دومین کشتی جنگی روسیه توسط اوکراین مورد اصابت قرار گرفت: گزارش ها

دومین کشتی جنگی روسیه توسط اوکراین مورد اصابت قرار گرفت: گزارش ها

چندین حساب توییتر که داده های پرواز منبع باز جمع آوری شده از ماهواره ها و فرستنده ها را رصد می کنند گزارش شده است مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اصابت موشک به ماکاروف، کشتی ها و هواپیماهای نجات شناخته شده روسیه به منطقه شتافتند.

دریاسالار ماکاروف، یک ناوچه روسی 409 فوتی، در حال حرکت در نزدیکی جزیره اسنیک در دریای سیاه در نزدیکی شهر بندری اودسا اوکراین بود که بر اساس گزارش ها مورد اصابت موشک ضد کشتی R-360 نپتون که از سرزمین اصلی اوکراین شلیک شده بود، قرار گرفت.

هنری هندریکس، کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده و استراتژیست دریایی، گفت آزمون سراسری که این حمله “ضربه سختی” برای روسیه بود.

بر اساس گزارش های تایید نشده، یک کشتی دیگر نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه توسط ارتش اوکراین مورد اصابت قرار گرفت و سوخت.

ماکاروف، ناوچه کلاس Admiral Grigorovich، یکی از جدیدترین کشتی های جنگی روسیه است که در سال 2017 به بهره برداری رسید و به عنوان یکی از قدرتمندترین کشتی های دریای سیاه توصیف می شود. دو کشتی دیگر از کلاس او، دریاسالار گریگورویچ و دریاسالار اسن، در درگیری‌ها با نیروهای اوکراینی شرکت می‌کنند که در فوریه پس از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به کشور آغاز شد.

بررسی ملی بیشتر





Source link

حمله به ماکاروف تنها سه هفته پس از آن صورت می گیرد که ارتش اوکراین کشتی مسکو، گل سرسبد نیروی دریایی روسیه در محاصره دریایی اوکراین را غرق کرد. این کشتی همچنین مورد اصابت موشک نپتون، یک سامانه توسعه یافته محلی قرار گرفت.

به گزارش کییف پست، ستاد کل اوکراین و اولکسی گونچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین اعلام کردند که کشتی مورد اصابت قرار گرفته است. روسیه اما این موضوع را رد کرد. مشخص نیست که آیا کشتی قبل از هدف قرار گرفتن درگیر درگیری فعال با نیروهای اوکراینی بوده است یا خیر.

این اکانت ها هم گزارش شده است یک پهپاد جاسوسی غیرمسلح ارتش آمریکا RQ-4 Global Hawk منطقه را دور زده است که نشان می دهد ممکن است حادثه ای رخ داده باشد. عکس هایی از یک کشتی در حال سوختن که کاربران ادعا می کنند ماکاروف است به گردش درآمد در شبکه های اجتماعی، اگرچه این موارد تایید نشده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون ذکر شده امروز که ایالات متحده “هیچ اطلاعاتی” در مورد این حمله نداشت.