قاضی فدرال کد لباسی که باریستاهای بیکینی را ملزم به پوشاندن آن می کرد، لغو کرد

در این حکم آمده است: «با فرض اینکه دارندگان غرفه‌های باریستا بیکینی قادر به اجرای این کد لباس نیستند یا نمی‌خواهند، در برخی مواقع از مجریان قانون خواسته می‌شود که قرار گرفتن در معرض پوست را با روشی اندازه‌گیری کنند.» “این “تشویق(ها) یک جستجوی تحقیرآمیز، مداخله گرانه، و تضعیف کننده روحیه زنان، ناتوانی آنها و سلب آزادی آنها است.”

آ دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سیاتل کد لباس شهر را نقض کرده استبندهای حفاظت برابر قانون اساسی ایالات متحده و ایالت واشنگتن.

قاضی فدرال کد لباسی که باریستاهای بیکینی را ملزم به پوشاندن آن می کرد، لغو کرد

این حکم به ممنوعیت‌های مصوبه اشاره کرد لباس‌هایی که «معمولاً توسط زنان به جای مردان پوشیده می‌شود»، مانند پیراهن‌های میانی و پشتی، و همچنین بیکینی.

مارتینز نوشت: «سوابق نشان می‌دهد که این فرمان تا حدی برای تأثیر نامطلوب بر کارگران زن در غرفه‌های بیکینی باریستا تصویب شده است. شواهدی در پرونده وجود دارد که نشان می دهد حرفه باریستای بیکینی، که به وضوح هدف این قانون است، کاملاً یا تقریباً به طور کامل زن است. تصور اینکه چگونه این فرمان در عمل برای مردان و زنان به طور مساوی اعمال می شود دشوار است.»

این شهر در سال 2017 فرمانی را تصویب کرد که بر اساس آن کارگران “سرویس خدمات” را ملزم می‌کرد تا قسمت بالایی و پایین بدن خود را بپوشانند. دیلی هرالد گزارش شده است. صاحب غرفه، Hillbilly Hotties، و چند تن از کارمندانش این قانون را به چالش کشیدند، و استدلال کردند که لباس ها روشی برای ابراز وجود هستند و این قانون ناقض قانون است.حقوق وارث اصلاحیه اول

اکنون شهر اورت باید ظرف 14 روز با شاکیان ملاقات کند تا در مورد مراحل بعدی صحبت کند.

با این حال، دادگاه تمام ادعاهای باریستا را به جز موارد مربوط به قانون لباس رد کرد.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع

غرفه باریستای بیکینی نیز به چالش کشیده شد شهر حکم رفتار زشت، که تعریف عمل زشت را گسترش داد شامل قرار گرفتن در معرض “بیش از نیمی از قسمتی از سینه زن واقع در زیر بالای هاله”، “نوع تناسلی، مقعد، نیمه پایینی شکاف مقعد یا هر بخشی از هاله یا نوک پستان” سینه زن.» تسهیل رفتار زشت را جرم دانست.

قاضی ناحیه ایالات متحده، ریکاردو اس. مارتینز، حکمی 19 صفحه ای صادر کرد و توضیح داد که این حکم حداقل تا حدی توسط هدف تبعیض آمیز مبتنی بر جنسیت

یک قاضی فدرال اخیراً به نفع یک غرفه باریستای بیکینی در ایالت واشنگتن رای داد و قانون لباس شهر اورت را که کارگران بیکینی‌پوش را ملزم به پوشاندن لباس می‌کرد، لغو کرد.