گزارش ها: کمیته 6 ژانویه در مورد درخواست از وزارت دادگستری برای متهم کردن ترامپ به جنایات مربوط به شورش کنگره رای می دهد.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

سی ان ان گزارش داد که حداقل دو اتهام وجود دارد – ممانعت از کنگره و توطئه برای فریب دادن ایالات متحده، مطابق با ادعاهایی که هیئت علیه ترامپ و یکی از وکلای او، جان ایستمن، در دادگاه قبلی مطرح کرده بود.

مشارکت: لج کینگ، الا لی

در 15 نوامبر 2022، دونالد ترامپ سومین تلاش خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا اعلام کرد.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، دیوید کارتر، پیش از این در یک دادخواست مدنی حکم داده است که ترامپ و یکی از وکلای شخصی او، جان ایستمن، “به احتمال زیاد” با تلاش فاسدانه برای ممانعت از شمارش آرای کالج الکترال کنگره، غیرقانونی عمل کرده اند. کارتر نوشت: «غیرقانونی بودن این طرح آشکار بود.

به گزارش پولیتیکو، ای‌بی‌سی نیوز و نیویورک تایمز، اتهاماتی که قرار است در مورد ادعای قیام، ممانعت از کنگره و توطئه برای فریب دادن ایالات متحده به رأی گذاشته شود، گزارش دادند که کمیته در حال بررسی «حداقل» این سه ارجاع است.

لوفگرن گفت: “ما زمان زیادی را نه فقط بر روی بخش های کد و توصیه های اصلی، بلکه برای حقایق صرف کردیم.” در مورد آن رای خواهیم داد تا مردم حقایق را در پس نتیجه گیری هایی که به آن می رسیم درک کنند.”

این گزارش ها تعداد اتهامات متفاوتی را به همراه داشت.

اما او جمعه به سی‌ان‌ان گفت که این هیئت «در تدوین این توصیه‌ها و تطبیق آن‌ها با حقایقی که ما کشف کرده‌ایم بسیار محتاط بوده‌اند».

واشنگتن – به گزارش پولیتیکو، ای بی سی نیوز، سی ان ان و نیویورک تایمز، کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 تحقیق می کند، دوشنبه در مورد توصیه وزارت دادگستری به اتهام اتهام رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ به خاطر نقشش رای خواهد داد.

توصیه های جنایی این هیئت غیرالزام آور است و وزارت دادگستری قبلاً یک بازرس ویژه به نام جک اسمیت دارد که اتهامات احتمالی علیه ترامپ و دیگران را بررسی می کند. اما کارشناسان حقوقی گفتند که این توصیه‌ها نقشه راه را برای جایی که شواهد منجر به اتهامات جنایی احتمالی می‌شود، ارائه می‌کند.

ترامپ که دوباره در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است، در 6 ژانویه 2021 گفته است که هیچ کار اشتباهی انجام نداده است. او از کمیته به عنوان یک حقه حزبی انتقاد کرده است.

مولوی گفت: «من اطلاعاتی را فاش نمی‌کنم و زمانی که چیزی که فاش شده نادرست است، اصلاحات دوره را انجام نمی‌دهم. “متاسفم، اما من چیزی برای گفتن در مورد آن ندارم.”

یک توطئه گسترده؟

گزارش ها: این مقاله در ابتدا در USA TODAY: کمیته 6 ژانویه برای رای گیری در مورد تشویق وزارت دادگستری به اتهام ترامپ منتشر شد.



منبع

توصیه‌های این هیئت که روز دوشنبه انتظار می‌رود – و انتشار نهایی گزارش نهایی این هیئت – تحقیقات کنگره در مورد بدترین حمله به ساختمان کنگره در 200 سال گذشته را به اوج خود می‌رساند. حدود 140 افسر پلیس در این شورش مجروح شدند و پنج نفر بعدا جان باختند.

نماینده زوئی لوفگرن، نماینده دموکرات کالیفرنیا که در کمیته حضور دارد، هنگامی که روز جمعه USA TODAY به آن رسید، هیچ اظهارنظری نکرد.

تیم مولوی، سخنگوی کمیته، از اظهار نظر در مورد این گزارش ها به USA TODAY خودداری کرد.

از طریق یک سری نه جلسه استماع در سال جاری، کمیته دریافت که شورش بخشی از یک توطئه گسترده بود تا یک رویداد خودجوش. شاهدان شهادت دادند که ترامپ می دانست که در انتخابات 2020 شکست خورده است و همچنان به فشار بر مقامات ایالتی، وزارت دادگستری و معاون رئیس جمهور مایک پنس برای لغو نتایج ادامه می دهد. و ترامپ اوباش مسلح را از تجمع خود در نزدیکی کاخ سفید به ساختمان کنگره هدایت کرد.

در 15 نوامبر 2022، دونالد ترامپ سومین تلاش خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا اعلام کرد.