طرح بایدن برای پایان دادن به بحران مرزی در حال حاضر کارساز است

در اینجا یک راه بسیار ساده برای پایان دادن به هرج و مرج در مرز است

تصویر تصویری توسط الیزابت براکوی/The Daily Beast/رویترز

این مشابه کاهش تعداد اوکراینی‌های فراری از تهاجم روسیه بود که پس از اعلام برنامه مشابه در مرز جنوب غربی در بهار 2022 ظاهر شدند. تعداد آنها از 20118 نفر در آوریل 2022 به 375 نفر در ماه مه کاهش یافت، یعنی کاهش 98 درصدی، پس از اینکه برنامه آزادی مشروط اتحاد برای اوکراین به آنها اجازه داد مستقیماً از خارج از کشور با یک حامی آمریکایی بیایند.

دولت بایدن تنها مسئول آن هرج و مرج مرزی نیست، زیرا او یک سیستم مهاجرت قانونی را به ارث برده است که توسط سلف خود از بین رفته است. علاوه بر این، بازار کار با نرخ پایین 3.5 درصدی بیکاری و فرصت‌های شغلی خصوصی به بیش از نه میلیون نفر برای اکثر دوره‌های مدیریتی وی، از این همه‌گیری بهبود یافته است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

تصویر تصویری توسط الیزابت براکوی/The Daily Beast/رویترز

شیرین کاری مهاجر دسانتیس به نام دیگری ربوده می شود

ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان برای اخراج مهاجران قانونی در مرز شکایت می کنند

برنامه اوکراین الگویی برای آزادی مشروط بشردوستانه بایدن در آمریکای لاتین بود و تأثیرات چشمگیری مشابهی بر بهبود امنیت مرزها دارد.

پرزیدنت بایدن با گسترش آزادی مشروط بشردوستانه به سایر کشورها، افزایش تعداد، الحاق مجوز کار به آزادی مشروط، و برقراری مجدد هزینه‌های عادی مهاجرت، می‌تواند اولین رئیس‌جمهوری باشد که کنترل مرزها را در نسل‌ها به دست می‌آورد.

از سوی دیگر، دولت بایدن حدود 18 ماه طول کشید تا سیستم مهاجرت قانونی را اصلاح کند و دولت او پیام های متفاوتی را در مورد پناهندگی و ورود به مرزهای آمریکا به جهان ارسال کرد.

با این حال، آزادی مشروط بشردوستانه کامل نیست. این اعداد باید بیش از 30000 در ماه باشد، بنابراین ساکنان این کشورها از درخواست منصرف نمی شوند. آزادشدگان مشروط آمریکای لاتین باید بدون درخواست مجوز کار جداگانه (که به عنوان EAD یا سند مجوز اشتغال شناخته می شود) مجوز کار خودکار داشته باشند. دولت بایدن باید برای هر درخواست آزادی مشروط بشردوستانه مبلغ 575 دلار را مجدداً برقرار کند تا این روند خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده را تحت فشار قرار ندهد، آژانسی که برای رسیدگی به مهاجران به هزینه ها متکی است.

از منظر امنیت مرزی، هدف آزادی مشروط بشردوستانه تشویق مهاجران برای درخواست از کشورهای خود (یا کشورهای همسایه)، دریافت مجوز قبلی برای ورود، و سپس پرواز به ایالات متحده به جای پرداخت پول به قاچاقچیان برای آمدن به مرز است.

بایدن اعلام کرد که مهاجران دارای حامیان مالی آمریکایی از چهار کشور اصلی می توانند برای ورود قانونی به ایالات متحده با وضعیتی به نام آزادی مشروط بشردوستانه درخواست دهند. و با توجه به آمار مهاجرت ژانویه که در اواخر هفته گذشته منتشر شد، طرح بایدن در حال حاضر کار می کند.

مهاجران باید حامی مالی ایالات متحده داشته باشند و استانداردهای بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند. هنگامی که به اینجا می آیند، آنها یک اجازه اقامت دو ساله دریافت می کنند – که می تواند تمدید شود – و آنها می توانند برای مجوز کار درخواست دهند. آنها تقریباً هیچ دسترسی به منافع عمومی ندارند. اگر تعداد پذیرفته شدگان تحت آزادی مشروط بشردوستانه چیزی نزدیک به 30000 نفر در ماه باشد و این برنامه تا پایان دولت وی ادامه داشته باشد، این بزرگترین آزادسازی مهاجرت از زمان قانون مهاجرت در سال 1965 خواهد بود.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در ژانویه 2021، گشت مرزی ایالات متحده حدود 4.7 میلیون برخورد با حدود سه میلیون فرد غیرقانونی عبوری در امتداد مرز جنوب غربی داشته است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در دسامبر 2022، آخرین ماه کامل قبل از آزادی مشروط بشردوستانه، گشت مرزی 84176 برخورد با مهاجران از این چهار کشور داشت که بیش از 36 درصد از تمام برخوردهای آن ماه در مرز ایالات متحده و مکزیک را تشکیل می‌داد. در ژانویه، این تعداد قبلاً به 11909 کاهش یافته بود – کاهش 86 درصدی. در نتیجه، مجموع برخوردهای مرزی ایالات متحده و مکزیک 42 درصد کاهش یافته است.

اما مهمتر از همه، دولت بایدن باید آزادی مشروط بشردوستانه را در هر کشوری در جنوب مکزیک که تعداد زیادی از مهاجران در مرز حضور دارند، گسترش دهد. می تواند با اضافه کردن کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، هندوراس و پرو شروع شود، زیرا آنها بزرگترین کشورهای ارسال کننده هستند.

طرح بایدن همچنین مستلزم آن است که هرکسی که به طور غیرقانونی از این کشورها وارد می شود به مکزیک بازگردانده شود، اما این جنبه از طرح به دلیل گزینه قانونی جدید اهمیت کمتری دارد. منتقدان این طرح جنگل را برای درختان از دست می دهند. درخواست مستقیم از کشورهای خود به این معنی است که پناهجویان مجبور نخواهند بود هزاران دلار را برای قاچاق به مرزها یا قدم زدن در زمین های وحشیانه مانند دارین گپ خرج کنند، در حالی که سعی می کنند از جنایتکاران، کارتل ها و مقامات فاسد در این مسیر جلوگیری کنند.

اما 5 ژانویه 2023 یک فاصله مفهومی از گذشته بود. دولت بایدن طرحی را به‌عنوان اجرای اضافی مهاجرت اعلام کرد، اما مهمترین جنبه‌های آن مهاجرت قانونی به ایالات متحده را گسترش می‌دهد. هر کدام به صورت قانونی به ایالات متحده بیایند ماه.

دولت بایدن جریان عظیمی از مهاجران غیرقانونی را به جریان کوچکتری تبدیل کرده است مجاز مهاجرانی که از قدرت قانونی 71 ساله ای استفاده می کنند که کنگره به او اعطا کرده است. مهاجرانی که از آزادی مشروط بشردوستانه برخوردارند، مهاجران قانونی هستند که به طور قانونی اجازه زندگی و کار در ایالات متحده را دارند.

این یک آشفتگی آشفته است. گشت مرزی غرق شده است. مهاجران در حال مرگ هستند در راه یا به دست قاچاقچیان و کارتل ها نابود شوند. اما این هرج و مرج در حال حاضر به طور چشمگیری رو به کاهش است، زیرا اقدامات مهاجرتی رئیس جمهور بایدن در 5 ژانویه اولین گام بزرگ در دهه ها برای تحت کنترل درآوردن مرز بود.