قاضی آریزونا تلاش انکارکننده انتخابات کری لیک برای لغو نتایج رای گیری را رد کرد

یافته‌های این دستور مطابق با قضاوت‌هایی بود که علیه آبه حماده و مارک فینچم، نامزدهای ناموفق جمهوری‌خواه برای دادستان کل و وزیر امور خارجه، که به ضرر خود نیز اعتراض کردند، مطابقت داشت.

توسط کانیشکا سینگ

(رویترز) – یک قاضی آریزونا روز شنبه تلاش کری لیک، نامزد جمهوریخواه فرمانداری شکست خورده را برای لغو نتایج شکست انتخاباتی خود در رقابت فرمانداری ایالت رد کرد.

شکایت او رقیب دموکرات لیک، فرماندار منتخب کیتی هابز، وزیر امور خارجه در حال حاضر آریزونا، همراه با مقامات ارشد شهرستان ماریکوپا را هدف قرار داد.

لیک یکی از برجسته‌ترین نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای بود که ادعاهای نادرست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه مبنی بر تقلب در رأی‌دهی در سال 2020 را پذیرفت.

لیک روز شنبه در توییتی اعلام کرد که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

لیک، گوینده سابق اخبار تلویزیون، یکی از رشته‌ای از نامزدهای جمهوری‌خواه همسو با ترامپ بود که در رقابت‌های ایالتی میدان نبرد در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست خوردند.

دستور روز شنبه انتخاب هابز را تایید کرد و گفت که هیچ مدرک “روشن و قانع کننده” مبنی بر سوء رفتار که بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد، پیدا نکرد.

لیک در طول مبارزات انتخاباتی خود متعهد شد که رای گیری پستی در ایالت را ممنوع کند، که نظریه پردازان توطئه به دروغ ادعا کردند که در برابر تقلب آسیب پذیر است و باعث ایجاد بی اعتمادی در مورد ایمنی روش رای گیری مورد استفاده صدها هزار آمریکایی شد.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط دایان کرافت)



منبع

این حکم توسط قاضی دادگاه عالی، پیتر تامپسون، روز شنبه ثبت شد.

لیک در شکایت خود از دادگاه ایالتی خواسته بود که او را برنده انتخابات فرمانداری اعلام کند، یا در غیر این صورت نتایج را کنار بگذارد و شهرستان ماریکوپا را ملزم به برگزاری انتخابات جدید کند. در این شکایت ادعا شده بود که “صدها هزار برگه رای غیرقانونی انتخابات را آلوده کرده است” در ماریکوپا، پرجمعیت ترین شهرستان ایالت.

در اوایل این ماه، لیک از مقامات انتخابات آریزونا شکایت کرد تا شمارش و صدور گواهینامه رقابت انتخاباتی نوامبر را به چالش بکشند و بخواهند علیرغم فقدان شواهدی مبنی بر تقلب در رأی‌دهندگان، برنده اعلام شود.

در ماه نوامبر، لیک مورد حمایت ترامپ رقابت فرمانداری را به هابز باخت، اما حاضر به تسلیم نشد و به ادعاهای تایید نشده در مورد نادرست بودن انتخابات در فید توییتر خود ادامه داد.