رونوشت 22 صفحه ای گم شده که در آرشیو ملی کشف شد، تاریخچه پنهانی را نشان می دهد که چگونه آبراهام لینکلن جد جو بایدن را عفو کرد.

  • آبراهام لینکولن در سال 1864، جد بزرگ جو بایدن، موزس جی رابینت را عفو کرد.

  • اسناد نشان می دهد که روبینت پس از درگیری با یکی از همکاران ارتش در طول جنگ داخلی محکوم شد.

  • او پس از حمایت چند افسر ارتش و یک سناتور ویرجینیای غربی مورد عفو قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سابق جو بایدن، رئیس‌جمهور سابق باراک اوباما، می‌گفت که رئیس‌جمهور مورد علاقه‌اش در آمریکا، آبراهام لینکلن است که از انشعاب کشور در طول جنگ داخلی جلوگیری کرد. اما، در این روز رئیس جمهور، بایدن ممکن است دلیلی برای قدردانی از لینکلن داشته باشد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، در واقع، لینکلن، شانزدهمین فرمانده کل کشور، پدربزرگ بایدن، کارمند ارتش ایالات متحده، موزس جی رابینت، را پس از اینکه در سال 1864 در یک نزاع در یک پایگاه ارتش اتحادیه گرفتار شد، عفو کرد. روزنامه پست با استناد به متن محاکمه نظامی روبینت گزارش داد که روبینت به دلیل نقشش در درگیری با یکی از همکارانش به دو سال کار سخت در یک زندان نظامی فلوریدا محکوم شد – تا اینکه لینکلن وارد عمل شد و او را آزاد کرد.

روبینت در طول جنگ داخلی به عنوان یک جراح دامپزشک غیرنظامی در ارتش پوتوماک خدمت می کرد که در غروب 21 مارس 1864 با یکی دیگر از کارمندان غیرنظامی به نام جان جی الکساندر درگیری لفظی پیدا کرد. به گزارش پست، این مسابقه با فریاد تبدیل به فیزیکی شد و در نهایت روبینت با چاقوی جیبی خود اسکندر را مجروح کرد.

نگهبانان اردوگاه رابینت را دستگیر کردند. او به مسمومیت، ایجاد “نزاع خطرناک”، برهم زدن نظم و نظم نظامی و – در نتیجه اصابت چاقو – “تلاش برای قتل” متهم شد. دادگاه نظامی رابینت را به تمام اتهامات به جز اتهام “تلاش برای قتل” مجرم شناخته و او را به عنوان مجازات به دو سال زندان در فلوریدا محکوم کرد.

سه افسر ارتش از لینکلن درخواست کردند که محکومیت روبینت را لغو کند. پس از اینکه یک سناتور از ایالت ویرجینیای غربی که اخیراً تشکیل شده بود، این پرونده را در دست گرفت، لینکلن جد بایدن را در 1 سپتامبر 1864 عفو کرد. وزارت جنگ دستور ویژه شماره 296 را صادر کرد و روبینت آزاد شد و به مزرعه خانواده خود در مریلند بازگشت.

اسناد تازه کشف شده

گزارش پست از این رویدادها بر اساس متن 22 صفحه ای است که توسط دیوید گرلمن، مربی تاریخ در دانشگاه جورج میسون در ویرجینیا، که این سند را در آرشیو ملی در واشنگتن دی سی کشف کرد، کشف شده است.

عفو غافلگیرکننده لینکلن نشان دهنده واژگونی بخت و اقبال روبینت تا آن مرحله پس از آن بود که او دوران بسیار بدی را در طول جنگ تحمل کرد. در سال 1861، زمانی که جنگ آغاز شد، روبینت هتلی را در گرافتون ویرجینیا اداره کرد. این منطقه که اکنون در ویرجینیای غربی قرار دارد، مملو از حامیان اتحادیه بود و به میدان اصلی نبرد اولیه جنگ تبدیل شد.

سربازان اتحادیه هتل روبینت را ویران کردند و همسرش جین در اوایل جنگ درگذشت. روزنامه پست گفت که روبینت به همراه فرزندانش نزد سایر بستگانش در شهرستان آلگانی، مریلند گریخت.

در سال 1863، او برای کمک به مراقبت از اسب‌های مهمات و قاطرهای توپخانه ذخیره ارتش پوتوماک استخدام شد. این مأموریت باعث شد که روبینت با الکساندر که به عنوان استاد واگن تیپ در اردوگاه زمستانی ارتش در ساحل رودخانه Rappahannock ویرجینیا خدمت می کرد، درگیر شود.

گفته می شود که اسکندر پس از شنیدن بدگویی روبینت به یک آشپز زن با روبینت روبرو شد. بر اساس متن، این مشاجره به درگیری فیزیکی منجر شد. ابتدا هر دو شرکت کننده مشت های خود را تکان دادند. سپس، روبینت چاقوی جیبی خود را بیرون آورد.

پس از آن، روبینت ادعا کرد که او فقط برای دفاع از خود عمل می کند و “قبل یا بعد از آن هیچ سوء نیتی نسبت به آقای الکساندر نداشته است.” در نامه‌ای که سه افسر ارتش لینکلن را برای لغو محکومیت روبینت ارسال کردند، ادعا کردند که او صرفاً در برابر دشمنی بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر از خودش «دفاع می‌کند».

در نهایت، روبینت بین اتهام و محکومیت سه ماه صبر کرد. او یک ماه را در زندان نظامی در فورت جفرسون در درای تورتوگاس در نزدیکی کی وست فلوریدا گذراند، قبل از اینکه لینکلن او را عفو کند.

اکنون، نوادگان مستقیم روبینت در صندلی قدیمی لینکلن نشسته است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع