قبل از مرگ میخائیل گورباچف، یکی از دوستان نزدیکش گفت که رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی از وضعیت روسیه “ناراحت” است و احساس می کند “کار زندگی” او خراب شده است.

“کاری که میخائیل سرگئیویچ گورباچف ​​انجام داد تماما نابود شد. تمام اصلاحات گورباچف ​​به صفر، خاکستر، دود شد… وقتی گورباچف ​​رفت، 4000 نفر در نیروی واکنش سریع ناتو در اروپا باقی مانده بودند. اکنون ناتو اعلام کرده است که 300000 نفر خواهند بود. ونیدیکتوف گفت تا پایان سال آینده.

گورباچف ​​آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی قبل از فروپاشی بود. او به پایان جنگ سرد و آغاز عصر جدیدی از روابط گرمتر بین مسکو و غرب کمک کرد.

حدود یک ماه قبل از مرگش، روزنامه‌نگار الکسی ونیدیکتوف که از دوستان نزدیک گورباچف ​​بود، به فوربس روسیه گفت که گورباچف ​​از وضعیت کنونی روسیه “ناراحت” است و احساس می‌کند که “کار زندگی” او لغو شده است.

ونیدیکتوف در مورد بسته شدن ایستگاه رادیویی خود به دنبال سرکوب مطبوعات در روسیه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از حمله به اوکراین، مصاحبه کرد.

گورباچف ​​هرگز علناً در مورد افکار خود در مورد جنگ اوکراین چیزی نگفت.

میخائیل گورباچف ​​رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی در سمت چپ و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در سمت راست در سال 2004 به تصویر کشیده شده اند.اتحاد Carsten Rehder/تصویر از طریق Getty Images

  • در ماه ژوئیه، یکی از دوستان نزدیک به فوربس روسیه گفت که گورباچف ​​از وضعیت فعلی روسیه “ناراحت” است.

  • خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که میخائیل گورباچف، رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی، روز سه شنبه در سن 91 سالگی درگذشت.

  • میخائیل گورباچف ​​و ولادیمیر پوتین

    به گزارش واشنگتن پست، در طول سال‌ها، او به طور علنی از پوتین انتقاد کرد و از او تمجید کرد. روزنامه پست گزارش داد که گورباچف ​​از پوتین به دلیل کمک به تقویت روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تمجید کرد، اما نگران محدودیت های او در زمینه مطبوعات آزاد بود.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    “می توانم به شما بگویم که گورباچف ​​ناراحت است، البته، او درک می کند. این کار زندگی او بود. آزادی کار گورباچف ​​است. همه قبلاً فراموش کرده اند که چه کسی به کلیسای ارتدکس روسیه آزادی داده است. میخائیل سرگیویچ گورباچف. دارایی خصوصی – میخائیل سرگیویچ گورباچف. خب حالا چی میخواد بگه؟”

    رسانه های روسی از مرگ گورباچف ​​در سن 91 سالگی در روز سه شنبه خبر دادند. گزارش ها در اوایل تابستان امسال حاکی از آن بود که او از یک بیماری جدی کلیوی رنج می برد.

    این دوست گفت گورباچف ​​احساس می کند که “کار زندگی او” خراب شده است.

ونیدیکتوف اشاره کرد که چگونه بسیاری از کارهای گورباچف ​​در مقام ریاست جمهوری – کاهش تنش با غرب و اعطای آزادی های بیشتر به شهروندان – اخیراً در دوره پوتین معکوس شده است. پوتین با تصمیم به حمله به اوکراین در ماه فوریه، تهدید درگیری گسترده تر در شرق اروپا و تحریم های گسترده، تنش ها را با ناتو دامن زد. در خانه، او با سانسور مطبوعات و دستگیری شهروندان معترض، اختلافات را سرکوب می کند.

پوتین تا بعدازظهر دوشنبه هنوز در مورد مرگ گورباچف ​​اظهار نظری نکرده بود.

یک ماه قبل از مرگ میخائیل گورباچف، یکی از دوستان نزدیکش گفت که رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی از وضعیت فعلی روسیه ناراحت است و احساس می کند که “کار زندگی” او خراب شده است.