بایدن و قانونگذاران سالگرد 6 ژانویه را با مراسمی در کاخ سفید و کنگره برگزار کردند

دو نفر از دریافت کنندگان، کارمندان انتخابات جورجیا، شای ماس و مادرش، روبی فریمن، بودند که هر دو هدف ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه در هنگام شمارش آرا در روز انتخابات دست به تقلب زده اند، بودند. بایدن ترامپ را در گرجستان به سختی شکست داد، نتیجه ای که برای شانس رئیس جمهور سابق برای دوره دوم ویرانگر بود.

دموکرات نیویورک گفت: «ما امروز اینجا ایستاده‌ایم و دموکراسی‌مان به خاطر آن افسران دست نخورده است.

بایدن با قدردانی از آنچه او به عنوان شجاعت آرام آنها توصیف کرد، گفت: «هر دوی آنها فقط کار خود را انجام می دادند تا اینکه مورد هدف و تهدید همان شکارچیان و دستفروشان دروغ هایی قرار گرفتند که به شورش دامن می زد. آنها به معنای واقعی کلمه مجبور به ترک خانه های خود شدند و با طعنه های نژادپرستانه نفرت انگیز روبرو شدند.

در اوایل روز، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا سالگرد شورش 6 ژانویه را با مراسمی بر روی پله‌های ساختمان کنگره آمریکا جشن گرفتند که حکیم جفریس، رهبر اقلیت آن را “ارگ دموکراسی” خواند که در آن روز مورد حمله قرار گرفت.

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران یک لحظه سکوت بر روی پله‌های کاپیتول رعایت می‌کنند (OLIVIER DOULIERY Olivier Douliery / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

تصحیح: (6 ژانویه 2023، 5:48 بعدازظهر ET): نسخه قبلی این مقاله، در تیتر و متن، وابستگی حزبی نمایندگانی که در مراسم کنگره شرکت کرده بودند، اشتباه گفته شده بود. حداقل یک جمهوری خواه در آن شرکت کرد. فقط دموکرات ها نبودند.

پلیس کاپیتول بعداً دستگیری میکی ویتوفت، مادر آشلی بابیت، شورشگر 6 ژانویه را تأیید کرد که توسط یک افسر پلیس کنگره در حالی که از پنجره شکسته منتهی به لابی رئیس مجلس می پرید، کشته شد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران یک لحظه سکوت بر روی پله‌های کاپیتول رعایت می‌کنند (OLIVIER DOULIERY Olivier Douliery / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

بسیاری از دریافت کنندگان مدال شهروندان ریاست جمهوری به دلیل تلاش های خود برای تأیید انتخابات 2020، آزار و اذیت مداوم یا حملات فیزیکی خشونت آمیز را تحمل کردند. این مدال به کسانی تعلق می گیرد که در خدمت به کشور یا هموطنان خود “اقدامات مثال زدنی” انجام داده باشند.

بایدن یکی از بالاترین افتخارات غیرنظامی کشور را به پلیس، کارکنان انتخابات و مقامات دولتی اعطا کرد که به طرق مختلف برای شکست شورش در 6 ژانویه و حفظ سنت های دموکراتیک کشور تلاش کردند.

نماینده مجلس نمایندگان برایان فیتزپاتریک، نماینده جمهوری خواه، از جمله گروه عمدتا دموکرات قانونگذاران بود که در مراسم روز جمعه شرکت کردند. سال گذشته، تنها پس از آن نماینده. لیز چنی، از ایالت وایو، در اولین سالگرد حمله به دموکرات‌های مجلس نمایندگان پیوست و یک لحظه سکوت کرد.

او گفت: «آنها به دلیل شجاعت و شجاعت پلیس کنگره ایالات متحده و افسران اداره پلیس متروپولیتن که قهرمانانه برای دفاع از دموکراسی ما جنگیدند، شکست خوردند. ما هرگز فداکاری آنها را فراموش نخواهیم کرد و هرگز آن روز را فراموش نخواهیم کرد.»

جفریس خاطرنشان کرد که آشوب‌گران «تلاش کردند تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را با ممانعت از صدور گواهینامه پیروزی کالج انتخاباتی بایدن متوقف کنند».

در یک رویداد جداگانه در کاپیتول، گروه کوچکی از حامیان شرکت کنندگان در 6 ژانویه در نزدیکی محل نقض اولیه تجمع کردند. ضد معترضان با آنها به مبارزه پرداختند و آنها را “بازنده شورش طلب” خواندند. این دو گروه در نهایت پس از رسیدن گروهی از افسران پلیس سوار بر دوچرخه از هم جدا شدند.

پلیس گفت ویتهفت از ترک جاده امتناع کرد و “با دستانش پشت سرش چرخید و خواست که دستگیر شود.” او به دو تخلف راهنمایی و رانندگی متهم شد: امتناع از اطاعت از دستور و مسدود کردن و انسداد معابر و با استناد آزاد شد.

ماس و فریمن سال گذشته در برابر کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان شهادت دادند و با جزئیات گیرا توضیح دادند که چگونه زندگی آنها توسط تئوری‌های توطئه پیرامون کار معمول جمع‌آوری آرا تغییر کرده است. ترامپ این موضوع را رها نکرده و از سایت Truth Social خود برای تجدید حمله به جفت مادر و دختر در همین هفته استفاده کرد.

در مراسمی در کاخ سفید، رئیس‌جمهور شجاعت فیزیکی و اخلاقی 14 برگزیده را در میان تلاش‌های چند جانبه برای براندازی انتخابات بازگو کرد. سه تا از این جوایز پس از مرگ اهدا شد.

اوباش خشن شورشیان به مجریان قانون حمله کردند، تالارهای مقدس را تخریب کردند، مقامات منتخب را شکار کردند – همه اینها به منظور تلاش برای سرنگونی اراده مردم و غصب انتقال مسالمت آمیز قدرت. همه اینها با دروغ هایی در مورد انتخابات 2020 تقویت شد.

جفریس، در اولین اقدام عمومی رسمی خود به عنوان رهبر اقلیت، ادای احترام ویژه ای به افسرانی کرد که در دفاع از کاپیتول در برابر “خشونت تشنه به خون اوباش شورشی” جان باختند یا جراحات شدیدی متحمل شدند.

جفریز سپس جمعیت را که شامل خانواده‌های افسران کشته شده بود، در یک لحظه سکوت که 140 ثانیه به طول انجامید – یک ثانیه برای هر افسری که آسیب جدی دید، رهبری کرد.

بایدن 6 ژانویه را محصول “دروغ در مورد انتخابات 2020” توصیف کرد. او اشاره ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق نکرد، اگرچه سلف او همچنان به دروغ اصرار دارد که انتخابات به سرقت رفته است.

پرزیدنت جو بایدن و اعضای کنگره روز جمعه به مناسبت دومین سالگرد شورش 6 ژانویه، مراسم رسمی در کاخ سفید و ساختمان کنگره برگزار کردند.

بایدن گفت: «در 6 ژانویه دموکراسی ما مورد حمله قرار گرفت. هیچ راه دیگری برای گفتن آن وجود ندارد. ساختمان کنگره آمریکا نقض شد، اتفاقی که قبلاً در تاریخ ایالات متحده آمریکا رخ نداده بود.