هیئت NC مقامات انتخاباتی را که از صدور گواهینامه امتناع کردند، برکنار می کند

با این حال، این امر مانع از انتشار ادعاهای نادرست توسط ترامپ و متحدانش نشده است، زیرا همچنان به سفر در کشور برای دیدار با مقامات محلی و برگزاری انجمن‌های اجتماعی برای برجسته کردن توطئه‌های انتخاباتی ادامه می‌دهند.

آنها نوشتند: «این احکام روند انتخابات را از قابلیت اعتمادی که برای محافظت از آن طراحی شده بود، سلب کرده است. از آن زمان، رفاه عمومی شهروندان کارولینای شمالی به دلیل عدم اعتماد فزاینده به روند انتخابات ما آسیب دیده است.

سیرکوستا گفت: «کسانی که انتخابات را اداره می کنند باید از قانون آنطور که نوشته شده است پیروی کنند، نه آنطور که می خواهند.

Forestieri و DeHaan مشروعیت قانون انتخابات ایالتی و تصمیمات دادگاه مبنی بر عدم اجازه بررسی کارت شناسایی عکس دار و چالش های مربوط به اقامت رای دهندگان را زیر سوال برده بودند. آنها در نامه ای به دروغ ادعا کردند که رای “غیرقانونی” و “بسیار نامشخص” است.

___

Hannah Schoenbaum یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند.

مقامات انتخاباتی شش سال را صرف تقویت دفاع از امنیت سایبری و افزودن تجهیزات و آزمایش برای اطمینان از محافظت از فناوری انتخابات کرده اند. در حال حاضر بیشتر کشور از برگه های رای کاغذی استفاده می کند، که تضمین می کند در صورت بروز هرگونه دستکاری یا خطا، از یک رکورد برای محاسبه مجدد نتایج استفاده می شود.

هیئت ایالتی در یکی از شدیدترین اقدامات انضباطی علیه مقامات محلی در سرتاسر ایالات متحده که تأیید نتایج انتخابات را به تأخیر انداخته اند یا از تأیید نتایج انتخابات امتناع کرده اند، به اتفاق آرا به عزل جری فارستیری، دبیر انتخابات شهرستان ساری و تیموتی دیهان، عضو هیئت مدیره رأی داد. مناقشات بر سر صدور گواهینامه انتخابات اغلب شهرستان های روستایی در سراسر کشور را به چالش کشیده است زیرا تئوری های توطئه در مورد ماشین های رأی گیری به طور گسترده در میان محافظه کاران گسترش یافته است.

توطئه‌های انتخاباتی در سال‌های اخیر اعتماد عمومی را تضعیف کرده است، به تهدیدهایی علیه کارکنان انتخاباتی در کارولینای شمالی و سایر ایالت‌ها منجر شده و الهام‌بخش تلاش‌هایی برای ممنوعیت کلی ماشین‌های رای‌گیری بوده است. آنها همچنین توسط تعداد کمی از مقامات محلی در سراسر کشور برای توجیه امتناع از تأیید نتایج انتخابات مورد استفاده قرار گرفته اند، همانطور که در شهرستان سوری چنین بود.

باب هال، مدیر اجرایی سابق گروه برجسته حقوق رای دموکراسی کارولینای شمالی، شکایت هایی را به هیئت ایالتی تسلیم کرد که باعث برگزاری جلسه سه شنبه شد. او گفت که امتناع مردان از پذیرش مشروعیت قوانین انتخابات ایالتی، مستقیماً با سوگند و مسئولیت آنها در انجام وظایف خود مطابق با این قوانین در تضاد است.

سال گذشته، مقامات ایالتی در نیومکزیکو مجبور به دریافت حکم دادگاه شدند تا مقامات کانتی اوترو، جامعه محافظه‌کاری که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با نزدیک به 62 درصد آرا در سال 2020 حمایت می‌کرد، مجبور به تأیید نتایج انتخابات اولیه خود شوند. به گفته مقامات انتخابات ایالتی، هیچ کمیسیونی در نیومکزیکو به دلیل امتناع از تایید نتایج از سمت خود برکنار نشد.

رالی، NC (AP) – هیئت انتخابات ایالتی کارولینای شمالی روز سه شنبه دو مقام انتخابات محلی را که از تایید نتایج سال 2022 شهرستان خود امتناع کرده بودند، پس از اینکه مقامات تشخیص دادند که آنها قوانین ایالتی را نقض کرده بودند، برکنار کرد.

___

مقامات برکنار شده شهرستان به دروغ ادعا کرده بودند که احکام دادگاه “از تقلب در رای دهندگان جنایتکارانه محافظت می کند” و احتمال “سرقت انتخاباتی” را افزایش می دهد.

کارشناسان انتخابات نگرانند که اتفاقی که سال گذشته افتاد می‌تواند پیش‌نمایشی از آنچه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 در پیش است باشد، در صورتی که یک نامزد بار دیگر از تسلیم خودداری کند.

دیمون سیرکوستا، رئیس هیئت ایالتی، روز سه‌شنبه گفت که مقامات انتخابات شهرستان نمی‌توانند از اجرای دستورالعمل‌های هیئت ایالتی یا دستورات دادگاهی که با آن‌ها مخالف هستند، خودداری کنند.

کریستینا کسیدی، نویسنده آسوشیتدپرس از آتلانتا کمک کرد.



منبع

دادگاه عالی کارولینای شمالی که در آن زمان اکثریت دموکرات ها را در اختیار داشت، اواخر سال گذشته حکم دادگاه بدوی را تایید کرد که بر اساس آن قانون شناسه رای دهندگان سال 2018 خلاف قانون اساسی و آلوده به تعصب نژادی بود. اما اکثریت جمهوری خواه جدید دادگاه عالی تصمیم گرفتند در اوایل این ماه دوباره به این پرونده رسیدگی کنند.

این دو در پاییز گذشته، هنگامی که مقامات انتخاباتی شهرستان برای تأیید صحت شمارش آرا گرد هم آمدند، نامه را در خلال یک جلسه بوم پخش کردند. DeHaan در نهایت برای صدور گواهینامه قرارداد امضا کرد، در حالی که Forestieri این کار را نکرد.

هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده یا دستکاری تجهیزات رای گیری در انتخابات 2020 یا 2022 وجود ندارد.