رابرتز، قاضی ارشد، لغو عنوان 42 را متوقف می کند و سیاست مهاجرت را در حال حاضر حفظ می کند.

بایدن به هر حال قصد داشت به اخراج عنوان 42 پایان دهد. اما در ماه نوامبر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، امت سالیوان در واشنگتن دی سی، گفت اجرای این سیاست ناقض قوانین فدرال است و به دولت بایدن تا چهارشنبه فرصت داد تا به آن پایان دهد. 19 ایالت محافظه کار، از جمله تگزاس و آریزونا، در تلاش برای مداخله و جلوگیری از این تصمیم هستند. ایالت ها روز جمعه در دادگاه تجدیدنظر فدرال شکست خوردند و روز دوشنبه درخواست خود را به دادگاه عالی رساندند.

نور بخشی از ساختمان دیوان عالی هنگام غروب در کاپیتول هیل در واشنگتن، چهارشنبه، 16 نوامبر 2022 روشن می شود. (AP Photo/Patrick Semansky) ORG XMIT: DCPS206

یک حکم جداگانه از یک قاضی فدرال در لوئیزیانا در ماه مه، طرح بایدن برای پایان دادن به عنوان 42 را مسدود کرد.

رابرتز به دولت بایدن دستور داد که تا ساعت 5 بعدازظهر سه شنبه به وقت شرق به استیناف ایالت ها پاسخ دهد، یک چرخش سریع طبق استانداردهای دیوان عالی.

اگرچه این اقدام ممکن است آنچه را که بسیاری از آن می ترسند هجوم جدید مهاجران در مرزهای جنوبی باشد متوقف کند، اما اقامت اداری لزوماً نشان دهنده این نیست که دادگاه عالی به چه سمتی بر سؤالات گسترده تر در مورد این سیاست تکیه می کند. رابرتز یا دادگاه احتمالاً ظرف چند روز دستور دیگری صادر خواهد کرد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دادگاه عالی تلاش بایدن برای پایان دادن به سیاست مهاجرتی عنوان 42 را متوقف کرد.



منبع

دولت بایدن تاکید کرده است که به خروج مهاجرانی که واجد شرایط پناهندگی نیستند، ادامه خواهد داد.

نور بخشی از ساختمان دیوان عالی هنگام غروب در کاپیتول هیل در واشنگتن، چهارشنبه، 16 نوامبر 2022 روشن می شود. (AP Photo/Patrick Semansky) ORG XMIT: DCPS206

وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مشارکت کننده: تامی عبدالله، جمهوری آریزونا

عنوان 42 از زمان اجرای آن در سال 2020 بیش از 2.4 میلیون بار برای اخراج مهاجران استفاده شده است و ده‌ها هزار مهاجر را در شهرهای مرزی مکزیک که منتظر درخواست پناهندگی در ایالات متحده هستند، در بطری‌های خود جاسازی کرده است. کارشناسان مهاجرت می گویند زمانی که این اقدام لغو شود، می تواند باعث افزایش ناگهانی مهاجران پناهجو در جوامع ایالت های مرزی شود.

ایالت ها در اوایل روز دوشنبه در درخواست خود گفتند، اگر دادگاه عالی در نهایت درخواست آنها را رد کند، “آسیب های جبران ناپذیر گسترده ای به ایالت ها وارد می کند” و “فاجعه بی سابقه ای در مرزهای جنوبی”. اما کاخ سفید درباره توصیف شخصیت و سخنگوی مطبوعاتی کارین ژان پیر به خبرنگاران گفت که دولت در حال افزایش منابع به مرز است.

واشنگتن – جان رابرتز، رئیس قاضی روز دوشنبه به طور موقت دولت بایدن را از پایان دادن به سیاست مهاجرتی عنوان 42 در دوره همه گیر مسدود کرد، و این تردید را ایجاد کرد که آیا مقامات به اخراج مهاجران به دلیل نگرانی در مورد خطرات بهداشت عمومی ادامه خواهند داد.

عنوان 42 به گمرکات و حفاظت از مرزها اجازه می دهد تا مهاجران را بدون بررسی قانونی معمول به مکزیک یا کشورهای خود برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در مراکز نگهداری اخراج کنند. دولت بایدن در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد این سیاست را کاهش دهد.

این تصمیم نتیجه فیوز کوتاه روشن شده توسط 19 ایالت محافظه کار بود که اوایل روز دوشنبه درخواست تجدیدنظر اضطراری را به دیوان عالی ارائه کردند. ایالت ها از قضات خواسته بودند تا از صدور حکم دادگاه بدوی که رئیس جمهور جو بایدن را ملزم می کند تا روز چهارشنبه به اخراج عنوان 42 پایان دهد، جلوگیری کنند.

استفان ییل لوهر، استاد دانشکده حقوق کرنل که متخصص است، گفت: “مردم نگران هستند که پایان دادن به عنوان 42… به این معنی است که افراد بیشتری از مکزیک وارد ایالات متحده خواهند شد. اما این فشارها قبل از اجرای عنوان 42 توسط دولت ترامپ وجود داشت.” در مهاجرت تغییرات آب و هوایی، فقر، خشونت گروه‌های تبهکار، و دولت‌های شکست خورده، همگی به ناامیدی مردم برای حرکت کمک می‌کنند.»

دستور تک صفحه ای رابرتز در حالی صادر شد که مقامات جمهوری خواه انتقادات را از تصمیم وی برای پایان دادن به سیاست دوران ترامپ، هم در پرونده های دادگاه و هم در بیانیه های عمومی افزایش داده اند. فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، یک جمهوریخواه، نسبت به “آشوب کامل” در صورت لغو این سیاست هشدار داد.