منهتن DA از نماینده اردن به دلیل تحقیقات کیفرخواست ترامپ شکایت کرد

جمهوری خواهان حتی قبل از اعلام جرم ترامپ علیه براگ انتقاد می کردند.

ترامپ در 30 مارس به دلیل 34 فقره جرم جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت‌های خنثی‌شده در طول مبارزات انتخاباتی سال 2016 برای دفن اتهامات مبنی بر داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج متهم شد. او تخلفات خود را انکار کرده و در محاکمه هفته گذشته در منهتن خود را بی گناه دانسته است.

درخواستی برای اظهار نظر از اردن بلافاصله پس داده نشد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا احضاریه ای را صادر کرد و خواستار شهادت یک دادستان سابق به نام مارک پومرانتز شد که قبلاً بر تحقیقات ترامپ نظارت می کرد و قبل از ترک دفتر در سال گذشته با براگ بر سر هدایت این تحقیقات درگیری داشت. کمیته همچنین به دنبال اسناد و شهادت براگ و دفتر او بوده است. براگ این درخواست ها را رد کرده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان قرار است روز دوشنبه در منهتن جلسه ای در مورد جرم و جنایت در شهر نیویورک و آنچه که آن را سیاست های “طرفدار جنایت، ضد قربانی” براگ عنوان می کند برگزار کند. با این حال، دفتر DA به آماری اشاره می‌کند که نشان می‌دهد جنایات خشونت‌آمیز در منهتن از زمان روی کار آمدن براگ در ژانویه 2022 کاهش یافته است.

براگ، یک دموکرات، از قاضی می‌خواهد احضاریه‌هایی را که اردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، دارد یا قصد دارد به عنوان بخشی از تحقیقات رسیدگی به پرونده توسط براگ صادر کند، بی‌اعتبار کند.

نیویورک (AP) – الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، روز سه شنبه یک شکایت فدرال علیه جیم جردن، نماینده جمهوری خواه تسلیم کرد و جمهوری خواه را به “کارزاری شفاف برای ارعاب و حمله” به او به خاطر کیفرخواست علیه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ متهم کرد.

اردن یک سری نامه و احضاریه برای افراد درگیر در این پرونده صادر کرده است. پومرانتز ماه گذشته به دستور دفتر براگ از همکاری داوطلبانه با درخواست کمیته امتناع کرد و دلیل آن تحقیقات در حال انجام بود.

جردن پومرانتس و کری دان را که معاونان ارشدی بودند که وظیفه انجام تحقیقات روزانه را بر عهده داشتند، به عنوان کاتالیزورهای تصمیم براگ برای پیشبرد پرونده پول خاموش می بیند.



منبع

در پاسخ، براگ گفت که اگر جردن، که اهل اوهایو است، «واقعاً به امنیت عمومی اهمیت می‌داد»، به برخی از شهرهای بزرگ ایالت خود سفر خواهد کرد، جایی که طبق گزارش‌ها میزان جرم و جنایت بیشتر از نیویورک است.

براگ در شکایت خود گفت که در پاسخ به یک حمله وقیحانه و غیرقانونی بی‌سابقه توسط اعضای کنگره به پیگرد و تحقیقات جنایی در حال انجام در ایالت نیویورک از دونالد جی ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، اقدام قانونی می‌کند.