دارایی خونین بخش تاریک املاک مکزیک را مورد مناقشه قرار می دهد

به نظر می رسد که در قتل برادران تیرادو و عموی آنها چنین بوده است. برادر مسن زن عمو اخیراً پس از یک بیماری طولانی درگذشت، اما پرستار او که از او مراقبت کرده بود به زندگی در طبقه همکف خانه در محله پررونق روماها ادامه داد که با فیلم برنده اسکار 2018 «روما» معروف شد. ”

برادران تیرادو در ماه اوت با عمه و عموی خود زندگی کردند تا از آنها محافظت کنند. پرستار دختر و دامادش را آورده بود تا در طبقه همکف زندگی کنند و تیرادوس ظاهراً می ترسیدند که آنها خشونت آمیز شوند.

دادستان گزارش زیر را ارائه کرد:

پرستار سعی کرد بر اساس رابطه عاشقانه‌اش با مرد متوفی ادعا کند که خانه مال او است. خواهر مرد برای جلوگیری از تصرف خانه توسط پرستار به طبقه بالا نقل مکان کرد.

اولیسس لارا، سخنگوی دادستانی گفت که خانواده طبقه پایین “به گونه ای عمل کردند که به این نوع خشونت پیش رفت.”

پرستار، دختر و دامادش به اتهام آدم ربایی در انتظار محاکمه زندانی شده اند. یکی از مردانی که احتمالاً قتل‌ها را انجام داده است – که گفته می‌شود مربوط به پرستار است – به اتهام مواد مخدر دستگیر شده است، اما در این پرونده تحت تحقیق است.

آندرس تیرادو بازیگر، برادر موسیقی‌دانش خورخه تیرادو و عمویی که نامش فاش نشد روز یکشنبه مرده پیدا شدند، همگی در حالی که گلویشان بریده شده بود. دادستان گفت که انگیزه ظاهری اختلاف مالکیت بر سر ملک بوده است.

اتفاقی که در پی آمد یک همزیستی پرتنش و پنج ماهه بود، با یک خانواده در طبقه پایین و یکی در طبقه بالا.

ارنستینا گودوی، دادستان مکزیکوسیتی در سال 2019 گفت: «مشکلی که ما در عمل در کل شهر داریم، مشکل تصاحب اموال است.

مکزیک یک سیستم حقوقی پرهزینه، ناکارآمد، قدیمی و مملو از فساد دارد.

طبق گزارش سال 2021 آژانس ارزیابی سیاست عمومی دولت شهر، درصد خانه‌هایی که در پایتخت توسط ساکنان متصرف اشغال شده‌اند، دارای مالکیت در دعوای حقوقی هستند یا مالکانی که بدون وصیت فوت کرده‌اند از 10.9 درصد در سال 2010 به 19.9 افزایش یافته است. درصد در سال 2020

مکزیکو سیتی (AP) – قتل وحشتناک قبل از کریسمس دو مرد جوان و عموی آنها در خانه ای در اوایل دهه 1900 در مکزیکوسیتی توجه را به سمت تاریک بازار پررونق املاک پایتخت جلب کرد که به دلیل کمبود اسناد قانونی و باندها تغذیه می شود. که غیرقانونی اموال را تصرف می کنند.

در بحبوحه افزایش قیمت ها و اجاره بها و کمبود مسکن در شهر، ساختمان آنقدر آسیب دید که مجبور به تخریب شد.



منبع

پلیس گفت که این زن به آنها گفت که بستگانش یک در فلزی برای جلوگیری از خروج او از خانه نصب کرده اند و او را با چهار کودک در داخل آن گیر کرده اند. پلیس گفت اختلاف بر سر مالکیت اموال در پشت این ربوده شدن ادعا شده بود و تحقیقات در مورد تصرف غیرقانونی اموال در جریان است.

در موارد دیگر، باندها به سادگی وارد یک ملک شده و ساکنان آن را بیرون کرده اند. این شهر تخمین می زند که 23 باند توقیف خانه در مکزیکوسیتی فعال هستند که برخی از آنها با باندهای مواد مخدر و برخی دیگر با گروه های شبه سیاسی مرتبط هستند.

در موردی دیگر، زن جوانی روز سه‌شنبه ویدئویی ناامیدکننده را از پشت بامی در ضلع جنوبی شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن صدای فریاد او شنیده می‌شود: «پلیس! کمک! مرا ربوده اند!»

مقامات سال‌هاست که می‌دانند باندهای مسلح و خشن وجود دارند که در تصرف خانه‌ها تخصص دارند. این روند با این واقعیت فعال می شود که بسیاری از املاک – شاید به اندازه یک پنجم خانه ها – هیچ سند قانونی ندارند یا عناوینی به نام افراد مرده درج شده است که وصیت نامه ای از خود باقی نگذاشته اند.

از آنجایی که تنظیم وصیت نامه در مکزیک هزینه زیادی دارد، بسیاری از مردم این کار را انجام نمی دهند و اغلب کسانی که خانه هایشان را به ارث می برند با مشکلاتی در حفظ حقوق خود رها می کنند.

به عنوان مثال، در سال 2016، یک عملیات پلیس یک گروه خشونت‌آمیز متصرف را از خانه‌ای در محله مجلل Condesa که این گروه سال‌ها قبل تصرف کرده بود بیرون کرد. پس از بازیابی ساختمان، پلیس پناهگاه ها و تونل های زیرزمینی حفر شده در زیر سازه را پیدا کرد. اسلحه و اموال مسروقه نیز کشف شد.

در سال 2019، دادستان‌های مکزیکوسیتی گفتند در برخی از 311 پرونده فعال توقیف اموال در آن سال، دفاتر اسناد رسمی، وکلا یا شرکت‌های املاک و مستغلات اوراقی را جعل کرده‌اند تا مالکان قانونی را بیرون کنند.