اکانت های فیسبوک و اینستاگرام ترامپ بازگشته اند

تا اوایل بعدازظهر پنجشنبه، هیچ پست جدیدی در حساب های فیس بوک یا اینستاگرام ترامپ منتشر نشده بود. جدیدترین پست اینستاگرام به تاریخ 5 ژانویه 2021، راهپیمایی “نجات آمریکا” را تبلیغ کرد که در آن او هواداران خود را به راهپیمایی در کاپیتول تشویق می کرد.

آخرین پست او در فیس بوک قبل از تعلیق از مردم خواسته بود تا کاپیتول را ترک کنند.

سخنگوی این شرکت روز پنجشنبه گفت که حساب های فیس بوک و اینستاگرام رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بازگردانده شده است.

فیس بوک ابتدا حساب های ترامپ را پس از حمله 6 ژانویه به حالت تعلیق درآورد، در ابتدا به عنوان یک ممنوعیت نامحدود که شامل دو هفته آخر ریاست جمهوری او می شد. سپس این ممنوعیت به طور رسمی برای دو سال تمدید شد.

“من از همه در ساختمان کنگره ایالات متحده می خواهم که صلح آمیز بمانند. بدون خشونت! به یاد داشته باشید، ما حزب قانون و نظم هستیم – به قانون و مردان و زنان بزرگمان با لباس آبی احترام بگذارید. متشکرم!” پست بیان کرد

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

NBC News در ژانویه گزارش داد که این شرکت که اکنون متا نامیده می شود و شامل فیس بوک، اینستاگرام و سایر پلتفرم ها از جمله واتس اپ است، تصمیم گرفته است حساب های ترامپ را بازگرداند و در عین حال “حفاظ های جدید” را نیز به منظور ارائه قوانین روشن “برای جلوگیری از تکرار تخلفات” درج کند.

اندی استون، مدیر ارتباطات سیاست در متا، این خبر را به NBC News تایید کرد.

ترامپ همچنین اخیراً به توییتر بازگردانده شد، جایی که از 8 ژانویه 2021 ممنوع شده بود.

پس از آن که نیک کلگ، رئیس امور جهانی فیس بوک در اواخر ژانویه اعلام کرد که تعلیق لغو خواهد شد، انتظار می رفت که این بازگرداندن به کار برود.

اما ترامپ هنوز توییتی نگذاشته است، در عوض به پست‌های خود در Truth Social، پلتفرمی مشابه توییتر که او تأسیس کرده است، ادامه می‌دهد.