لایحه پیشنهادی برای محدود کردن محتوای “زشت” ممکن است صنعت پورن را ریشه کن کند

سناتور مایک لی روز سه شنبه یک لایحه فحاشی را پیشنهاد کرد

او ادامه داد: «اما تعریف فحاشی (چه رسد به محاکمه) در آزمون فعلی دادگاه عالی برای فحاشی دشوار است: «آزمون میلر».

اگرچه تولید و توزیع محتوای جنسی در حال حاضر در ایالات متحده قانونی است، لایحه لی به دنبال بازگرداندن قوانین فحاشی است که در قانون ارتباطات سال 1934 وضع شده بود. این قوانین شامل حذف محتوایی است که «به علاقه شدید به برهنگی، رابطه جنسی، یا دفع است. IODA می‌گوید، اعمال جنسی واقعی یا شبیه‌سازی‌شده را به تصویر می‌کشد، توصیف می‌کند، یا نشان‌دهنده اعمال جنسی واقعی یا شبیه‌سازی شده با هدف عینی برای برانگیختن، تحریک کردن یا ارضای تمایلات جنسی یک فرد است، و … فاقد ارزش جدی ادبی، هنری، سیاسی یا علمی است.

مایک استابیل، مدیر روابط عمومی ائتلاف آزادی بیان، به VICE News گفت: «این لایحه، در میان اعضای ما، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اعضای ما این را دقیقاً درک می کنند: این یک تهدید برای کسب و کار و معیشت آنها است. این یک تهدید برای جامعه آنها است.»

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع این لایحه به ویژه برای صنعت پورن که فقط بر آنچه در لایحه به عنوان “محتوای زشت و ناپسند” تعریف شده است، مضر خواهد بود. ائتلاف آزادی بیان توییت کرد نگرانی آن در مورد اصلاحیه اول در روز پنجشنبه، با این استدلال که این لایحه تلاشی دوباره از سوی محافظه کاران برای سانسور آزادی بیان و بیان جنسی است.

بیشتر از Gizmodo

ادامه مطلب

سناتور مایک لی و دبیر مطبوعاتی او بلافاصله به درخواست Gizmodo برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

برای خبرنامه Gizmodo ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

سناتور مایک لی روز سه شنبه یک لایحه فحاشی را پیشنهاد کرد

سناتور مایک لی (R-UT) روز سه‌شنبه لایحه‌ای را پیشنهاد کرد که در صورت تصویب، معنای فحاشی در سراسر کشور را دوباره تعریف می‌کند، که می‌تواند به طور موثر صنعت پورن را از بین ببرد. جمهوری خواه یوتا قانون تعریف وقاحت بین ایالتی (IODA) را بر اساس قانون ارتباطات سال 1934 ارائه کرد و در IODA اظهار داشت که “فحاشی بر اساس اصلاحیه اول، گفتار محافظت شده نیست و طبق قوانین ایالات متحده از انتقال بین ایالتی یا خارجی منع شده است.”

آزمون میلر در سال 1973 معرفی شد و پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در پرونده میلر علیه کالیفرنیا در آن سال نامگذاری شد. در آن پرونده، ملوین میلر، ناشر و نویسنده کالیفرنیایی، به دلیل انتشار مطالبی که حکم داده شد حاوی مطالب ناپسند بود، تحت تعقیب قرار گرفتند. میلر پنج بروشور ناخواسته را برای مادرش و یک مدیر رستوران ارسال کرده بود که تصاویر و عکس‌های صریح مردان و زنان درگیر فعالیت‌های جنسی را نشان می‌داد.

پس از تصمیم دادگاه، وارن برگر، رئیس دادگاه وقت، دستورالعمل‌هایی را برای اعضای هیئت منصفه ارائه کرد که باید هنگام ارائه پرونده‌های فحاشی، از جمله «اینکه آیا یک فرد معمولی که استانداردهای جامعه معاصر را به کار می‌گیرد، کار را می‌یابد، در مجموع، به منافع اساسی متوسل می‌شود، یا خیر. این اثر رفتار جنسی را به‌طور آشکارا توهین‌آمیز به تصویر می‌کشد یا توصیف می‌کند که مشخصاً توسط قانون قابل اجرا دولت تعریف شده است، و اینکه آیا اثر، در مجموع، فاقد ارزش جدی ادبی، هنری، سیاسی یا علمی است.»