مقامات بایدن ناامیدی دموکرات ها را از سرکوب مرزی ابراز می کنند

علاوه بر این، گلرنت گفت، ACLU “عمیقاً از اینکه دولت در حال فکر کردن به ممنوعیت ترانزیت ضد پناهندگی در دوران ترامپ است، ناامید است. هر گونه تغییر جزئی در نظر گرفته شده در این ممنوعیت، آن را قانونی نمی کند یا آسیب جدی را که به پناهجویان وارد می کند کاهش نمی دهد.”

این قانونگذار دموکرات به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «آنها طرح خود را به طور کامل توضیح ندادند و اینکه چگونه می‌تواند شیوه‌های پناهندگی در ایالات متحده را به طور اساسی تغییر دهد».

این پیشنهاد یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اعضای هیسپانیک‌های کنگره بود که در جلسه توجیهی با مایورکاس و دیگر مقامات دولت بایدن مطرح شد. شرکت کنندگان در جلسه توجیهی گفتند، چندین قانونگذار بر مایورکاس تاکید کردند که چگونه قانون پیشنهادی با مقررات دولت ترامپ معروف به “ممنوعیت ترانزیت” که همچنین پناهندگی را بر اساس پناهجویانی که به کشورهای دیگر در مسیر ایالات متحده پناه نمی‌برند، محدود می‌کند.

چند تن از اعضای گروه اسپانیایی تبار کنگره در جریان جلسه توجیهی مجازی به مایورکاس و لوئیزا ترل، مقام ارشد کاخ سفید گفتند که نسبت به برخی مولفه های اعلامیه رئیس جمهور بایدن، از جمله گسترش برنامه، احساس کوری کردند. عنوان 42 اخراج از مرز و مقررات پیشنهادی که برخی از مهاجران را از پناهندگی منع می کند.

شرکت کنندگان گفتند که این گروه از قانونگذاران همچنین درباره برخی اقدامات مشابه سیاست های دوران ترامپ که با محکومیت گسترده دموکرات ها، فعالان حقوق بشر و حتی خود آقای بایدن مواجه شد، ابراز نگرانی کردند و خواستار ناشناس ماندن شدند تا در مورد مذاکرات خصوصی با دولت صحبت کنند.

انتظار می رود قانون پیشنهادی برای محدود کردن صلاحیت پناهندگی توسط وزارت دادگستری و امنیت داخلی در هفته های آینده منتشر شود.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در نشست ویدیویی مجازی گفت که قانون‌گذاران «عصبانی شده‌اند». “خیلی وحشیانه بود.”

وزیر امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس برای شهادت در مقابل کمیته فرعی تخصیصات سنا در مورد امنیت داخلی در کنگره هیل در 4 مه 2022 در واشنگتن دی سی می آید / اعتبار: کوین دیچ / گتی ایماژ

واشنگتن – مقامات ارشد دولت بایدن، از جمله آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، نگرانی‌ها و سؤالات سختی را روز پنجشنبه از سوی متحدان دموکرات ناامید از سرکوب مرزی دو شرکت کننده در جلسه توجیهی خصوصی به سی بی اس نیوز گفتند که کاخ سفید که در اوایل روز رونمایی شد.

اسناد دادگاه شواهدی را نشان می دهد که مظنون را به قتل های آیداهو مرتبط می کند



منبع

شرکت کنندگان در نشست گفتند که مایورکاس و ترل در پاسخ گفتند که محدودیت پیشنهادی پناهندگی مشابه ممنوعیت ترانزیت دولت ترامپ نیست که در نهایت در دادگاه فدرال لغو شد. مایورکاس به برنامه های دولت بایدن برای گسترش کانال های قانونی برای ورود مهاجران و پناهجویان به کشور اشاره کرد.

لی گلرنت، وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) که ​​قانون عنوان 42 را در دادگاه فدرال به چالش می‌کشد، گفت که دولت بایدن هیچ تعهدی برای گسترش سیاست‌های مربوط به همه‌گیری ندارد، که قرار بود ماه گذشته تا دادگاه عالی پایان یابد. معلق حکم دادگاه بدوی که اخراج ها را غیرقانونی اعلام کرده بود.

کلی گفت: «آنچه رئیس جمهور و وزیر امروز تشریح کردند شباهت زیادی به سیاست‌های گذشته مانند ممنوعیت ترانزیت و توافق‌نامه‌های امن کشورهای ثالث دارد که بسیار قابل اعتراض هستند و تپه‌های شیب‌داری برای بالا رفتن دارند تا تشخیص دهند که چرا نسخه آنها بسیار مشکل‌ساز نیست. پنج شنبه.

نمایندگان کاخ سفید و DHS بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد جلسه توجیهی روز پنجشنبه با اعضای هیسپانیک کنگره کنگره پاسخ ندادند.

یک خانواده نیکاراگوئه ای از رودخانه ریو گرانده از سیوداد خوارز، ایالت چیهواهوا، مکزیک به ال پاسو، تگزاس، ایالات متحده می گذرند تا در 27 دسامبر 2022 درخواست پناهندگی سیاسی کنند.   / اعتبار: HERIKA MARTINEZ/AFP از طریق Getty Images

کری کاندون نامزد جایزه گلدن گلوب در «بانشی‌های اینشرین»

وزیر امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس برای شهادت در مقابل کمیته فرعی تخصیصات سنا در مورد امنیت داخلی در کنگره هیل در 4 مه 2022 در واشنگتن دی سی می آید / اعتبار: کوین دیچ / گتی ایماژ

سناتورهای دموکرات باب منندز، بن ری لوژان، الکس پادیلا و کوری بوکر به گروه مخالفان مترقی با قانون پیشنهادی پناهندگی پیوستند.

استراتژی ترسیم شده توسط آقای بایدن در روز پنجشنبه، اولین برنامه جامع دولت او برای مقابله با سطوح تاریخی مهاجرت ثبت شده در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک در طول سال های گذشته است. و متکی به رویکرد “هویج و چماق” است که دولت بایدن در پاییز گذشته برای جلوگیری از مهاجرت ونزوئلا به مرز جنوبی ایالات متحده به کار گرفت.

اما علاوه بر انتقاد از سوی متحدان دموکرات، مؤلفه‌های استراتژی جدید آقای بایدن با انتقاد شدید مدافعان پناهجویان و مقامات سابق دولت مواجه شده است. در حالی که آنها از گسترش راه های مهاجرت قانونی تمجید کرده اند، منتقدان اتکای مداوم به عنوان 42 و پیشنهاد محدود کردن درخواست های پناهندگی را محکوم کرده اند.

اعضای گروه، که شامل اعضای دموکرات کنگره است و از نزدیک با اولویت های سیاست آقای بایدن هماهنگ است، از عدم مشارکت در تدوین اقدامات مرزی جدید ابراز ناامیدی کردند. یکی از قانونگذاران دموکرات که در جلسه توجیهی شرکت کرد، گفت: «یک احساس عمومی وجود داشت که کاخ سفید باید شفاف‌تر و آماده‌تر در مورد پیشنهاد خود می‌بود».

دولت بایدن در گسترده‌ترین اقدام خود برای محدود کردن عبور غیرقانونی مرزها، اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که اخراج‌ها را افزایش داده و فرصت‌های مهاجرت قانونی را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از کوبا، نیکاراگوئه و هائیتی به آمریکا افزایش می‌دهد.

پس از موافقت مکزیک با پذیرش ونزوئلایی ها تحت عنوان 42 و ایالات متحده متعهد شد که به 24000 مهاجر از این کشور آمریکای جنوبی اجازه ورود قانونی به ایالات متحده را بدهد، تعداد ورود ونزوئلا در امتداد مرز جنوبی به شدت کاهش یافت. مقامات دولت بایدن امیدوارند که اقدامات جدید تأثیر مشابهی بر جریان مهاجرت از کوبا و نیکاراگوئه داشته باشد.

آنها نوشتند: “ما همچنین نگران مقررات جدید ممنوعیت ترانزیت دولت هستیم که با منع خانواده ها از درخواست پناهندگی در مرزها، به احتمال زیاد جداسازی خانواده ها و سرگردانی مهاجرانی که از آزار و شکنجه در کشورهایی که قادر به محافظت از آنها نیستند، به تعهدات ما تحت قوانین بین المللی توجه نمی کند.” در بیانیه مشترک روز پنجشنبه

یکی از قانونگذاران دموکرات از مایورکاس پرسید که چگونه این پیشنهاد با محکومیت آقای بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی 2020 از تلاش های دولت ترامپ برای محدود کردن صلاحیت پناهندگی مطابقت دارد. یک قانونگذار دیگر از مایورکاس پرسید که چه کسی در کاخ سفید این ایده را مطرح کرده است.

یک خانواده نیکاراگوئه ای در 27 دسامبر 2022 از رودخانه ریو گرانده از سیوداد خوارز، ایالت چیهواهوا، مکزیک به ال پاسو، تگزاس، ایالات متحده می گذرند تا درخواست پناهندگی سیاسی کنند. / اعتبار: HERIKA MARTINEZ/AFP از طریق Getty Images

با زن رهبری مجلس نمایندگان از طریق رقابت سخنران آشنا شوید

دولت آمریکا روز پنجشنبه از تدابیر اضافی مرتبط با مرز پرده برداری کرد، از جمله یک قانون پیشنهادی که در صورت تصویب، مهاجران را در صورت عبور غیرقانونی از مرز جنوبی ایالات متحده پس از ناکامی در جستجوی حمایت در کشورهای ثالث، فاقد شرایط پناهندگی می کند. مقامات گفته‌اند که این سیاست شامل معافیت‌های بشردوستانه خاص و در عین حال نامشخص می‌شود.

مقامات متعهد شدند که هر ماه حداکثر 30000 مهاجر از کوبا، نیکاراگوئه، هائیتی و ونزوئلا را با حامیان مالی مستقر در ایالات متحده بپذیرند و به آنها اجازه کار قانونی در ایالات متحده را بدهند همزمان، دولت بایدن اعلام کرد که مهاجران از کشورهای بحران زده کسانی که سعی کردند به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شوند، تحت عنوان 42، یک قانون بهداشت عمومی که به مقامات اجازه می دهد بدون بررسی پناهندگی مهاجران را به سرعت اخراج کنند، به مکزیک اخراج خواهند شد.

مایورکاس گفت: «این در واقع هیچ شباهتی به ممنوعیت ترانزیت که در دولت ترامپ اعمال شد، ندارد. “زیرا ما مسیرهای قانونی ایجاد کرده‌ایم. ما راهی برای پناهجویان داریم تا در بنادر ورودی به دنبال کمک باشند. ما البته به دلایل بشردوستانه استثناهایی خواهیم داشت که افراد نتوانند از درخواست CBP ONE استفاده کنند. بنابراین این کاملاً متفاوت است.”

آنجلا کلی، که سال گذشته تا زمان خروجش از DHS به عنوان مشاور ارشد مهاجرت مایورکاس خدمت می کرد، از 30000 نقطه ای که دولت بایدن هر ماه برای پذیرش پناهجویان اختصاص می دهد، تمجید کرد. اما او در مورد محدودیت صلاحیت پناهندگی پیشنهادی ابراز نگرانی کرد.

مایورکاس در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران در اوایل روز پنج‌شنبه، همچنین این تصور را رد کرد که محدودیت پیشنهادی پناهندگی، که قبل از اجرایی شدن در معرض نظرات عمومی قرار خواهد گرفت، شبیه سیاست دوران ترامپ است. او به تلاش دولت بایدن برای گسترش روند رسیدگی به پناهجویان آسیب پذیر در بنادر ورودی در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک اشاره کرد.