آمریکا ۲۷ مدیر گازپروم بانک و شبکه تلویزیونی روسیه را تحریم کرد

شرکت با مسئولیت محدود Promtekhnologiya، سازنده سلاح، به همراه هفت شرکت کشتیرانی و یک شرکت یدک کش دریایی تحریم شدند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای مجوزهای صادرات مواد ویژه هسته ای به روسیه را تعلیق خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت: “این یک بلوک کامل نیست. ما دارایی های گازپرومبانک را مسدود نمی کنیم یا هرگونه معامله با گازپرومبانک را ممنوع نمی کنیم.” “آنچه ما نشان می دهیم این است که گازپرومبانک یک پناهگاه امن نیست، و بنابراین ما برخی از مدیران ارشد تجاری آنها را تحریم می کنیم تا اثری دلخراش ایجاد کنیم.”

(گزارش توسط جف میسون و استیو هالند؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر)



Source link

کاخ سفید گفت که ایستگاه های تلویزیونی تحریم شده به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل دولت هستند و شامل شرکت سهامی کانال یک روسیه، ایستگاه تلویزیونی روسیه-1 و شرکت سهامی پخش NTV می شود.

هشت مدیر اجرایی از Sberbank که یک سوم دارایی های بانکی روسیه را در اختیار دارد به فهرست تحریم ها اضافه شدند. بانک صنعتی مسکو و 10 شرکت تابعه آن نیز اضافه شد.

نوشته جف میسون و استیو هالند

ویلمینگتون، دل (رویترز) – ایالات متحده روز یکشنبه از تحریم‌هایی علیه سه ایستگاه تلویزیونی روسیه رونمایی کرد، آمریکایی‌ها را از ارائه خدمات حسابداری و مشاوره به روس‌ها منع کرد و مدیران گازپروم بانک را برای مجازات مسکو به دلیل تهاجم به اوکراین تحریم کرد.

آمریکایی ها از ارائه خدمات حسابداری، اعتماد و تشکیل شرکت و خدمات مشاوره مدیریت به روس ها منع خواهند شد، اگرچه ارائه خدمات حقوقی همچنان مجاز است.

محدودیت‌های جدید کنترل صادرات با هدف کاهش مستقیم تلاش‌های جنگی پوتین از جمله کنترل موتورهای صنعتی، بولدوزرها، محصولات چوبی، موتورها و فن‌ها انجام شد. این مقام گفت که اتحادیه اروپا در حال حرکت در کنار کنترل های اضافی بر روی مواد شیمیایی است که مستقیماً به تلاش های نظامی روسیه وارد می شود.

اقداماتی که علیه مدیران گازپروم بانک انجام شد، اولین اقداماتی بود که صادرکننده غول پیکر گاز روسیه را درگیر کرد، زیرا ایالات متحده و متحدانش از انجام اقداماتی که ممکن است منجر به اختلال در انتقال گاز به اروپا، مشتری اصلی روسیه شود، اجتناب کردند.

تحریم‌های جدید جدیدترین تلاش ایالات متحده برای افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از حمله کشورش به اوکراین است و در حالی صورت گرفت که رئیس‌جمهور جو بایدن با رهبران گروه ۷ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای گفتگو درباره جنگ دیدار کرد.

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌نامد که می‌گوید برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است، بلکه برای از بین بردن قابلیت‌های نظامی همسایه جنوبی‌اش و تسخیر آنچه که به‌عنوان ملی‌گرایان خطرناک می‌داند، طراحی شده است. اوکراین و متحدانش می گویند که روسیه یک جنگ بی دلیل آغاز کرده است.