جمهوری خواهان از تاکتیک های مخفیانه سیاسی برای خنثی کردن دموکرات ها استفاده می کنند

رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (R-Ky.) با خبرنگاران در کنگره هیل در واشنگتن، 14 فوریه 2023 صحبت می کند. (پیت ماروویچ/ نیویورک تایمز)

جمهوری خواهان با قدرت کمی برای تعیین دستور کار سنا، این تاکتیک را راهی مفید برای کسب پیروزی های قانونی و وادار کردن دموکرات ها به بحث در مورد موضوعاتی می دانند که ترجیح می دهند از آنها اجتناب کنند.

سناتور جان کورنین از R-Texas گفت: “وقتی در اقلیت هستید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید.” “من فکر می کنم مفید است، و شما شاهد تغییراتی در سال انتخابات از نظر آرا هستید. شما باید دید برخی از این موارد را افزایش دهید و در واقع درباره اینکه آیا کار می کند یا خیر، بحث کنید.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

ترکیب فعلی کنگره، قطعنامه عدم تایید را به سلاحی بالقوه قدرتمند برای جمهوریخواهان تبدیل می کند. جمهوری‌خواهان با کنترل محدود خود بر مجلس، می‌توانند در صورت لزوم قطعنامه‌ای را بدون رأی دموکرات‌ها تأیید کنند. سپس، به دلیل موقعیت ویژه این قانون در سنا، جمهوری‌خواهان می‌توانند به زور رأی دهند و دموکرات‌ها را با این انتخاب ناخوشایند مواجه کنند که یا از نظر سیاسی رای دشواری در مخالفت بیاورند یا از این مصوبه حمایت کنند و به تصویب آن اجازه دهند، در نتیجه آن را به بایدن بفرستند. باعث برگزاری مسابقه وتو می شود.

او گفت: «این یک نوع قطعنامه «پایین بالا و بالا پایین است» بود.

دو بار در هفته گذشته، جمهوری خواهان با به کارگیری یک مانور مخفیانه که به عنوان راه حلی برای مخالفت با آنها شناخته می شود، به پیروزی دست یافتند و دموکرات ها را تقسیم کردند تا سیاست هایی را که آنها مخالف هستند و آنها را آسیب پذیری سیاسی برای دموکرات ها می دانند، با استفاده از اقدامات برای تقویت پیام خود هدف قرار دهند.

رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (R-Ky.) با خبرنگاران در کنگره هیل در واشنگتن، 14 فوریه 2023 صحبت می کند. (پیت ماروویچ/ نیویورک تایمز)

این قانون بازنگری در نظر گرفته شده بود که به کنگره توانایی کنترل بوروکراسی فدرال را بدهد و در ابتدا با احتیاط مورد استفاده قرار گرفت، رئیس جمهور جورج دبلیو بوش اولین قطعنامه را در سال 2001 امضا کرد تا سیاست قوانین ارگونومیک محیط کار را که به طور گسترده به چالش کشیده شده بود در دوره کلینتون تغییر دهد. .

این مجلس قبلاً به تصویب رسیده بود، اگرچه فقط یک دموکرات، نماینده جارد گلدن از مین، از آن حمایت کرد.

زمانی که دونالد ترامپ در سال 2017 به قدرت رسید، او و رهبران جمهوری خواه کنگره تلاش مشترکی برای لغو یک سری از مقررات دولت اوباما انجام دادند. ترامپ در سال اول ریاست جمهوری خود بیش از دوازده مورد را امضا کرد زیرا جمهوری خواهان از قدرت خود استفاده کردند.

جمهوری خواهان مشتاق هستند تا دموکرات ها را در برابر جنایت نرم جلوه دهند و قانون منطقه را وسیله ای برای انجام این کار می دانستند. با درک این تهدید، دموکرات‌های سنا شروع به همسویی با جمهوری‌خواهان کردند، و به نظر می‌رسید که این قطعنامه هفته آینده به آسانی تصویب می‌شود، و بایدن را روی صندلی داغ قرار دهد که آیا آن را وتو کند یا نه در لحظه‌ای که مردم نگران جنایات خشونت‌آمیز هستند. رئیس‌جمهور با اعلام امضای آن به تعلیق پایان داد و این اولین بار در 30 سال گذشته بود که قرار است کنگره یک قانون منطقه‌ای را مسدود کند.

این تکنیک همچنین با طرز فکر قانون‌گذاری جمهوری‌خواهان مطابقت دارد، که بیشتر به سمت مسدود کردن سیاست‌ها تمایل دارد تا ایجاد آن.

با وجود جمهوری‌خواهان در اکثریت مجلس، کمتر مانعی برای چنین قطعنامه‌های مخالف وجود دارد. جمهوری خواهان قبلاً برای هفته آینده یکی از آنها را در مورد لغو سیاست دولت بایدن در زمینه تنظیم آبراه های قابل کشتیرانی که یک نقطه اختلاف بزرگ در صنعت کشاورزی و ساخت و ساز است، آماده کرده اند.

مصوبه لایحه جرایم منطقه کاملاً موضوع دیگری بود. سی و یک دموکرات در ماه فوریه به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان پیوستند و به جلوگیری از قانون جزایی جدید منطقه، که به دلیل کاهش یا حذف حداقل مجازات‌های اجباری در مورد برخی جرایم مورد انتقاد قرار گرفته بود، در حالی که پایتخت موجی از سرقت‌های خودرو و قتل‌های معروف را تجربه می‌کند، پیوستند. با توجه به اختیارات قانون اساسی کنگره بر ناحیه، قوانین آن قابل بازنگری بوده و قابل لغو است.

دموکرات‌ها استدلال کردند که قانون جدید بی‌طرف است و سرمایه‌گذاران را ملزم نمی‌کند که این عوامل را بسنجید، بلکه تنها پس از ممنوعیت یک قانون دوره ترامپ، این عمل را مجاز می‌دانند. اما جمهوریخواهان ادعا کردند که این مقررات نمونه ای از “ایدئولوژی بیدار” دموکرات است که می تواند بازده سرمایه گذاری بازنشستگی را کاهش دهد و شرکت های سوخت فسیلی را جریمه کند. برای جدا کردن دو دموکرات – هر دو برای انتخاب مجدد در سال آینده – و ارسال قطعنامه برای بایدن، که قول داده است آن را وتو کند، کافی بود.

این بدان معنا نیست که دموکرات ها سعی نکرده اند از قانون بررسی کنگره استفاده کنند. دموکرات‌های سنا چندین بار تلاش کردند تا سیاست‌های دولت ترامپ را لغو کنند، اما تا زمانی که بایدن انتخاب شد، ناکام ماندند و کنگره به رهبری دموکرات‌ها سپس برخی از قوانین دولت ترامپ را تغییر داد.

منتقدان فشارهای عدم تایید می گویند که دعواها سوالات پیچیده سیاستی را در بر می گیرد و آنها را به گزش های تحریک آمیز و با اتهامات سیاسی تبدیل می کند، که تفاوت های ظریف، تحقیق و منطق پشت تصمیمات را از دست می دهد.

سناتور کریس کونز، دی-دل، در مورد این قطعنامه ها گفت: «آنها مسائل پیچیده ای را ارائه می دهند، اما آنها به گونه ای تنظیم و رأی گیری می شوند که بیشتر به نتایج انتخابات و نحوه استفاده از آنها مربوط می شود. در تبلیغات حمله به جای ماده اساسی سیاست.

او حمله جمهوری‌خواهان به قانون سرمایه‌گذاری را «فقط احمقانه» خواند و گفت که این در واقع برخلاف سنت جمهوری‌خواهان است که اجازه می‌داد بازارها به تنهایی کار کنند.

اما زیبایی قطعنامه عدم تایید این است که جایگاه ویژه ای در سنا دارد. رهبر اکثریت نمی‌تواند آن را از صحن علنی نگه دارد و مشمول قانون شکنی نمی‌شود، در صورتی که قانون‌گذاران بتوانند اکثریت ساده را جمع‌آوری کنند، ابزار سیاسی صریحی را برای قانون‌گذاران فراهم می‌کند. این به دلیل قانون بازنگری کنگره است که در سال 1996 پس از به قدرت رسیدن جمهوری خواهان در کاپیتول هیل تصویب شد، که فرآیندی را ایجاد کرد که به کنگره اجازه می دهد قوانین فدرال را تغییر دهد.

زمانی که حزبش حداقل بخشی از کنگره – در این مورد سنا – را کنترل می‌کند، برای رئیس‌جمهور تا حدودی غیرعادی است که مجبور شود با قوانینی که با آن مخالفت می‌کند مقابله کند، زیرا متحدانش در کنگره معمولاً می‌توانند قوانینی را که نمی‌پسندند کنار بگذارند و از او دریغ کنند. از وتو یا یک تصمیم سخت.

نزاع بر سر قانون جنایی را در نظر بگیرید. طرفداران می گویند محصول نهایی حاصل سال ها بررسی دقیق است و برخی از بهترین شیوه های عدالت کیفری را در سراسر کشور در تلاش برای کارآمدتر کردن سیستم محلی و انعکاس واقعیت در خود گنجانده است. اما تنها چیزی که هر کسی می شنود این است که ممکن است مجازات سبک تری برای دزدان خودرو دریافت شود.

سناتور کوین کرامر، RN.D، گفت: «ما برای مخالفت ساخته شده ایم.

جمهوریخواهان در کنگره تلاش کردند در سال 2021 پس از روی کار آمدن بایدن به این فشار ادامه دهند. سنا به لغو قانون دولتی که کارفرمایان بزرگ را ملزم می‌کرد واکسن یا آزمایش منظم برای ویروس کرونا را الزامی می‌کرد، رأی داد. اما نانسی پلوسی، نماینده کالیفرنیا، که در آن زمان رئیس مجلس بود، هرگز این طرح را برای رأی‌گیری برنامه‌ریزی نکرد و در مجلس درگذشت.

واشنگتن – جمهوری خواهان به سلاح رویه ای انتخابی خود برای این کنگره بسنده کرده اند – و آنها آن را کاملاً بر روی دموکرات هایی که نگران چشم اندازشان در سال 2024 هستند آموزش داده اند.

جمهوری خواهان می گویند که با یک انتخابات در افق، قصد دارند موارد بیشتری را به پیش ببرند. این احتمالاً ایده ای است که اکثر دموکرات ها آن را تایید نمی کنند.

زمانی که جمهوری خواهان در سال 2011 کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند، سیاست های دولت اوباما، از جمله برخی در مورد تغییرات آب و هوا و محیط زیست را مورد هدف قرار دادند، اما رئیس جمهور هر پنج قطعنامه ارسال شده به او را وتو کرد.

© 2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

بزرگ‌ترین پیروزی روز پنج‌شنبه زمانی به دست آمد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دموکرات‌های سنا گفت که قطعنامه‌ای به رهبری جمهوری‌خواهان را امضا خواهد کرد که قوانین جزایی جدید منطقه کلمبیا را در صورت رسیدن به میزش مسدود می‌کند. این یک معکوس از مخالفت قبلی او و تصدیق صریح این بود که جمهوری خواهان در موضوع داغ جنایت خشونت آمیز از دموکرات ها برتری یافته اند.

این همان چیزی است که این هفته زمانی اتفاق افتاد که حداقل دو سناتور دموکرات – جان تستر از مونتانا و جو منچین از ویرجینیای غربی – به جمهوری‌خواهان سنا در رای‌گیری برای جلوگیری از قانون دولت بایدن که به صندوق‌های بازنشستگی اجازه می‌دهد عوامل «زیست‌محیطی، اجتماعی و حکومتی» را در نظر بگیرند، پیوستند. هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری