مک کلینتون به رئیس مجلس رای داد. اولین زن سیاه پوست برنده پست

تغییر در رهبری تقریباً دو ماه پس از آن صورت گرفت که نماینده مارک روزی، نماینده دموکرات شهرستان برکس، گزینه شگفت‌انگیز برای سخنران شد. دموکرات‌ها در نوامبر ۱۲ کرسی را تغییر دادند تا کنترل اکثریت را پس از بیش از یک دهه دوباره به دست بگیرند، اما تا زمانی که نامزدهایشان در اوایل این ماه در سه انتخابات ویژه پیروز نشدند، حاشیه‌شان مؤثر واقع نشد.

جمهوریخواهان نماینده کارل متزگار از شهرستان سامرست را نامزد کردند.

هریسبورگ، پا. (AP) – جوانا مک‌کلینتون، نماینده ایالت فیلادلفیا، روز سه‌شنبه اولین زنی شد که به عنوان رئیس مجلس پنسیلوانیا مشغول به کار شد و با قدرت اکثریت یک رای جدید دموکرات‌ها به مقام اول مجلس رسید.

مالکوم کنیاتا، نماینده دی-فیلادلفیا، در نامزدی وی، خاطرنشان کرد که مک کلینتون همچنین پس از لروی ارویس، رئیس فقید، دومین آمریکایی آفریقایی تبار است که به عنوان سخنران خدمت می کند. رای 102-99 بود که منعکس کننده دو غیبت بود.

او مک‌کلینتون را «یکی از باهوش‌ترین و دلسوزترین زنانی خواند که در عرصه سیاست ملاقات کرده‌ام».

اولویت اصلی قانونگذاری Rozzi، یک فرصت دو ساله برای قربانیان برای طرح دعواهای منسوخ شده با ادعای سوء استفاده جنسی از کودکان، هفته گذشته در مجلس تصویب شد.



منبع

او از سال 2020 رهبر حزب دموکرات بوده و همچنین اولین زنی بود که این سمت را به دست آورد.

مک کلینتون، 40 ساله، قانونگذار ایالتی از سال 2015، در جنوب غربی فیلادلفیا، جایی که هنوز زندگی می کند، بزرگ شد و در دانشگاه لا سال و دانشکده حقوق ویلانوا تحصیل کرد. او به عنوان یک مدافع عمومی و یک وکیل سنای ایالتی کار کرده است.

نماینده دان فرانکل، D-Allegheny، گفت: “او درخشان، مهیب است و ارزش های ما را به گونه ای صدا می کند که آنقدر واقعی است که در این اتاق طنین انداز می شود.”

روزی از زمان انتخابات غیرمنتظره خود در 3 ژانویه به عنوان رئیس مجلس مشغول به کار بود و روز سه شنبه گفت که با کمال میل کناره گیری می کند اما عضو مجلس خواهد ماند.