت می کند. هیلی از قانونی در کارولینای جنوبی که افراد تراجنسیتی را ملزم به استفاده از حمام هایی که مطابق با جنسیت تعیین شده در بدو تولد است، حمایت نکرد.

هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل، بیوگرافی خود را ترسیم می کند و به رئیس جمهور جو بایدن و دموکرات ها حمله می کند – اما درباره دونالد ترامپ، حداقل نه مستقیما، چیزی نمی گوید.

پرچم کنفدراسیون از دیرباز نشانه برده داری به حساب می آمد.

هیلی در سال 2010 اولین فرماندار زن و آسیایی آمریکایی کارولینای جنوبی شد. او در سال 2014 مجدداً انتخاب شد. قبل از آن شش سال را در مجلس قانونگذاری کارولینای جنوبی گذراند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: Nikki Haley 2024: آنچه درباره فرماندار سابق SC بدانید





منبع

در پایان این ویدئو، هیلی با تاکید بر اینکه او با “قلدرها” مقابله خواهد کرد، پیامی بالقوه به ترامپ می فرستد. او همچنین به این واقعیت اشاره می کند که احتمالا تنها زن در عرصه ریاست جمهوری جمهوریخواه خواهد بود.

در ژوئن 2018 هیلی اعلام کرد که ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می شود. هیلی گفت: «می‌خواهم کاملاً واضح بگویم که این گام عقب‌نشینی از تعهدات حقوق بشری ما نیست.

نیکی هیلی مخفف چیست؟

هیلی در یک کنفرانس خبری در 22 ژوئن گفت: «زمان انتقال پرچم از محوطه کاپیتول فرا رسیده است.

هیلی پاسخ داد: “با تمام احترامی که برای من قائلم، من گیج نمی شوم.”

مسابقه تا 2024: فرمانداران فعلی و سابق نگاهی اجمالی به انتخابات ریاست جمهوری جنجالی دارند

هیلی در سال 2017 به عنوان سفیر ترامپ در سازمان ملل خدمت کرد. در سال 2018 او به طور غیر منتظره کناره گیری کرد.

اقدام دیگری که هیلی با پیامدهای طولانی مدت انجام داد: او تیم اسکات را به جای سناتور بازنشسته جیم دیمینت در سال 2012 منصوب کرد.

مسابقه 2024: نیکی هیلی نامزدی ریاست جمهوری 2024 را در چارلستون در 15 فوریه و با مقابله با ترامپ آغاز می کند.

در حالی که هیلی در گذشته از ترامپ حمایت کرده است، از ترامپ نیز انتقاد کرده است، از جمله پس از شورش در 6 ژانویه 2021. هیلی یک بار گفت از ممنوعیت مهاجرت مسلمانان توسط ترامپ حمایت نخواهد کرد. با این حال، هیلی در آن زمان گفت: «این ممنوعیت مسلمانان نیست، زمانی که ترامپ مانع از ورود افراد از شش کشور مسلمان‌نشین به آمریکا شد، او از ترامپ حمایت کرد.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

هیلی به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی چه کرد؟

در همان سال، تایم او را به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار معرفی کرد. لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه SC، توضیحاتی در مورد هیلی برای مجله نوشت.

نیکی هیلی فرماندار سابق جمهوری خواه کارولینای جنوبی به طور رسمی نامزدی ریاست جمهوری خود را در 15 فوریه در چارلستون آغاز خواهد کرد.

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، نامزدی ریاست جمهوری را که هفته ها از آن طعنه می زد، آغاز کرد. توییت کردن یک ویدیو سه شنبه گفت که بله، او واقعاً به دنبال کاخ سفید است.

با این حال، هیلی بارها به خود می بالید که “هرگز در مسابقه ای شکست نخورده است.”

بیانیه هیلی او را به اولین جمهوری خواه اصلی تبدیل می کند که رئیس جمهور سابق ترامپ را برای نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 به چالش می کشد و همچنین اولین عضو کابینه او – هیلی قبلا سفیر ترامپ در ایالات متحده در سازمان ملل بود.

یکی از برجسته‌ترین اقدامات او به‌عنوان فرماندار در سال 2015 زمانی رخ داد که هیلی لایحه‌ای را امضا کرد که به موجب آن دستور حذف پرچم کنفدراسیون از محوطه ایالتی پس از کشتن 9 عبادت کننده سیاه‌پوست در کلیسای امانوئل AME توسط یک برتری‌طلب سفیدپوست صادر شد.

فرماندار سابق کارولینای جنوبی در ویدئویی که کمپین او یک روز قبل از سخنرانی برنامه ریزی شده خود در چارلستون، SC منتشر کرد، گفت: “من نیکی هیلی هستم و برای ریاست جمهوری نامزد می کنم.”

نیکی هیلی فرماندار سابق جمهوری خواه کارولینای جنوبی به طور رسمی نامزدی ریاست جمهوری خود را در 15 فوریه در چارلستون آغاز خواهد کرد.

او به عنوان سفیر سازمان ملل چه دستاوردهایی داشت؟