در حالی که قاضی شکایت را رد می کند، حزب جمهوری خواه به آبرامز جورجیا در رأی گیری حمله می کند

کریس کار، دادستان کل جورجیا، یک جمهوری خواه که از این پرونده دفاع می کند، روز شنبه به آسوشیتدپرس گفت: «این موضوع برای اینکه استیسی آبرامز به عنوان یک چهره عمومی و سیاسی به چه کسی تبدیل شده است، اهمیت دارد. او در سراسر این روایت که رقابت فرمانداری را به دلیل سرکوب رأی دهندگان از دست داد، خود را در کانون توجه سیاسی در سطح ملی، بالقوه جهانی قرار داد. و در اینجا شما یک قاضی فدرال دارید که می گوید، همه اینها نادرست است. این اتفاق نیفتاد.»

و جمهوری خواهان اکنون از این شکست برای حمله به آنچه که به عنوان “دروغ بزرگ” زیربنای حرفه آبرامز می دانند، استفاده می کنند. آنها ادعاهای او را مبنی بر تبعیض‌آمیز بودن سیستم انتخاباتی گرجستان به عنوان تقلبی می‌دانند که او برای ثروتمند کردن خود و بزرگ‌تر کردن حرفه سیاسی‌اش پس از شکست در سال 2018 از آن استفاده کرد.

___

او کمپین خود را با عدم امتیازی پایان داد که اذعان داشت فرماندار نخواهد بود، در حالی که ادعاهای خود را مبنی بر اینکه کمپ از پست خود به عنوان وزیر امور خارجه برای پاکسازی نامناسب رأی دهندگان احتمالی دموکرات استفاده کرده بود را مورد توجه قرار داد. آبرامز Fair Fight Action را تأسیس کرد، گروهی که بر انتخابات عادلانه متمرکز بود، که ظرف چند هفته یک شکایت فدرال گسترده را به اتهام “سوء مدیریت فاحش” در انتخابات گرجستان تنظیم کرد.

و علیرغم شکست، این ایده که جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند رای‌دهی را محدود کنند، جریان قدرتمندی است که در جریان تلخ‌ترین اختلافات در سیاست جورجیا است – نه تنها شکست آبرامز در سال 2018، بلکه قانون انتخابات جمهوری‌خواه در سال 2021 که دوره درخواست یک غایب را کوتاه کرد. صندوق‌های رای و صندوق‌های رای محدود و درگیری‌های شدید بر سر طرح مجدد حوزه‌های انتخاباتی در سال جاری که باعث شد یکی از دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را به تلاش برای حفظ «قدرت سفید» متهم کند.

او هنوز از موضع خود عقب نشینی نمی کند و می گوید که تعدادی از پیروزی ها را به دست آورد که باعث عادلانه تر شدن انتخابات شد.

آبرامز در بیانیه روز جمعه خود گفت: “همانطور که قاضی در اولین جمله خود می گوید، “این یک پرونده حقوق رای است که منجر به برد و باخت برای همه طرف ها شد.” علت دسترسی رای دهندگان پابرجاست. من از مبارزه دست نمی کشم تا اطمینان حاصل شود که هر رأیی می تواند صادر شود، هر رأی شمارش می شود و هر صدایی شنیده می شود.»

رافنسپرگر روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «ادعاهای دزدیده شده در انتخابات و سرکوب رأی‌دهندگان توسط استیسی آبرامز چیزی جز لفاظی‌های آزمایش‌شده در نظرسنجی نبود که با حقایق و شواهد تأیید نشده بود».

هاوس گفت: «اگر به نظرسنجی‌های سراسر کشور درباره سرکوب رأی‌دهندگان نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که سرکوب رأی‌دهندگان ممکن است به 10 موضوع اصلی در میان رأی‌دهندگان سیاه‌پوست نرسد». اما یکی از استثناهایی که وجود دارد قطعا گرجستان است. رای‌دهندگان گرجستان به خوبی از تلاش‌های سرکوب رأی‌دهندگان آگاه هستند و کاملاً با آن هماهنگ هستند و رأی‌دهندگان سیاه‌پوست واقعاً با این موضوع بسیج شده‌اند.»

با این حال، آبرامز از ابتدای کمپین کنونی خود گفته است که اقدامات او در سال 2018 معادل کاری نیست که ترامپ انجام داد.

جرمین هاوس، مدیر ارتباطات شرکت تحقیقات سیاسی HIT Strategies، گفت که «از آنجایی که انرژی و هیجان و گفتگوی زیادی در مورد حق رای در گرجستان وجود دارد، این موضوعی است که دموکرات ها، به ویژه آمریکایی های آفریقایی تبار را به پای صندوق های رای می کشاند. شرکت او برای گروه بسیج رای دهندگان لیبرال پروژه جورجیا جدید، NAACP و تلاش های دموکراتیک برای انتخاب مجدد سناتور رافائل وارناک کار کرده است.

آبرامز ماه گذشته به خبرگزاری The 19th گفت: “من هرگز نمی گویم که ادعای نتایج متقلبانه به عنوان راهی برای قدرت بخشیدن به خود خوب است.” “این اشتباه است. من آن را رد می کنم و هرگز وارد آن نمی شوم. اما من معتقدم که ضروری است، به خصوص کسانی که پلتفرم و میکروفون دارند، در مورد دسترسی صحبت کنند.»

مردم در حال حاضر از طریق پست در رقابت فرمانداری جورجیا رای می دهند که دوباره آبرامز و کمپ را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و کمتر از 40 روز تا پایان رای گیری در 8 نوامبر باقی مانده است.

در سال 2019، کمتر از شش ماه پس از طرح دعوای مبارزه منصفانه، قانونگذاران قانونی را تصویب کردند که به برخی از مسائل پرداخت. بزرگترین تغییر این قانون جایگزینی دستگاه های رای گیری با صفحه لمسی قدیمی و بدون کاغذ در ایالت با سیستم جدیدی بود که از دستگاه های صفحه لمسی برای چاپ برگه های کاغذی اسکن شده استفاده می کند.

آتلانتا (AP) – هنگامی که استیسی آبرامز دموکرات چهار سال پیش در رقابت فرماندار جورجیا به برایان کمپ جمهوری خواه شکست خورد، او بی سر و صدا نرفت.

جف امی را در توییتر دنبال کنید http://twitter.com/jeffamy.





منبع

این دعوا روز جمعه با شکست Fair Fight پایان یافت، بیش از یک سال پس از اینکه قاضی اکثر ادعاهای قبلی را مطرح کرد.

کار و برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه، از جمله جناحی از جمهوری‌خواهان جورجیا هستند که می‌گویند جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، دونالد ترامپ را در سال 2020 برای 16 رای الکترال جورجیا شکست داد و کمپ نیز در سال 2018 آبرامز را عادلانه شکست داد. آنها استدلال می‌کنند که ادعاهای ترامپ درباره تقلب در رای دهندگان در سال 2020 و ادعای آبرامز در مورد سرکوب رای دهندگان در سال 2018 هر دو ایمان به دموکراسی را مخدوش می کند.

شاکیان همچنین بازگرداندن 22000 رأی دهنده را که در سال 2019 از فهرست حذف شده بودند، به عنوان برنده به حساب می آورند، به این ترتیب افرادی که در صورت عدم تطابق سوابق آنها دقیقاً با گواهینامه رانندگی شان مطابقت نداشت، از فهرست رای گیری حذف می شوند. اطلاعات نادرست شهروندی، و بهبود توانایی رای دهنده برای لغو برگه رای پستی و رای دادن شخصا.