آمریکا قصد دارد قاچاقچیان فنتانیل را تحریم کند

(گزارش توسط استیو هالند. ویرایش توسط گری دویل)



منبع

در یک برگه اطلاعات کاخ سفید که برنامه‌های آن برای سرکوب زنجیره‌های تامین فنتانیل را تشریح می‌کند، آمده است که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها و سایر اقدامات را علیه اهداف کلیدی برای ممانعت از دسترسی قاچاقچیان مواد مخدر به سیستم مالی ایالات متحده و جریان‌های مالی غیرقانونی افزایش خواهد داد.

واشنگتن (رویترز) – کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد با افزایش استفاده از تحریم‌ها، تلاش‌ها را برای مختل کردن فعالیت‌های مالی غیرقانونی قاچاقچیان مواد مخدر که در تجارت فنتانیل دخیل هستند، گسترش دهد.

کاخ سفید گفت: «ما همچنین همکاری با شرکای بین‌المللی را در زمینه تأمین مالی غیرقانونی و تلاش‌های مبارزه با پولشویی مرتبط با قاچاق مواد مخدر تقویت خواهیم کرد».

نوشته استیو هالند

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده در حال ایجاد یک ائتلاف جهانی برای تسریع تلاش ها علیه مواد مخدر مصنوعی است. در این بیانیه جزئیاتی در مورد تحریم ها یا سایر اقدامات ارائه نشده است.

بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، مصرف بیش از حد مواد افیونی مصنوعی، از جمله فنتانیل، بیش از 70000 نفر را در سال 2021 در ایالات متحده کشته است.

این تحول در حالی صورت می گیرد که اعضای کابینه امنیتی مکزیک این هفته در ایالات متحده خواهند بود تا با مقامات آمریکایی در مورد قاچاق مواد افیونی مصنوعی فنتانیل ملاقات کنند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن خواسته اند که موضع سخت تری اتخاذ کند و فشار بر مکزیک را برای سرکوب قاچاق فنتانیل افزایش دهد. تعداد معدودی از قانونگذاران جمهوری خواه حتی از ارتش آمریکا خواسته اند تا کارتل های مکزیکی و آزمایشگاه های آنها را در داخل مکزیک بمباران کند.