درگیری داسیلوا برزیل و بولسونارو در اولین مناظره تن به تن

در اوایل این ماه، داسیلوا، که عموماً با نام لولا شناخته می‌شود، در دور اول انتخابات با ۴۸ درصد آرا در مقایسه با بولسونارو ۴۳ درصد، پیروز شد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور چپ‌گرای سابق، که بین سال‌های 2003 تا 2010 حکومت می‌کرد، همچنان پیشتاز است، اگرچه پیشتاز او به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سائو پائولو (AP) – رئیس جمهور سابق برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا و ژایر بولسونارو، رئیس جمهور فعلی برزیل، یکشنبه، دو هفته قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در اولین مناظره رو در رو با هم درگیر شدند.

“تو یک دروغ گویی. شما هر روز دروغ می گویید،” داسیلوا در یک تبادل نظر گفت. بولسونارو مکرراً می‌گفت: «نمی‌توانی به اینجا بیایی تا این دروغ‌ها را به مردم بگویی.»

هر نامزد روی موضوعاتی تمرکز کرد که، طبق نظرسنجی‌ها، نشان‌دهنده نقاط ضعف حریفشان بود: برای بولسونارو، همه‌گیری کووید-19 که باعث کشته شدن 680000 برزیلی شد، و برای داسیلوا، رسوایی‌های فساد مربوط به حزب کارگران او.

انتظار می رود داسیلوا و بولسونارو در یک مناظره دیگر، چند روز قبل از رای گیری، در تلویزیون گلوبو، محبوب ترین شبکه برزیل، شرکت کنند.



منبع

روز یکشنبه، این دو بارها و بارها یکدیگر را دروغگو خطاب کردند، در طول یک برخورد که حدود 1 و نیم ساعت طول کشید. این اصطلاح بیش از ده ها بار توسط هر یک از نامزدها در مناظره گروه تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفت که در غیر این صورت، کمتر از آنچه بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، تهاجمی بود.

در مناظره های دور اول انتخابات چندین نامزد دیگر حضور داشتند که هیچ یک از آنها بیش از 5 درصد از آرای 2 اکتبر را به خود اختصاص ندادند. در طول مناظره ها، آنها تا حد زیادی حواس دو طرف پیشرو آشکار را پرت می کردند.