صدها نفر برای تشییع جنازه وبلاگ نویس نظامی روسی شرکت کردند

پریگوژین، که نیروهای تندرو او حمله به شهرهای شرق اوکراین را رهبری می کنند، وبلاگ نویس را به خاطر کمک به “نابودی دشمن” تحسین کرد.

مقامات روسیه بدون هیچ مدرکی ادعا می کنند که حامیان آلکسی ناوالنی، منتقد زندانی کرملین به مقامات اوکراینی در انجام این حمله بمب گذاری کمک کرده اند. یک زن 26 ساله روسی به نام دریا ترپووا بازداشت و به تروریسم متهم شد.

ایواننیکووا قتل تاتارسکی را “تلاش برای کشتن معنای حقیقت” خواند.

این مرد 45 ساله حمله روسیه به اوکراین را “جنگ برای بقا” توصیف کرد.

صدها حامی از جمله یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر، روز شنبه در مراسم تشییع جنازه یک وبلاگ نویس نظامی برجسته روسی که در یک بمب گذاری کشته شد، شرکت کردند.

– “تلاش برای کشتن حقیقت” –

وی افزود: «این مرگ ها نباید اتفاق می افتاد.

از زمان شروع حمله مسکو به اوکراین، وبلاگ نویسان نظامی به نیرویی با نفوذ تبدیل شده اند و اغلب از نیروهای عادی در میدان نبرد انتقاد می کنند.

کشیشان با لباس های سفید با حمل شمع های روشن، مراسم تشییع جنازه را در گورستان برگزار کردند. جوایز تاتارسکی روی بالشتک های مخملی نزدیک تابوت او قرار داده شد. از جمله نشان شجاعت، یکی از نشان های برتر کشور، که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پس از مرگ به تاتارسکی به دلیل “شجاعت” او اعطا کرد.

پریگوژین در بیانیه ای که سخنگویانش منتشر کردند گفت: “او سربازی است که با ما می ماند و صدایش همیشه زنده خواهد ماند و فقط حقیقت را می گوید.”

تاتارسکی که اهل منطقه دونتسک در شرق اوکراین بود، ابتدا در کنار جدایی طلبان طرفدار کرملین جنگید و بعداً با نیم میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی به یک وبلاگ نویس محبوب تبدیل شد.

برخی از هواداران حروف Z و V را روی لباس‌های خود می‌پوشیدند – نماد حمله مسکو به اوکراین. پریگوژین با یک پتک، کارت ویزیت واگنر، آن را در نزدیکی تابوت وبلاگ نویسی که به خاطر مواضع سرسخت ضد اوکراینی اش معروف است، قرار داد.

لئونید اسلوتسکی، رئیس حزب ملی‌گرای لیبرال دموکرات روسیه، در حالی که دسته‌ای از رزهای قرمز را در آغوش گرفته بود، «پسر واقعی روسیه بزرگ» را ستود و ابراز امیدواری کرد که هزاران نفر راه او را دنبال کنند.

در مراسم کرملین به مناسبت الحاق چهار منطقه اوکراین در سپتامبر گذشته، تاتارسکی خود را نوشت: “ما همه را شکست خواهیم داد. ما همه را خواهیم کشت. ما همه را در صورت لزوم سرقت خواهیم کرد. همانطور که دوست داریم.”

یکی از عزاداران، الکسی سوبولف، گفت که مانند تاتارسکی، در سال 2014، سالی که روسیه کریمه را ضمیمه کرد، به جدایی طلبان طرفدار کرملین در شرق اوکراین پیوست.

بازرسان می گویند ترپووا مجسمه ای حاوی مواد منفجره را به کافه ای در سن پترزبورگ آورده و به وبلاگ نویسی که نام اصلی او ماکسیم فومین بود، تحویل داده است.

هفته گذشته انفجاری در یک کافه در دومین شهر روسیه در سن پترزبورگ رخ داد که بر اثر آن ولادلن تاتارسکی 40 ساله کشته و ده ها نفر زخمی شدند. بازرسان اوکراین و اعضای اپوزیسیون روسیه را متهم کرده اند که پشت این انفجار بوده اند.

فرز/lcm



منبع

حمله به این وبلاگ نویس پس از آن صورت گرفت که دریا دوگینا، دختر یک روشنفکر برجسته ملی گرا، در یک خودروی بمب گذاری شده در خارج از مسکو در ماه اوت کشته شد که روسیه نیز اوکراین را مقصر آن می داند.

او افزود: «آنها تصمیم گرفته اند همه ما را نابود کنند، این فقط یک مسئله زمان است.

پوتین این هفته سرویس های امنیتی غربی را به کمک به کیف در انجام “حملات تروریستی” در روسیه متهم کرد.

عزاداران، برخی با حمل گل، در قبرستان معتبر ترویکوروفسکویه در غرب مسکو برای تشییع جنازه در تابوت بسته در میان حضور پرشور پلیس تجمع کردند.

آنا ایواننیکووا، یک مدیر 33 ساله، گفت که روسیه در حال از دست دادن “بهترین” افراد خود است.