پس از تصمیم SCOTUS مبنی بر لغو رو در مقابل وید، بایدن دستور اجرایی برای محافظت از دسترسی به سقط جنین را امضا کند

واژگونی ROE به چه معناست؟نقض حکم سقط جنین دیوان عالی کشور

“این تمام نشده است”: هریس هشدار می دهد که دادگاه عالی ممکن است ازدواج همجنس گرایان را هدف قرار دهد و در مرحله بعدی پیشگیری از بارداری را هدف قرار دهد

مایکل کالینز کاخ سفید را پوشش می دهد. او را در توییتر @mcollinsNEWS دنبال کنید.

دستور بایدن به بکرا دستور می دهد تا ظرف 30 روز گزارشی در مورد حفاظت از دسترسی به داروهای سقط جنین و پیشگیری از بارداری و اطمینان از دسترسی زنان به مراقبت های پزشکی اضطراری ارائه کند.

در همین حال، خاویر بکرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی، گفته است که مقامات فدرال در حال تلاش برای افزایش دسترسی به سقط جنین دارویی در شرایط محدود هستند، اطمینان حاصل می کنند که ارائه دهندگان آموزش و منابع مناسب دارند و مراکز مدیکر و مدیکید را هدایت می کنند تا اقدامات قانونی را برای محافظت از مراقبت های تنظیم خانواده انجام دهند. .

فراتر از سقط جنین: حکم لغو رو در مقابل وید باعث ایجاد بحث در مورد مشروعیت دادگاه عالی در میان احساسات حزبی شد.

دستور بایدن با برخی از اقداماتی که فعالان از دولت خواسته اند، مانند اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای در دسترس قرار دادن بودجه فدرال و سایر منابع برای مراقبت های بهداشت باروری و اجاره اموال فدرال به ارائه دهندگان سقط جنین، کمتر است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: رو در مقابل وید: بایدن دستور اجرایی برای محافظت از دسترسی به سقط جنین را امضا کند



منبع

بایدن برای حمایت از حقوق سقط جنین از زمان حکم دادگاه عالی دو هفته پیش که تصمیم رو علیه وید را لغو کرد، تحت فشار بوده است تا در سال 1973 حق سقط جنین در قانون اساسی را ایجاد کند.

اما بایدن خواستار ایجاد یک کارگروه برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی باروری خواهد شد و به دنبال محافظت از زنانی است که از خطوط ایالتی برای دسترسی به خدمات سقط جنین بالینی سفر می کنند.

شصت رای در مجلس سنا برای تصویب بیشتر قوانین به دلیل وجود فیلیباستر لازم است. تغییر قوانین به سناتورها این امکان را می دهد که Roe v. Wade را با اکثریت ساده به قانون بنویسند. اما خلاص شدن از شر فیلیباستر به سنا بستگی دارد و در حال حاضر رای کافی برای تحقق آن وجود ندارد.

بایدن این حکم را “ظالمانه” و “بی ثبات کننده” خواند و هفته گذشته گفت که کنگره باید با نوشتن رو در مقابل وید در قانون فدرال، آن را لغو کند. او همچنین گفت که از تغییر قوانین فیلیباستر در سنا برای آسان‌تر کردن قانون‌گذاری حق سقط جنین و حریم خصوصی در قوانین فدرال حمایت می‌کند.

بایدن یک فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که به وزارت بهداشت و خدمات انسانی دستور می دهد تا دسترسی به مراقبت های سقط جنین، از جمله دسترسی به داروهایی که توسط سازمان غذا و دارو به عنوان ایمن و موثر برای بیش از 20 سال تایید شده است را گسترش دهد.

به دفتر دادستان کل دستور داده خواهد شد که به ایالت هایی که از بیماران خارج از ایالت و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی حمایت قانونی می کنند کمک کند. دادستان کل و دفتر مشاور کاخ سفید همچنین وکلای خصوصی را که خدمات حقوقی رایگان ارائه می دهند، و همچنین کانون های وکلا و گروه های منافع عمومی را برای تشویق وکالت به بیماران، ارائه دهندگان و سایر گروه هایی که خدمات باروری ارائه می دهند، دعوت خواهند کرد.

دولت همچنین قول داده است که آموزش عمومی و دسترسی به خدمات بهداشت باروری از جمله سقط جنین را افزایش دهد و اقداماتی را برای اطمینان از ایمنی بیماران و ارائه دهندگان، از جمله کلینیک های سیار که به مرزها فرستاده می شوند برای ارائه مراقبت های خارج از ایالت انجام دهد. بیماران.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن در روز جمعه به دولت فدرال دستور خواهد داد تا اقداماتی را برای حفاظت از دسترسی به سقط جنین و سایر خدمات باروری پس از تصمیم اخیر دادگاه عالی مبنی بر لغو رو علیه وید انجام دهد.

طبق یک برگه اطلاعاتی که توسط کاخ سفید توزیع شده است، این دستور به بخش وظیفه می‌دهد تا اقدامات بیشتری را برای گسترش دسترسی به خدمات بهداشت باروری، از جمله خدمات و ارائه‌دهندگان برنامه‌ریزی خانواده، پیشگیری از بارداری اضطراری و پیشگیری از بارداری برگشت‌پذیر طولانی‌اثر مانند دستگاه‌های داخل رحمی انجام دهد.