ناوگان ماهیگیری چین در بن بست در دریاهای آزاد آمریکا را به چالش کشید

استووز گفت: «فقط حضور ما در بیرون و انجام پروازها واقعاً بیانیه‌ای دارد.

همانطور که در تحقیقات AP-Univision در سال گذشته مشخص شد، ناوگان چینی شامل برخی از بدترین متخلفان صنعت غذاهای دریایی است، با سوابق طولانی سوء استفاده از نیروی کار، ماهیگیری غیرقانونی و نقض قوانین دریایی. اما آنها پس از پایان یافتن ذخایر ماهی در نزدیکی کشور و دامن زدن به رقابت شدیدتر بین دو ابرقدرت برای تضمین دسترسی به منابع طبیعی رو به کاهش جهان، به اقیانوس‌های باز در اطراف قاره آمریکا کشیده می‌شوند – جایی که ایالات متحده مدت‌ها در آن تسلط داشته است.

سفر بی‌سابقه گارد ساحلی با هشدار فزاینده فعالان و دولت‌های آمریکای لاتین در مورد فعالیت‌های ناوگان ماهیگیری در آب دوردست چین، بزرگترین ناوگان ماهیگیری در جهان، ایجاد شد. از سال 2009، تعداد کشتی‌هایی که با پرچم چین در جنوب اقیانوس آرام ماهیگیری می‌کردند، گاهی برای ماه‌ها در یک زمان، هشت برابر شده و در سال گذشته به 476 رسیده است. در همین حال، اندازه صید ماهی مرکب آن از 70000 تن به 422000 تن افزایش یافته است – سطحی از ماهیگیری که برخی دانشمندان از آن بیم دارند که حتی برای یک گونه انعطاف پذیر نیز قابل تحمل نیست.

آسوشیتدپرس جزئیات حادثه گزارش نشده را از گارد ساحلی و شش مقام غیرنظامی آمریکایی بازسازی کرد که در مورد این عملیات با جزئیات بیشتری صحبت کردند اما برای جلوگیری از به خطر انداختن روند چندجانبه که به دنبال وادار کردن چین به تحریم کشتی‌ها است، خواستند نامشان فاش نشود. در حالی که دیپلمات‌ها در چین آمریکایی‌ها را به رفتار نادرست متهم کردند، اما گزارش دقیق خود را ارائه نکردند.

هزاران مایل دورتر، یک کاتر گارد ساحلی ایالات متحده با سلاح سنگین به سمت ناوگانی متشکل از چند صد قایق ماهیگیری ماهی مرکب چینی در نزدیکی جزایر گالاپاگوس اکوادور حرکت کرد. ماموریت آن: کشتی ها را برای هر گونه نشانه ای از ماهیگیری غیرقانونی، گزارش نشده یا غیرقانونی بازرسی کنید.

در نشانه ای از تشدید رقابت ژئوپلیتیکی پس از حادثه اقیانوس آرام، یکی از مقامات به AP گفت که وزارت امور خارجه یک یادداشت دیپلماتیک سخت گیرانه ارسال کرد که به پکن تعهدات بین المللی خود و همچنین سابقه طولانی ناوگان آبی دوردست در مورد سوء استفاده از نیروی کار را یادآوری کرد. تخلفات

وزارت خارجه چین به آسوشیتدپرس گفت که تحمل ماهیگیری غیرقانونی را ندارد و گفت این ایالات متحده است که با انجام بازرسی های غیرمجاز که از پروتکل های COVID پیروی نمی کند، هنجارهای بین المللی را زیر پا می گذارد و به طور بالقوه جان دریانوردان را به خطر می اندازد.

قوانینی که به اتفاق آرا در سال 2011 به تصویب رسید توسط یک معاهده سازمان ملل متحد در سال 1995، معروف به توافقنامه ذخایر ماهی، هدایت می‌شوند که به بازرسان اجازه می‌دهد از نیروی محدود برای حفظ امنیت استفاده کنند.

اما در این مورد ناخدای چینی چندین قایق ماهیگیری دست به کاری غیرمنتظره زدند. سه کشتی با سرعت دور شدند، یکی به شدت 90 درجه به سمت کاتر گارد ساحلی جیمز چرخید، و کشتی آمریکایی را مجبور کرد برای جلوگیری از کوبیدن اقدامی گریزان انجام دهد.

اما این حادثه در چین بی توجه نماند.

چین بارها تلاش ها برای تقویت روش های بازرسی در جنوب اقیانوس آرام را مسدود کرده است. آخرین سنگ اندازی سال گذشته اتفاق افتاد، زمانی که چین استدلال کرد که اگر گشت های دریایی اجازه حمل سلاح گرم را داشته باشند، ماهیگیران در خطر خواهند بود.

گودمن از میامی گزارش داد. جو مک دونالد در پکن در این گزارش مشارکت داشت.

___

___

در نهایت، اگر تاریخ راهنما باشد، دولت کمونیستی چین بعید است ناوگانی متشکل از 3000 کشتی ماهیگیری در آبهای دوردست را مجازات کند که آن را گسترشی از قدرت دریایی رو به رشد خود می داند و با وام های دولتی سخاوتمندانه و یارانه های سوخت ترویج می کند.

دولت بایدن همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا در نشست آتی سازمان مدیریت ماهیگیری در اکوادور به دنبال این است که کشتی ها به دلیل ماهیگیری غیرقانونی در لیست سیاه قرار گیرند و از بازگشت به جنوب اقیانوس آرام منع شوند یا خیر.

با این حال، رویارویی در دریای آزاد نمایانگر نقض بالقوه خطرناک پروتکل بین‌المللی دریایی است، چیزی که ایالات متحده آن را سابقه‌ای نگران‌کننده می‌داند، زیرا در اولین مأموریت گارد ساحلی برای مقابله با ماهیگیری غیرقانونی در شرق اقیانوس آرام رخ داد.

گارد ساحلی این ادعا را رد می کند و می گوید همه اعضای تیم شبانه روزی علاوه بر اینکه واکسینه شده بودند، از ماسک، دستکش و آستین بلند استفاده می کردند.

به گفته ستوان استووز، گشت گارد ساحلی با دقت برنامه ریزی شده بود. ایالات متحده بیش از یک سال پیش به مقامات شیلات هشدار داد که قصد دارد در این منطقه سوار شدن به هواپیما را انجام دهد و اسنادی را که تصاویر نشان هایی را که خدمه حمل می کنند و همچنین پرچم شطرنجی آبی و سفیدی را که برش دهنده به اهتزاز در می آورد، ثبت کرد. پنج کشور دیگر، از جمله شیلی و نیوزلند، اسناد مشابهی را بر اساس قوانینی ارائه کرده اند که به اعضای ماهیگیری در جنوب اقیانوس آرام اجازه می دهد کشتی های یکدیگر را بازرسی کنند.

سوار شدن بر کشتی در دریاهای آزاد ابزاری کاملاً قانونی است، اگر کمتر مورد استفاده قرار گیرد، در دسترس هر نیروی دریایی به عنوان بخشی از تلاش جمعی برای محافظت از ذخایر ماهی در معرض تهدید اقیانوس ها است.

به گفته مقامات آمریکایی، ظرف چند روز، پکن یک اعتراض رسمی کتبی را آغاز کرد. یکی از مقامات گفت: علاوه بر این، این موضوع زمانی مطرح شد که نیکلاس برنز سفیر ایالات متحده توسط وزارت خارجه چین برای یک جلسه اضطراری در مورد سفر پلوسی رئیس مجلس به تایوان احضار شد.

این داستان با بودجه بنیاد خانواده والتون حمایت شد. AP تنها مسئول تمام محتوا است.

بازرسی در دریا ابزاری حیاتی برای تأیید این است که کشتی‌های ماهیگیری از قوانین مربوط به استفاده از کار اجباری، تجهیزات خطرناک برای محیط‌زیست و هدف قرار دادن گونه‌های در معرض تهدید مانند کوسه پیروی می‌کنند.

یکی از جدی ترین اتهامات به یونگ هانگ 3 است، یک کشتی باری یخچالی که برای انتقال ماهی به چین استفاده می شود تا کشتی های کوچکتر بتوانند مدت طولانی تری روی آب بمانند. این کشتی از جمله کشتی هایی بود که از سوی گشت گارد ساحلی فرار کرد و از دستورات مستقیم مقامات دریایی پاناما برای همکاری با آنها که کشتی به آنها پرچم داشت، سرپیچی کرد. برای پنهان کردن فعالیت‌ها، برخی از کشتی‌ها، به‌ویژه کشتی‌های باری یخچال‌دار، اغلب تحت پرچم‌های دیگر پرواز می‌کنند، اما در چین نام‌گذاری، مدیریت و پهلو می‌گیرند.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای به AP گفت: «رفتار ایالات متحده ناامن، مبهم و غیرحرفه ای است. ما از طرف آمریکایی می خواهیم که فعالیت های بازرسی خطرناک و اشتباه خود را متوقف کند.»

تابستان امسال، در حالی که چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، موشک‌هایی به سمت دریای تایوان شلیک کرد، نوع متفاوتی از بن‌بست ژئوپلیتیکی در گوشه‌ای دیگر از اقیانوس آرام در حال شکل‌گیری بود.

با تیم تحقیقاتی جهانی AP به آدرس [email protected] تماس بگیرید. گودمن را در توییتر دنبال کنید: @APJoshGoodman.



منبع

ستوان هانتر استووز، بالاترین رتبه افسر مجری قانون در جیمز، گفت: “در بیشتر موارد آنها می خواستند از ما دوری کنند.” اما ما توانستیم به طور موثر مانور دهیم تا در تمام مدت ایمن باشیم.

گشت غیرقانونی ماهیگیری که بیش از 10 روز در ماه اوت انجام شد، در ابتدا مسکوت ماند. گارد ساحلی، بیش از یک ماه بعد، بیانیه کوتاهی را منتشر کرد که در آن ماموریت را به همراه عکس هایی از دو کشتی که موفق به سوار شدن آن ها شدند، جشن گرفت. اما هیچ اشاره‌ای به سه نفری که فرار کرده‌اند یا هیچ سرنخی از ملیت کشتی‌ها به دست نمی‌دهد – وضعیتی که گارد ساحلی در گفتگوهای خود با AP حفظ کرد.

دولت بایدن همچنین تخلفات احتمالی کشف شده در دو قایق را به سازمان مدیریت منطقه ای شیلات اقیانوس آرام جنوبی یا SPRFMO، گروهی متشکل از 16 عضو – از جمله چین و ایالات متحده – که مسئول تضمین ماهیگیری پایدار در 53 میلیون کیلومتر مربع هستند، گزارش کرد. اقیانوس