چرا بار در جستجوی Mar-a-Lago از ترامپ – و جمهوری خواهان جدا می شود؟

یکی از مقامات سابق دولت ترامپ گفت که هیچ عشقی بین ترامپ و بار گم نشده است و روابط از زمان انتخابات 2020 به طور پیوسته رو به وخامت گذاشته است، زمانی که ترامپ از اینکه دادستان کل او علناً گفت شواهدی دال بر تقلب گسترده در رأی دهندگان پیدا نکرده است، عصبانی شد.

این اظهارات از سوی مردی قابل توجه بود که دموکرات ها و برخی از کارشناسان حقوقی در آخرین دوره تصدی وی به عنوان دادستان کل از او انتقاد کردند و او را متهم کردند که خود را وکیل رئیس جمهور می داند نه وکیل کشور.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، که به‌عنوان زمینه‌ساز مناقصه سال 2024 شناخته می‌شود، اواخر ماه گذشته در نیوهمپشایر گفت که از جست‌وجو «عمیقاً ناراحت» است، اما افزود که مردم باید «اجازه دهند حقایق آشکار شود» و محکوم کرد. حملات به مجریان قانون

بار همچنین از فشار ترامپ برای تعیین یک استاد ویژه برای بررسی اسناد گرفته شده توسط FBI انتقاد کرده است. دادستان کل سابق این استراتژی قانونی را “شاه ماهی قرمز” نامید زیرا مقامات فدرال احتمالاً از قبل بیشتر مواد ضبط شده را بررسی کرده بودند.

دادستان کل سابق در اوایل ماه جاری از دفاعیات مختلفی که ترامپ و تیمش در پاسخ به حمله اف بی آی ارائه کرده بودند عقب نشینی کرد و به فاکس نیوز گفت که تردید دارد که ترامپ همه چیزهایی را که به مار-آلاگو برده است را از حالت طبقه بندی خارج کرده است. ادعا کرد.

بار یکی از شاهدان کلیدی کمیته مجلس نمایندگان بود که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره تحقیق می‌کرد، و ضبط‌های سپرده‌های او در پشت درهای بسته به‌طور برجسته در جلسات عمومی این هیئت به چشم می‌خورد.

اما او اخیراً به خاطر تمایلش برای تضعیف نه تنها دفاع ترامپ، بلکه روایت ترجیحی متحدان ترامپ و بخش‌های وسیعی از حزب جمهوری‌خواه برجسته شده است.

بار این هفته از وزارت دادگستری خواست تا به حکم قاضی آیلین کانن به نفع انتصاب یک استاد ویژه تجدید نظر کند و این تصمیم را “عمقاً از جهات مختلف دارای نقص” خواند.

بار در واقع به تازگی این کار را انجام داده است و در دو هفته گذشته در یک سری از برنامه های فاکس نیوز از وزارت دادگستری و مشروعیت تحقیقاتش درباره ترامپ دفاع کرده است.

و من فکر می‌کنم که او همیشه خود را در آن سمت می‌دید: با افرادی که قوانین کیفری را زیر پا می‌گذارند، سخت‌گیرانه عمل می‌کند، و من فکر می‌کنم اظهارات او در اینجا با آن همخوانی دارد. او در تلاش است از وزارت دادگستری که نه یک بار بلکه دو بار ریاست آن را بر عهده داشت، محافظت کند.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق محافظه کاران پشت ترامپ صف کشیده اند تا از رئیس جمهور سابق دفاع کنند و از وزارت دادگستری به عنوان سیاست زده انتقاد کنند، چند محافظه کار و مقامات سابق ترامپ به بار ملحق شده اند تا علنا ​​جدی بودن موضوع را تشخیص دهند.

حضور بار در فاکس نیوز که ترامپ را تضعیف می کند، آخرین نمونه از شکاف رو به رشد بین این دو مرد است.

ترامپ که بارها دادستان کل سابق خود را به عنوان یک “RINO” یا “فقط جمهوریخواه به نام” مورد تمسخر قرار داده است، در پاسخ به تفسیر بار در مورد فاکس که در آن گفته بود مقامات احتمالا شواهد خوبی برای پیگیری تحقیقات ترامپ در اختیار دارند، از همان توهین استفاده کرد. خانه

ترامپ هفته گذشته در شبکه Truth Social نوشت: «بیل بار «جرات نداشت» و «بدون شکوه» بود. او یک رینو ضعیف و رقت انگیز بود [Republican in name only]که آنقدر از استیضاح شدن می ترسید که اسیر دموکرات های چپ رادیکال شد.»

ویلیام بار، دادستان کل سابق، به عنوان یکی از برجسته ترین محافظه کاران ظاهر شده است که پیشنهاد می کند رئیس جمهور سابق ترامپ ممکن است در مورد رسیدگی به مواد حساس در معرض خطر قانونی جدی قرار گیرد و این امر بر شکاف فزاینده بین رئیس جمهور سابق و متحد سرسخت زمانی اش تأکید می کند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

مانند بار، کاب به این خبرگزاری گفت که معتقد است احتمال متهم شدن ترامپ «بسیار زیاد» است.

بار در روز پنج‌شنبه در برنامه فاکس گفت که معتقد است وزارت دادگستری به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که بتواند کسی را در این پرونده متهم کند، از جمله ترامپ.

موریسون گفت: «من فکر می‌کنم این تا حدی انکار ترامپ است، اما در پوشیدن کلاه نظم و قانون او بسیار بیشتر از انکار ترامپ است.

تای کاب، که به عنوان وکیل در کاخ سفید ترامپ در جریان تحقیقات روسیه فعالیت می کرد، روز جمعه به سی بی اس نیوز گفت که معتقد است ترامپ “در شرایط قانونی جدی قرار دارد”، نه فقط به دلیل تحقیقات در حال انجام در مورد رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده، بلکه به دلیل تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات 2020 در جورجیا، آریزونا، پنسیلوانیا و جاهای دیگر.

بار به این هیئت گفت که معتقد است ادعاهای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات “چرند”، “چرند” و “احمقانه” است. در یکی از جلسات، ویدئویی از بار پخش شد که می‌گوید نگران است ترامپ از واقعیت جدا شده باشد، زیرا او این پیش‌فرض نادرست را مطرح کرد که ماشین‌های رای‌گیری برای تقلب در انتخابات طراحی شده‌اند.

این اولین باری نیست که بار که به عنوان دادستان کل هدف انتقادات مکرر دموکرات‌ها است، از ترامپ جدا می‌شود. او همچنین اولین عضو کابینه ترامپ نیست که از رئیس جمهور سابق انتقاد می کند.

«اجازه دهید فقط بگویم، من فکر می‌کنم راننده این موضوع از ابتدا اطلاعات طبقه‌بندی‌شده زیادی را در Mar-a-Lago نشسته بود. مردم این را می گویند [raid] بی‌سابقه بود – خب، این هم بی‌سابقه است که یک رئیس جمهور تمام این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را بگیرد و آنها را در یک باشگاه محلی بگذارد، بسیار خوب.» بار.

بار در چند هفته گذشته به طور منظم در فاکس نیوز حضور داشته است، و در مورد جستجوی FBI از املاک مار-آ-لاگو ترامپ در فلوریدا و درگیری های بعدی دادگاه بر سر آنچه که وزارت دادگستری (DOJ) می تواند با آنچه که یافته است انجام دهد. .

آلن موریسون، استاد حقوق در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «بیل بار یک مرد واقعی قانون و نظم بوده است و به شدت از منافع امنیت ملی و منافع وزارت دادگستری محافظت کرده است.